حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عینک هوشمند لنوو T1 با نمایشگر Micro-OLED رسما معرفی شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | عینک هوشمند، لنوو، واقعیت افزوده (AR)

سال گذشته، کمپانی لنوو طرح مفهومی اولین عینک هوشمند خود با نام ThinkReality A3 را معرفی کرد که می‌توانست به رایانه شما متصل شده و محتوای متعددی را درحال حرکت نمایش دهد. اما Think یک برند تجاری است و اکنون این شرکت چیزی دارد که برای کاربران عادی ساخته شده است: Lenovo Glasses T1. برخلاف ThinkReality A3، عینک هوشمند لنوو T1 موارد نشان‌داده‌شده را به یک فضای ثابت محدود نکرده و درنتیجه محتوا در راستای تغییر جهت سر شما، حرکت می‌کند.

عینک هوشمند لنوو T1

تجربه استفاده از عینک هوشمند جدید لنوو بیشتر برای کاربران طراحی شده است، هم برای کار و هم برای بازی.  این گجت پوشیدنی از Windows ،macOS ،Android و iOS پشتیبانی کرده و هنگامی‌که به رایانه شخصی متصل می‌شوید، همچنان یک دسکتاپ اضافی خواهید داشت. بااین‌حال، هنگامی‌که به تلفن متصل می‌شوید، تجربه Ready For موتورولا را دریافت خواهید کرد. درحالی‌که بیانیه مطبوعاتی به‌طور خاص اتصال به یک تلفن موتورولا را برای این کار درخواست می‌کند، لنوو اعلام کرده است که ازآنجایی‌که محاسبات و ذخیره‌سازی درواقع به‌جای تلفن بر روی دستگاه است (اتصال سیمی فقط برای شارژ دستگاه می‌باشد)، تجربه بدون توجه به مدل گوشی، یکسان خواهد بود.

عینک هوشمند لنوو T1

عینک هوشمند لنوو T1

Ready For تجربه‌ای است که موتورولا برای نمایشگرهای ثانویه توسعه داده است. این یک رابط کاربری ویژه است که برای پیمایش در تمام برنامه‌های سرگرمی شما مانند Netflix ،Hulu ،Prime Video و غیره مورداستفاده قرار می‌گیرد. همچنین این رابط می‌تواند مخصوص بازی نیز باشد. شما به‌سادگی می‌توانید یک کنترلر Xbox را جفت کنید و حتی بازی‌هایی را که به‌صورت بومی اجرا می‌شوند یا از فضای ابری پخش می‌شوند را با استفاده از چیزی مانند Xbox Cloud Gaming بازی کنید.

مزیت حالت فوق اینست که هدست همه این‌ها را در یک صفحه بزرگ مجازی در مقابل شما قرار می‌دهد. این موارد همگی به‌لطف دستگاهی است که در جیب یا یک کیف کوچکی جای می‌گیرد، بنابراین می‌توانید به هرکجا که می‌روید، تجربه نمایشگر بزرگ را با خود به‌همراه داشته باشید.

پیرامون مشخصات داخلی، لنوو در مورد نوع پردازنده‌ای که عینک خود به آن مجهز شده، اطلاعاتی را منتشر نکرده است. برگه مشخصات تنها به دو نمایشگر Micro-LED 60Hz 1920×1080 و بلندگوهای داخلی با کیفیت بالا اشاره می‌کند؛ حتی نمی‌گوید وزن این هدست چقدر است.

البته، برای راحتی بیشتر، انواع پدهای بینی قابل‌تعویض نیز ارائه می‌شود و درجه‌هایی وجود دارد که می‌توانید با لنزهای طبی، برای کسانی که نیاز به عینک دارند، تهیه کنید.

شاید جالب‌ترین قسمت این کار استفاده از محیط Ready For موتورولا باشد. موتورولا که تحت مالکیت لنوو است، تلاش کرده تا از مزایای ویژه‌ای که با همکاری با یکدیگر ارائه می‌شود، استفاده کند. به‌هرحال، لنوو یکی از معدود شرکت‌هایی است که هم رایانه شخصی و هم گوشی هوشمند تولید می‌کند. اپل، سامسونگ و هوآوی همگی کار فوق‌العاده‌ای برای ایجاد یک اکوسیستم قوی و یکپارچه انجام داده‌اند، و اکنون لنوو/موتورولا نیز قصد انجام همین کار را دارند.

لنوو می‌گوید که عینک T1 آن‌ها اواخر امسال به چین می‌آید و سپس در سال 2023 در بازارهای منتخب عرضه می‌شود. متأسفانه، قیمت‌گذاری این عینک هنوز به‌صورت رسمی اعلام نشده است.

نظر شما پیرامون عینک هوشمند لنوو T1 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی