حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل و ال جی یک قرارداد استفاده طولانی مدت از پتنت شرکت کره‌ای امضا کردند

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، ال‌جی، تجاری

چند ماه پیش، گزارشی منتشر شد مبنی‌بر اینکه LG Electronics یک هزینه مجوز ثبت اختراع را به مبلغ حدود 600 میلیون دلار دریافت کرده است، اما نامی از مشتریان پتنت‌های این شرکت ارائه نشد. اکنون، نشریه کره‌ای The Elec دریافته است که هزینه این مجوز از دو کمپانی مجزا بوده که یکی از آن‌ها اپل است. بنابراین طبق این قرارداد، اپل و ال جی بر سر استفاده از پتنت‌های شرکت کره‌ای در طولانی‌مدت، توافق کرده‌اند.

قرارداد اپل و ال جی

در گزارشی از TheElec متوجه شدیم که ال‌جی الکترونیکس 890 میلیارد وون (662.4 میلیون دلار) توسط دو شرکت دریافت کرده که طبق منابع صنعتی، 800 میلیارد وون (595.4 میلیون دلار) توسط اپل پرداخت شده است. همچنین مابه‌التفاوت این مقدار توسط یک شرکت ناشناس پرداخت شده است.

طبق گزارش جدید، ال جی الکترونیکس و اپل «احتمالاً طبق روال استاندارد برای شرکت‌های بزرگ فناوری، یک قرارداد استفاده طولانی‌مدت از پتنت تا ده سال را منعقد کرده‌اند».

درحال‌حاضر کماکان این ابهام وجود دارد که اپل با چه اختراعاتی موافقت کرده است، زیرا این نشریه فقط می‌گوید که این قرارداد شامل «بسیاری از پتنت‌های ضروری استاندارد» است.

    «این زوج درگذشته یک توافقنامه مجوز متقابل بر روی پتنت امضا کرده بودند، اما با خروج ال جی از تجارت گوشی‌های هوشمند، دیگر نیازی به این کار نیست. سود کلانی که ال‌جی برای آخرین قرارداد خود بدست آورده است، به این دلیل است که دیگر مجبور نیست در ازای آن به اپل پول بدهد، زیرا دیگر گوشی‌های هوشمند تولید نمی‌کند.»

قرارداد اپل و ال جی

قرارداد اپل و ال جی

این نشریه اشاره می‌کند که نوکیا از زمانی که از تجارت گوشی خارج شد، توافقات مشابهی را امضا کرده است.

درحالی‌که LG Electronics دیگر گوشی‌های هوشمند تولید نمی‌کند، این شرکت همچنان برای اکوسیستم اپل بسیار حیاتی است، زیرا شرکت‌های LG Innotek و LG Display ماژول‌ها و نمایشگرهای دوربین را برای شرکت کوپرتینویی تأمین می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، ال‌جی دیسپلی پنل‌های OLED را برای آیفون 14 آینده عرضه خواهد کرد.

نظر شما پیرامون قرارداد جدید ال‌جی و اپل و توافق دو شرکت برای استفاده از پتنت‌ها چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی