حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کیت توسعه نرم افزار گوگل برای اجرای اپلیکیشن اندرویدی در سایر پلتفرم‌ها منتشر می‌شود

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، گوگل

سیستم عامل اندروید این روزها به بلوغ کافی رسیده است و گویا گوگل نیز برنامه‌های زیادی برای این سیستم عامل فوق‌العاده محبوب موبایلی خود دارد. در همین رابطه، گویا کیت توسعه نرم افزار گوگل برای اجرای نرم‌افزارهای اندرویدی در سایر پلتفرم‌ها منتشر می‌شود. با ترنجی همراه باشید.

کیت توسعه نرم افزار گوگل برای اجرای نرم‌افزارهای اندرویدی در سایر پلتفرم‌ها

گوگل روز شنبه اعلام کرد که این شرکت در حال راه اندازی یک کیت توسعه نرم افزار (SDK) بین دستگاهی و چند پلتفرمی جدید است. به گفته این شرکت، کیت توسعه شامل ابزارهایی است که توسعه‌ دهندگان برای کارکرد برنامه‌ هایشان در اندروید نیاز دارند. این کیت تضمین می‌کند که برنامه‌ها روی دستگاه‌های مختلف اندرویدی به خوبی کار می‌کنند و در نهایت روی تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها، تلویزیون‌ها، ماشین‌ها و سایر دستگاه‌های غیر اندرویدی کار خواهند کرد.

SDK یا کیت توسعه نرم افزاری بین دستگاهی، به توسعه‌ دهندگان اجازه می‌دهد تا سه کار کلیدی را با برنامه‌های خود انجام دهند. این سه مورد شامل کشف دستگاه‌های نزدیک، برقراری ارتباط امن بین دستگاه‌ها و میزبانی تجربه برنامه در چندین دستگاه است. به گفته گوگل، کیت توسعه نرم افزار بین دستگاهی آن‌ها از Wi-Fi، بلوتوث و Ultra Wideband برای پشتیبانی از اتصال چند دستگاه استفاده می‌کند.

گوگل در پست وبلاگ خود موارد استفاده مختلفی را برای کیت توسعه نرم افزاری مولتی پلتفرم خود توضیح داده است و به نظر می‌رسد که در بسیاری از موقعیت‌ها، چنین ابزاری می‌تواند مفید باشد. به عنوان مثال، این کیت توسعه نرم افزار مولتی پلتفرم می‌تواند به چندین کاربر در دستگاه‌های مختلف اجازه دهد هنگام سفارش با هم غذا را از منو انتخاب کنند.

کیت توسعه نرم افزار گوگل

همچنین می‌تواند به کاربران اجازه دهد هنگام جابه‌جایی از تلفن به تبلت، مقاله را از جایی شروع کنند که آن را از دستگاه قبلی تمام کرده بودند. در واقع، این ابزار حتی می‌تواند به مسافران داخل خودرو اجازه دهد مکان‌های نقشه خاصی را با سیستم ناوبری خودرو به اشتراک بگذارند.  کیت توسعه نرم افزار مولتی پلتفرم گوگل مانند عملکرد Nearby Share است. تقریبا به نظر می‌رسد این ابزار مشابه یک افزونه برای ویژگی Nearby Share که به کاربران اندروید امکان می‌دهد تا فایل‌ها را به سیستم عامل کروم و سایر دستگاه‌های اندرویدی منتقل کنند.

در آوریل سال جاری، میشال رحمان، توسعه‌ دهنده معروف، آپدیت آینده Google Nearby Share را کشف کرد که به کاربران امکان می‌دهد به سرعت فایل‌ها را در دستگاه‌های وارد شده به Google به اشتراک بگذارند. گوگل همچنین در جریان سخنرانی خود در CES 2022 اعلام کرد که این شرکت در اواخر سال جاری Nearby Sharing را در دستگاه‌های ویندوزی نیز ارائه خواهد کرد.

این کیت توسعه نرم افزار مولتی پلتفرم جدید، در حال حاضر فقط در پیش‌نمایش مخصوص برنامه‌ نویسان موجود است و اکنون فقط در تلفن‌ها و تبلت‌های اندرویدی در دسترس است. گوگل در نهایت امیدوار است که پشتیبانی را به سایر رابط‌های اندروید و سیستم‌عامل‌های غیر اندرویدی، از جمله iOS و Windows گسترش دهد، اما هنوز جدول زمانی خاصی برای این کار وجود ندارد. از آنجایی که این ویژگی هنوز در مراحل اولیه خود است، ممکن است به این زودی شاهد اجرای برنامه‌هایی بین دستگاه‌های iOS و Android نباشیم.

کیت توسعه نرم افزار گوگل

در ژوئن امسال، Cloudflare تایید کرد که بزرگ‌ترین حمله سایبری از نوع HTTPS DDoS در تاریخ این شرکت رخ داده است، اما قبل از اینکه این حمله موجب بروز یک آسیب واقعی شود، با موفقیت این حمله را مسدود کرده است. این شرکت فاش کرد که حملات DDoS حدود ۲۶ میلیون درخواست در ثانیه را ثبت کرده است. گوگل به تازگی گزارش داده است که یک حمله DDOS عظیم را در تلاش برای خاموش کردن خدمات مشتریان Cloud Armor خود کشف کرده است که به ۴۶ میلیون درخواست در ثانیه یا معادل ۱۷۶.۹۲ درصد از رکورد قبلی رسیده است.

این موضوع باعث می‌شود که این حمله بزرگ‌ترین حمله هفت لایه DDoS باشد که تا کنون گزارش شده است. گوگل همچنین گفته است که در زمان‌های اوج، این حمله معادل یک روز کامل ترافیک ویکی‌پدیا در ۱۰ ثانیه بوده است، بنابراین دفاع در برابر چنین حمله قدرتمند DDoS، یک شاهکار باورنکردنی است. بر اساس گزارش‌ها، Google Cloud Armor به طور مرتب از برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها در برابر چنین حملات اینترنتی با استفاده از فناوری تعادل بار محافظت می‌کند و حتی در مواجهه با این چالش‌ها، سرویس‌های وب را فعال نگه می‌دارد.

Google Cloud Armor ادعا می‌کند که بیش از ۱ میلیون درخواست در ثانیه را پشتیبانی می‌کند، اما این بار آن‌ها توانستند ۴۶ میلیون درخواست را در ثانیه مدیریت کنند. این بسیار بیشتر از آن چیزی است که در یک روز عادی انجام می‌شود. گوگل همچنین گزارش داده است که Cloud Armor با موفقیت حمله DDoS را شناسایی کرده و قانونی را برای جلوگیری از حمله به مشتریان توصیه کرد که به خوبی کار کرده است.

به گفته خبرگزاری GizChina، چند دقیقه بعد، پس از اینکه مهاجم متوجه شد که حمله شکست خورده است، درخواست‌های خود را کاهش داده است. با این حال، گوگل اشاره می‌کند که تعداد حملات DDoS به طور تصاعدی افزایش یافته است و توسط تعداد زیادی ربات مخرب انجام می‌شود، بنابراین این رکورد ممکن است برای مدت طولانی باقی بماند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان