حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اخراج شدن ۲۰ کارمند تیک تاک به خاطر همکاری با مایکروسافت در یک پروژه AI

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، شبکه‌های اجتماعی

اخیرا رقابت بین کمپانی‌های شرقی و غربی بیشتر شکل یک تقابل و بی میلی در همکاری به خود گرفته است و این موضوع بعد از تحریم هواوی شدت بیشتری یافت. اکنون شاهد اخراج شدن ۲۰ کارمند تیک تاک به خاطر همکاری با مایکروسافت در یک پروژه AI هستیم. با ترنجی همراه باشید.

اخراج شدن ۲۰ کارمند تیک تاک؛ صرفا به خاطر همکاری با مایکروسافت در یک پروژه AI؟

سخنگوی پلتفرم اجتماعی محبوب TikTok تایید کرد که این شرکت برخی از کارمندان بخش راه حل‌های تجاری جهانی خود را در این هفته اخراج کرده است. اخراج‌ها، بیشتر در آمریکای شمالی و بخشی نیز به دلیل بازسازی بخش فروش شرکت است. گزارش‌هایی وجود دارد که کارمندان این بخش عمدتا مسئول فروش تبلیغات و حفظ روابط تبلیغ‌ کنندگان برای فعالیت‌های سایر برندها در TikTok هستند.

اخیرا، کارکنان TikTok که در بخش‌هایی مانند استراتژی برند و عملیات تبلیغاتی کار می‌کنند، خبر اخراج خود را در لینکدین منتشر کرده‌اند. یک کارمند ناشناس که اخراج شده، گفته است که از حداقل ۲۰ کارمندی که در این هفته اخراج شده‌اند مطلع بوده است. سخنگوی TikTok از گفتن اینکه چه تعداد از کارمندان در طول بازسازی تحت تاثیر این اخراج قرار گرفتند، خودداری کرده است.

اخراج شدن ۲۰ کارمند تیک تاک

این کارمند اخراجی گفته است که انتظار نداشتم این اتفاق بیفتد، به خصوص با توجه به درآمد TikTok از تبلیغات در سال گذشته، این کار کمی ناگهانی بود. سخنگوی TikTok ادعا می‌کند که این اقدام به اعضای تیم راه‌حل‌های تجاری جهانی اجازه می‌دهد تا روی موضوعات خاصی مانند مد، زیبایی، کالاهای مصرفی یا سرگرمی تمرکز کنند. این شرکت ادعا می‌کند که اخراج‌ها، بخشی از تلاش گسترده‌تر شرکت برای نگاهی جامع به ساختار سازمانی شرکت و کسب بینشی در مورد جایی است که شرکت می‌تواند به طور موثر به فعالیت خود ادامه دهد.

در همان زمان، این شرکت همچنین به کارکنان اخراج شده اعلام کرد که می‌توانند از طریق پورتال شغلی TikTok برای سایر موقعیت‌های داخلی درخواست دهند. با این حال، این کارمندان هیچ گونه امتیاز مثبتی نخواهند داشت. حتی اگر برای بازگشت دیگری درخواست دهند، مانند هر متقاضی دیگر رفتار با آن‌ها خواهند کرد.

مدیران TikTok انتظار دارند با وجود رکود عمومی در صنعت فناوری و تبلیغات، تجارت تبلیغات همچنان قوی باقی بماند. بلیک چندلی، رئیس راه‌حل‌های کسب‌ و کار جهانی این شرکت، در ماه ژوئن گفت که این پلتفرم نه کاهشی در بازار تبلیغات داشته است و نه برخی از مشکلاتی که سایر شرکت‌ها با آن مواجه هستند را دارد. چندلی گفت شنیده‌ام که بازار تبلیغات از ۲ درصد به ۶ درصد کاهش می‌یابد، اما ما هنوز با چین وضعیت روبرو نشده‌ایم و همچنین  نظرات مخالفی را که دیگران می‌بینند را نمی‌بینیم.

اخراج شدن ۲۰ کارمند تیک تاک

سایر استارت آپ‌ها و شرکت‌های متمرکز بر تبلیغات اخیرا کارمندان خود را اخراج کرده یا سرعت استخدام را کاهش داده‌اند. متا که مالک فیس‌ بوک و اینستاگرام است، به این دلیل که برنامه‌هایی برای اولویت‌بندی مجدد مشاغل مختلف دارد، استخدام‌های خود را در ماه مه متوقف کرده است. اسنپ، شرکت مادر پلتفرم اجتماعی مبتنی بر عکس اسنپ چت، در گزارش درآمد خود در همان ماه یک هشدار برای بخش درآمدزایی صادر کرد و سهام تبلیغات و رسانه‌های اجتماعی را پایین آورد.

از سوی دیگر، شرکت مادر مایکروسافت و ByteDance در پروژه هوش مصنوعی KubeRay همکاری خواهند داشت. به گزارش CNBC، علیرغم رقابت شدید فناوری بین چین و ایالات متحده، دو طرف همکاری‌های مختلفی را نیز انجام می‌دهند. به عنوان مثال، مایکروسافت و ByteDance اکنون در یک پروژه هوش مصنوعی به نام KubeRay همکاری کرده‌اند. هدف این پروژه کمک به سازمان‌ها برای مدیریت و اجرای کارآمدتر اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی است.

مهندس ارشد نرم‌افزار مایکروسافت، علی کانسو و مهندس نرم‌افزار ByteDance، شان جیاکسین، در اوایل این هفته در نشست Ray در سانفرانسیسکو شرکت کردند، جایی که آن‌ها به دانشمندان حوزه داده‌ها، کارشناسان یادگیری ماشین و سایر علاقه‌ مندان به استفاده از نرم‌افزارهای منبع باز پیوستند. آن ها همچنین توضیح مهمی ارائه کردند و پیشرفتی را که با طرف های علاقه‌مند تاکنون در استفاده از Ray برای ایجاد برنامه‌های کاربردی در مقیاس بزرگ انجام داده‌اند را برجسته کردند.

اخراج شدن ۲۰ کارمند تیک تاک

به گفته خبرگزاری GizChina، آن‌ها بر این باورند که این نرم‌افزار می‌تواند به پیشرفت برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی که روی چندین رایانه اجرا می شوند، یعنی محاسبات توزیع شده، کمک کند. به زبان ساده، Ray یک نرم‌افزار منبع باز است که به اجرای برنامه‌های هوش مصنوعی در چندین دستگاه کمک می‌کند. کانسو که دکترای علوم کامپیوتر دارد و همچنین وی و جیاکسین حدود یک سال است که روی این پروژه منبع باز کار می‌کنند. اگرچه این دو در یک شرکت نیستند، اما هر هفته ملاقات دارند و هر هفته با هم کار می‌کنند. به گفته لینکدین، شان جیاکسین، که قبلا به عنوان مهندس نرم افزار در خدمات وب آمازون کار می‌کرد، در حال حاضر در منطقه سیاتل، نزدیک به دفتر مرکزی مایکروسافت زندگی می‌کند.

در بخش دیگری نیز گویا تیک تاک کاربران محتوای محلی را جامعه هدف خود قرار داده است. طبق گزارش‌های اخیر، TikTok در حال آزمایش یک ویژگی جدید «Nearby» است که محتوای محلی را به کاربران نمایش می‌دهد. دامنه آزمایش فعلی فقط شامل برخی از کاربران آسیای جنوب شرقی می‌شود. برخی از تحلیلگران گفته‌اند که این نسخه آزمایشی ممکن است با عملکردهای مشابه در پلتفرم‌هایی مانند گوگل رقابت کند. بر اساس گزارش‌ها، ویژگی جدید به سازندگان اجازه می‌دهد تا برچسب‌های موقعیت مکانی را به ویدیوهای خود اضافه کنند. یکی از سخنگویان TikTok ادعا می‌کند که قابلیت افزودن برچسب‌های مکان به تدریج در اختیار سازندگان قرار می‌گیرد.

اخراج شدن ۲۰ کارمند تیک تاک

هنگامی که از وی پرسیده شد که آیا ویژگی Nearby فقط ویدیوهای دارای برچسب موقعیت مکانی را نشان می‌دهد، سخنگوی گفت که صحبت درباره آن هنوز زود است. در حال حاضر، این ویژگی با عملکرد محدود ارائه می‌شود. علاوه بر این، ویژگی مذکور برای تبلیغ‌ کنندگان محلی مفیدتر است. آن‌ها می‌توانند از چنین قابلیتی برای ارائه تبلیغات در مشاغل و خدمات خود و افزایش تبلیغات محلی برای محصولات محلی استفاده کنند. TikTok ادعا می‌کند که این قابلیت در معرض تغییر است و هیچ چیز تا زمان عرضه رسمی مشخص نیست.

تیک تاک همچنین به دلیل قابلیت‌های برتر الگوریتم‌های خود شناخته شده است. افزودن ویژگی «Nearby» به آن امکان نمایش مستقیم و مرتبط‌تر محتوایی را برای کاربران می‌دهد. نکته قابل توجه، اسنپ مپ، اسنپ چت و نقشه‌های قابل جستجو اینستاگرام نیز به کاربران اجازه می‌دهد تا مکان های محبوب اطراف را راحت‌تر کشف کنند. هر دو محصول راهی برای یافتن محتوای محلی و کشف مکان‌های نزدیک به کاربران ارائه می‌دهند.

ویژگی TikTok با الگوریتم‌های موفق این شرکت ترکیب شده است. این امر امکانات جدیدی را برای TikTok برای ورود به مسیر فعالیت محلی کاربران فراهم می‌کند، اما بر پلتفرم‌هایی مانند Owl Travel و Google نیز تاثیر می‌گذارد. ۴۰ درصد از کاربران جوان هنگام جستجوی مکانی برای غذا خوردن به جای Google Maps به TikTok یا Instagram مراجعه می‌کنند. اگر TikTok ویژگی «Nearby» خود را ارائه کند، گوگل ممکن است تحت تاثیر این قابلیت قرار گیرد. نظر شما درباره اخراج شدن ۲۰ کارمند تیک تاک چیست؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان