حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نوکیا X30 5G و G60 5G با وعده ۳ سال پشتیبانی نرم‌افزاری عرضه خواهند شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، نوکیا

نوکیا اگرچه با بازگشت دوباره‌اش به دنیای موبایل نتوانست رقیبی قدرتمند برای اپل و سامسونگ باشد، اما این شرکت در حال حاضر تلاش بسیار خوبی را آغاز کرده است تا بتواند در محصولات میان‌رده و پایین‌رده، جایگاه خوبی کسب کند. بر همین اساس، نوکیا X30 5G و G60 5G قرار است ۳ سال پشتیبانی نرم‌افزاری را دریافت کند. با ترنجی همراه باشید.

وعده ۳ سال پشتیبانی نرم‌افزاری برای نوکیا X30 5G و G60 5G

پس از خرید مجدد برند نوکیا از مایکروسافت در سال ۲۰۱۶، HMD Global تمام تلاش خود را برای بازگرداندن شکوه این برند انجام می‌دهد. نوکیا در همه جای صنعت تلفن همراه حضور دارند. این شرکت در حال حاضر در بازار تلفن‌های هوشمند یک برند مدعی است. آن‌ها در بازار گوشی‌های هوشمند عملکرد بسیار خوبی دارند و در حال حاضر بازی خود را در بازار تبلت‌ها نیز افزایش داده‌اند. اخیرا این شرکت دو گوشی هوشمند جدید را معرفی کرده است که عبارتند از نوکیا X30 5G و G60 5G.

نوکیا X30 5G یک محصول با فریم آلومینیومی ۱۰۰ درصد بازیافتی و درب پشت پلاستیکی است. پوشش پشتی نیز از ۶۵ درصد مواد بازیافتی تشکیل شده است. در واقع، طبق گفته نوکیا، حتی جعبه بسته‌بندی نیز از ۷۰ درصد مواد بازیافتی ساخته شده است. نوکیا تلاش زیادی کرده است تا این دستگاه را به یک گوشی هوشمند میان رده بسیار رقابتی تبدیل کند. X30 5G دارای یک صفحه نمایش ۶.۴۳ اینچی AMOLED است که به نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی مجهز شده است.

نوکیا X30 5G و G60 5G

صفحه نمایش دستگاه نیز با رزولوشن FHD+ و روشنایی ۴۵۰ نیت (که بالاترین و حداکثر نور آن ۷۰۰ نیت است) مجهز شده است. برای قوی‌تر کردن نمایشگر، صفحه‌نمایش Nokia X30 5G با محافظ Gorilla Glass Victus نیز همراه است. دوربین پشت دستگاه ۵۰ مگاپیکسلی و دارای یک برآمدگی مستطیلی شکل است که همچنین دارای محافظ Corning Gorilla Glass است.

یک لنز دوربین دوم نیز وجود دارد که عکس‌هایی با زاویه ۱۲۳ درجه فوق عریض ثبت می‌کند. در قسمت جلویی، یک دوربین سلفی معمولی ۱۶ مگاپیکسلی خواهید داشت. X30 از چیپست اسنپدراگون ۶۹۵ کوالکام استفاده می‌کند که به آن قدرت کافی برای انجام هر کاری را می‌دهد. وقتی صحبت از پیکربندی حافظه به میان می‌آید، می‌توانید از بین ۲ گزینه ذخیره‌سازی UFS 2.2،نسخه ۶ گیگابایت رم با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی یا ۸ گیگابایت رم با ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی را انتخاب کنید.

با X30، می‌توانید از وعده ۳-۳-۳ نوکیا بهره‌مند شوید. این موضوع بدان معناست که نوکیا ۳ سال به‌روز رسانی اصلی سیستم عامل اندروید را در کنار ۳ سال به‌روز رسانی امنیتی و ۳ سال گارانتی تمدید شده را به شما می‌دهد. Nokia X30 5G در حال حاضر با اندروید ۱۲ عرضه می‌شود. با ۳ سال پشتیبانی نرم‌افزاری، شما به عنوان دارنده این دستگاه می‌توانید از اندروید ۱۲ تا اندروید ۱۵ را دریافت کنید.

نوکیا X30 5G و G60 5G

این گوشی همچنین منبع انرژی خود را از یک باتری ۴۲۰۰ میلی آمپر ساعتی می‌گیرد که وعده داده است پس از ۸۰۰ چرخه شارژ، بیشتر ظرفیت خود را حفظ کند. برای امنیت بیشتر و انعطاف‌ پذیری بالاتر در امنیت دستگاه، اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر قرار دارد که بسیار سریع نیز کار می‌کند. نوکیا X30 5G از این ماه با قیمت ۵۳۰ دلار به صورت جهانی، به فروش خواهد رسید. این یک قیمت میان‌رده بسیار رقابتی است. دو رنگ برای انتخاب وجود دارد که عبارتند از سفید یخی و آبی ابری.

از سوی دیگر، نوکیا G60 5G نیز همراه با X30 5G عرضه شده است. این دستگاه به عنوان یک برادر کوچک‌تر برای X30 و با برخی قابلیت‌های کمتر عرضه خواهد شد. با وجود اینکه G60 از همان پردازنده اسنپدراگون ۶۹۵ موجود در X30 استفاده می کند، اما در بخش حافظه کمی پسرفت پیدا کرده است. برای این دستگاه شما می‌توانید از بین گزینه‌های ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، یکی را انتخاب کنید.

با این حال، این دستگاه در بخش باتری، حداقل از لحاظ عددی بهتر عمل خواهد کرد. برخلاف ظرفیت ۴۲۰۰ میلی آمپر ساعتی در X30، دستگاه G60 5G با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت عرضه می‌شود. یکی دیگر از ارتقاهای قابل ذکر، نرخ نوسازی صفحه نمایش است که از یک نمونه ۱۲۰ هرتزی به جای ۹۰ هرتزی استفاده می‌کند که نسبت به X30 یک ویژگی بهتر قلمداد می‌شود. نقطه ضعف G60 در اینجا این است که این دستگاه با یک صفحه نمایش LCD و با روشنایی کم ۴۰۰ نیت عرضه می‌شود.

نوکیا X30 5G و G60 5G

G60 نیز مانند برادر بزرگترش با مواد بازیافتی ساخته شده است. کل پشت دستگاه از ۱۰۰ درصد پلاستیکی بازیافت شده تولید شده است همچنین باید گفت که قاب پلاستیکی نیز از ۶۰ درصد مواد بازیافتی ساخته شده است. نوکیا همچنین گفته است که کاربران G60 نیز از وعده ۳-۳-۳ این شرکت بهره‌مند خواهند شد(۳ سال آپدیت نرم‌افزاری، ۳ سال پشتیبانی امنیتی، ۳ سال گارانتی)

در بخش دوربین نیز شاهد پسرفت در این دستگاه هستیم. این دستگاه دارای یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی با ناچ است. البته هنوز یک سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی در پشت دستگاه وجود دارد، اما سنسور فوق عریض به ۵ مگاپیکسل کاهش یافته است که در اینجا این موضوع با دوربین سوم جبران می‌شود و این سنسور، یک سنسور برای گرفتن عکس‌های پرتره با کیفیت است.

نوکیا X30 5G و G60 5G

از نظر اتصال، شما از دو سیم‌کارت نانو هیبریدی با امکان استفاده از کارت حافظه SD در یکی از اسلات‌ها برخوردار هستید. پشتیبانی eSIM در این دستگاه، امکان استفاده از هر دو سیمکارت را ممکن می‌کند، حتی زمانی که اسلات کارت SD اشغال شده باشد. نوکیا G60 همچنین از Wi-Fi 6، بلوتوث 5.1 و همچنین NFC (ارتباطات میدان نزدیک) پشتیبانی می کند. ممکن است این گوشی در مقایسه با X30 در بخش‌های مختلف کاهش‌های حاشیه‌ای داشته باشد. اما خبر خوب این است که قیمت آن نیز کاهش قابل توجهی داشته است. همچنین از این ماه با قیمت ۳۲۰ دلار در بازار جهانی به فروش می‌رسد.

سرویس Circular نوکیا چیست و چه کاربردی دارد؟!

سرویس Circular، در واقع سرویس اشتراک جدیدی است که نوکیا برای مصرف کنندگان محصولات منتخب این شرکت معرفی کرده است و حداقل در حال حاضر بر روی تلفن‌های هوشمند و تبلت ها تمرکز دارد. نوکیا یک سیستم سازگار با محیط زیست معرفی کرده است که هدف آن اطمینان از استفاده طولانی‌تر از محصولات نوکیا است.

به گفته GizChina، پس از چند سال استفاده از دستگاه، اگر احساس می‌کنید دیگر به آن نیاز ندارید، می‌توانید آن را به نوکیا برگردانید. نویکا آن را برای فروش مجدد بازسازی می‌کند و یا حتی آن را اهدا خواهد کرد. همچنین اگر دستگاه کاملا غیرقابل استفاده باشد، نوکیا آن را بازیافت می‌کنند تا دستگاه‌های جدیدی بسازد مانند آنچه که برای X30 و G60 انجام داده است. خبر خوب در مورد این دستگاه، این است که مشترکین از گارانتی کامل دستگاه برخوردار خواهند شد. چه دستگاه شما خراب شود یا از بین برود، آن را فقط به نوکیا برگردانید تا این شرکت، آن را با یک دستگاه جدید جایگزین کند.

آیا این راه خوبی برای تضمین حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی است. همانطور که این سرویس اشتراک جدید است، Nokia Circular از بریتانیا و آلمان عرضه خواهد شد. سپس به تدریج در سایر نقاط جهان نیز عرضه می‌شود. اگر در بریتانیا یا آلمان هستید، می‌توانید از وب سایت نوکیا بررسی کنید که آیا دستگاه شما واجد شرایط این سرویس خواهد بود یا خیر.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان