حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اندروید 14 از اتصال ماهواره ای به کمک شرکای تجاری پشتیبانی می‌کند

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | Android، شایعات، فناوری‌های نوین

هفته گذشته، SpaceX و T-Mobile رسما اعلام کردند که ویژگی اتصال ماهواره ای مستقیم را به تلفن‌های هوشمند می‌آورند. حال امروز، گوگل به‌صورت رسمی تأیید کرد که نسخه بعدی سیستم‌عامل اندروید، Android 14، از قابلیت اتصال ماهواره ای با کمک شرکای تجاری پشتیبانی خواهد کرد.

پشتیبانی اندروید 14 از اتصال ماهواره ای

این برنامه توسعه از سوی Hiroshi Lockheimer، معاون ارشد پلتفرم‌ها و اکوسیستم‌های گوگل، امروز صبح انجام شد. وی همچنین توضیح داد که چگونه کار کردن 3G + وای‌فای در اولین تلفن اندرویدی (HTC Dream / T-Mobile G1) در سال 2008 دشوار بوده است.

تیم اندروید اکنون درحال “طراحی برای ماهواره‌ها” است و این پشتیبانی برای “نسخه بعدی اندروید” برنامه‌ریزی شده است که گوگل آن را به‌عنوان اندروید 14 معرفی خواهد کرد. این نسخه از سیستم‌عامل همراه گوگل باید در اواسط تا اواخر سال 2023 منتشر شود.

Lockheimer اشاره می‌کند که چگونه “تجربه‌های کاربر برای تلفن‌هایی که می‌توانند به ماهواره‌ها متصل شوند” با اتصالات LTE و 5G معمولی متفاوت است. همان‌طور که Space Explored هفته گذشته اشاره کرد، باید انتظار داشته باشید که سرعت، اتصال و حتی زمان تعامل متفاوت باشد، فقط با “دو تا چهار مگابیت پهنای باند در هر منطقه سلولی”. با توجه به پهنای باند موجود، ایلان ماسک بیان کرد که اتصال ماهواره‌ای می‌تواند از یک تا دو هزار تماس صوتی همزمان یا صدها هزار پیام متنی که بسته به طول پیام متنی ارسال می‌شوند، پشتیبانی کند.

پشتیبانی اندروید 14 از اتصال ماهواره ای

پشتیبانی اندروید 14 از اتصال ماهواره ای

اتصال ماهواره‌ای در تلفن‌ها در درجه اول در موقعیت‌های اضطراری و خلاص‌شدن از شر مناطق مرده سلولی است. T-Mobile قصد دارد از پیام‌رسانی (متن)، MMS و حتی «برنامه‌های پیام‌رسان انتخابی» پشتیبانی کند. این اپراتور بیان می‌کند که باید با شرکای خود همکاری کند تا «ترافیک پیام‌رسانی را از سایر ترافیک داده‌ها جدا کند». شرکت مذکور، هنوز این کار را شروع نکرده است و در ماه‌های آینده پروژه خود را عملیاتی خواهد کرد. بااین‌حال، بازه زمانی اواخر سال 2023 برای در دسترس بودن بتای اولیه این سرویس پیش‌بینی شده است.

دستگاه‌های آیفون و اندروید به‌زودی از اتصال ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کنند، اما تجربه این ویژگی، به‌ویژه کاربر نهایی، باید از پشتیبانی اضافی در سطح سیستم‌عامل بهره‌مند شود. درهمین‌حال، T-Mobile و SpaceX دیگر اپراتورها را تشویق می‌کنند تا از «رومینگ متقابل» و اشتراک طیف استفاده کنند. برای اندروید منطقی است که با افزایش پذیرش، پشتیبانی بومی نیز ارائه خواهد شد.

نظر شما پیرامون پشتیبانی اندروید 14 از اتصال ماهواره ای چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی