حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آمار فروش آمریکای شمالی از تسلط اپل بر این بازار در سه ماهه دوم امسال حکایت دارد

بازار ایالات متحده همواره یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین بازارهای جهان محسوب شده است. این موضوع برای شرکت‌های داخلی به مراتب اهمیتی دو چندان دارد. در آخرین بررسی‌های صورت گرفته، آمار فروش آمریکای شمالی از تسلط اپل بر این بازار در سه ماهه دوم امسال حکایت دارد. با ترنجی همراه باشید.

آمار فروش آمریکای شمالی از تسلط اپل بر این بازار در سه ماهه دوم امسال حکایت دارد

چندین هفته است به این موضوع اشاره می‌شود که صنعت جهانی گوشی‌های هوشمند در وضعیت رکود است. محققان بازار در موسسه آمارگیری Canalys، با گزارش خود در مورد حجم عرضه محصولات اپل در سه ماهه دوم در بازار آمریکای شمالی که با کاهش ۶.۴ درصدی، نسبت به سال گذشته، به ۳۵.۴ میلیون دستگاه رسیده است، این موضوع را تایید کرده‌اند. اپل با وجود تصویر کلی تیره و تار بازار، با رشد ۳ درصدی نسبت به سال گذشته در عرضه محصولات آیفون، همچنان موفق شد رشد خود را نشان دهد.

بنابراین آیفون‌های اپل در سه ماهه دوم بر بازار گوشی‌های هوشمند آمریکای شمالی تسلط داشته‌اند. در بازه زمانی آوریل تا ژوئن، در کنار سهم ۵۲ درصدی اپل از این بازار، سهم سامسونگ در بازار گوشی‌های هوشمند آمریکای شمالی نیز دو برابر شده است. محموله‌های آیفون ۱۳ در این قاره در گزارش منتشر شده، به‌عنوان solid توصیف شده‌اند و این اعداد شامل اولین سه ماهه کامل نتایج مربوط به نسل سوم آیفون SE با قیمت ارزان است. اپل در طول این سه ماه، ۱۸.۵ میلیون دستگاه آیفون در آمریکای شمالی فروخته است که نیم میلیون بیشتر از فروش سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ است.

آمار فروش آمریکای شمالی

رشد سامسونگ از اپل در آمریکای شمالی با نرخ رشد سالانه ۴ درصدی در فروش گوشی‌های هوشمند پیشی گرفته و این رقم نسبت به ۸.۷ میلیون سال قبل به ۹ میلیون رسیده است. سری گلکسی S و گوشی‌های سری گلکسی A و رده‌های پایین و میان رده‌ها نیز همچنان در منطقه مورد تقاضا هستند. حجم عرضه جدیدترین نسخه‌های تاشو این شرکت کره‌ای، یعنی گلکسی زد فولد ۴ و گلکسی زد فلیپ ۴ در گزارش بعدی که وضعیت سه ماهه سوم امسال را پوشش می‌دهد، نشان داده خواهد شد.

شرکت Motorola با ۹ درصد سهم بازار، همچنان جایگاه سوم را در آمریکای شمالی حفظ کرده است. فروش سالانه این شرکت، ۱ درصد افزایش یافته و به ۳.۱ میلیون گوشی هوشمند رسیده است. این شرکت گوشی‌های مطرحی دارد که امسال وارد آمریکای شمالی خواهند شد، از جمله نسل سوم RAZR تاشو و پرچمدار X30 پرو که دارای سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی است.

شرکت TCL نیز سه ماهه سختی را پشت سر گذاشته است؛ زیرا فروش محصولات این شرکت در آمریکای شمالی نسبت به سه ماهه مشابه سال گذشته، ۱۱ درصد کاهش داشته است. این موضوع باعث شده تا تعداد واحدهای تحویل شده توسط این تولید کننده چینی در این منطقه، به ۱.۸ میلیون دستگاه کاهش یابد که برای دارنده سهم ۵ درصد از بازار کافی است.

آمار فروش آمریکای شمالی

به لطف عرضه پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو، گوگل با افزایش ۲۳۰ درصدی، بیشترین افزایش سالانه در حجم عرضه را در آمریکای شمالی برای سه ماهه دوم امسال داشته است. ۸۰۰ هزار واحد پیکسل ۶ در سه ماهه دوم در مقایسه با ۲۰۰ هزار واحد پیکسل در سه ماهه مشابه سال گذشته عرضه شده است. در نتیجه، گوگل سهم بازار آمریکای شمالی خود را از ۱ درصد به ۲ درصد در این دوره افزایش داده است.

Runar Bjørhovde، تحلیلگر Canalys Research گفته است که به دنبال بهبود سریع عملکرد شرکت‌ها در سال ۲۰۲۱، موج تقاضا در بازار گوشی‌های هوشمند آمریکای شمالی تغییر کرده است که ترکیبی از تورم بالا، کاهش اعتماد مصرف کننده و کاهش رشد اقتصادی باعث کاهش تقاضا در آمریکای شمالی شده است. پیش از این، آمریکای شمالی انعطاف‌ پذیرترین بازار جهان بود. فروشندگان حالا به سرعت به کاهش تقاضا واکنش نشان داده و در حالی که برای عرضه‌ محصولات جدید در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ آماده می‌شوند، روی کاهش خطر عرضه مازاد متمرکز شده‌اند.

شرکت Canalys می‌گوید که احتمالا ده گوشی هوشمند برتر در آمریکای شمالی بر اساس حجم عرضه و فروش عبارتند از:

  • آیفون ۱۳ اپل
  • نسل سوم آیفون SE اپل
  • آیفون ۱۳ پرو مکس اپل
  • آیفون ۱۳ پرو اپل
  • آیفون ۱۲ اپل
  • گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ
  • Moto G Power موتورولا (۲۰۲۲)
  • گلکسی A13 سامسونگ
  • آیفون ۱۳ مینی اپل
  • گلکسی اس ۲۲ سامسونگ

برایان لینچ، تحلیلگر تحقیقاتی شرکت Canalys گفته است در حالی که تقاضا برای دستگاه‌های میان رده به سرعت در حال از بین رفتن است، اما علاقه مصرف کنندگان به دستگاه‌های ارزان قیمت و رده بالا در حال حفظ بازار است. عملکرد نسل سوم آیفون SE، گلکسی A53، و گلکسی A33 ضعیف‌تر از آنچه بود که در ابتدا انتظار می‌رفت. کاهش قدرت خرید خریدارانی که معمولا دستگاه‌هایی با قیمت بین ۲۵۰ تا ۶۰۰ دلار آمریکا را در نظر می‌گیرند، آن‌ها مجبور می‌کند به دنبال گزینه‌های ارزان‌تر باشند. زیرا مصرف کنندگان همچنان فشار مالی تورم جهانی را بر هزینه‌های روزمره خود احساس می‌کنند.

آمار فروش آمریکای شمالی

به گفته PhoneArena، لینچ همچنین می‌افزاید که در رده پایین، تقاضا همچنان پایدار است، اما رقابت بین فروشندگان شدید است. G Power به روز شده موتورولا، مدل‌های A13 سامسونگ و محصولات تازه معرفی شده و عرضه شده جدید TCL تحت اپراتور Tracfone، Verizon، و T-Mobile، گزینه‌های متعددی را ارائه می‌دهند که مقرون به صرفه بوده و در حال افزایش تقاضا هستند. عملکرد این محصولات رده بالا نیز با فرصت‌های یافتن سری آیفون ۱۳ اپل و سری گلکسی اس سامسونگ قوی باقی مانده است. برای سامسونگ، قلم S در گلکسی اس ۲۲ اولترا یک تمایز مؤثر در میان دستگاه‌های اندرویدی ممتاز بوده و آن را به بهترین گوشی سامسونگ تبدیل کرده است. نظر شما درباره آمار فروش آمریکای شمالی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان