حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بررسی آخرین نسخه خانگی آنتی ویروس ESET ورژن 15

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

ESET یک رقیب برتر در میان ارائه دهندگان آنتی ویروس است. از اوایل دهه نود وجود داشته است و یک نام بزرگ در بین متخصصان فناوری و عموم مردم به طور یکسان است. آنتی ویروس ESET یک نرم افزار حفاظتی است که هم در تست های ما و هم در تست های AV Test امتیاز فوق العاده ای کسب کرده است.

نکات مثبت نرم افزار

  • • برنده جوایز متعدد تست و بررسی آنتی ویروس شامل، Virus Bulletin و Frost & Sullivan
  • • هر دو حالت اسکن دستی و خودکار وجود دارد
  • • برنامه اندروید قوی که به اندازه نسخه دسکتاپ کاربردی است

نکات منفی

  • • برنامه iOS به اندازه سایر پلتفرم ها تکمیل نیست

نرم افزار آنتی ویروس ESET برای دستگاه های مک، ویندوز، اندروید و لینوکس 99.8 درصد از همه بدافزارها را شناسایی می کند.

ESET یک رقیب برتر در میان ارائه دهندگان آنتی ویروس است. از اوایل دهه نود وجود داشته است و یک نام بزرگ در بین متخصصان فناوری و عموم مردم به طور یکسان است. دلیل خوبی برای این وجود دارد: همانطور که در این بررسی خواهید دید، آنتی ویروس ESET یک نرم افزار حفاظتی است که هم در تست های ما و هم در تست های AV Test امتیاز فوق العاده ای کسب کرده است. اگر نگران بدافزارها یا ویروس ها هستید، ESET تنها برگ برنده ای است برای خلاص شدن از شر آنها است.

تاریخچه ESET

قبل از اینکه به آن بپردازیم، در اینجا یک تاریخ کوتاه بازگو میکنیم. ESET یک شرکت مستقر در اسلواکی است که در ابتدا در سال 1992 تأسیس شد، اولین کد آن برای نرم افزار NOD در اوایل سال 1987 در چکسلواکی آن زمان توسعه یافت. این شرکت نه تنها به عنوان یکی از اولین شرکت های آنتی ویروس، بلکه یکی از طولانی ترین شرکت های از نظر قدمت موجود در زمینه آنتی ویروس، دارای شجره نامه ای جدی است. ESET نیز خیلی قوی عمل کرده است: چندین بار برای نرم افزار خود جوایزی را کسب کرده است.

آنتی ویروس ESET در یک نگاه

اجازه دهید قبل از پرداختن به جزئیات، نکات اصلی صفحه اول آنتی ویروس را شرح دهیم. توجه داشته باشید که برای این بررسی ما هر دو نسخه اصلی ویندوز موسوم به NOD32 و همچنین نسخه مک، Cyber ​​Security Pro را آزمایش کردیم. ما فرض می کنیم که اکثر خوانندگان کاربران ویندوز هستند، بنابراین از برنامه ویندوز به عنوان پیش فرض استفاده کردیم، اگرچه نسخه هایی برای لینوکس و اندروید نیز وجود دارد. در مجموع، سه بسته وجود دارد که می‌توانید در ویندوز دریافت کنید:

بسته آنتی ویروس اصلی NOD32 ، یک طرح میانی به نام ESET Internet Security و ESET Smart Security Premium. این مجموعه کاملی از برنامه‌های امنیت سایبری DIY است، اما بعداً در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد. برای فعال سازی نرم افزار از طریق خرید نود 32 و یا نسخه رایگان می توان عمل نمود. نود 32 که ما برای آزمایشات خود از آن استفاده کردیم، یک محصول اساسی اما قوی است که سیستم های کامپیوتری را اسکن می کند و موارد زیر را شناسایی و حذف می کند:

  • • ویروس ها
  • • بد افزار
  • • نرم افزارهای جاسوسی
  • • باج افزار

ابزارهای ESET

بعد از نصب کامل نرم افزار آنتی ویروس طبق آموزش نصب نود 32 ورژن 15 در ادامه قصد داریم بخشی از محیط آنتی ویروس را بررسی کنیم. شرکت ایست در لیست ویژگی‌ها، ادعا می‌کند که «از شما در برابر حملات محافظت می‌کند» که سیستم تشخیص باج‌افزار ESET است. با توجه به اینکه یک باج درخواست شده در سال 2020 تقریباً 12 میلیون دلار است،  محافظت از باج افزار چیز خوبی است، به ویژه برای مشاغل.

اسکن ESET هر زمان که برنامه باز است و به صورت درخواستی انجام می‌شوند، به این معنی که می‌توانید فایل‌های ناشناخته یا مشکوک را با یک کلیک در File Explorer اسکن کنید. ما واقعاً این نوع قابلیت را دوست داریم زیرا محافظت از خود را بسیار آسان می کند: اگر همیشه در حال مرور سیستم فایل خود هستید و فایلی را می بینید که نمی دانید از کجا آمده است، می توانید همان جا آن را اسکن کنید. ایست همچنین اگر فایل‌ها مشکوک عمل می‌کنند به شما هشدار می‌دهد و از شما می‌خواهد آنها را اسکن کنید.

بسته بعدی ESET Internet Security است و تمام کارهایی که NOD32 انجام می دهد را انجام می دهد و همچنین:

  • • هکرها را متوقف می کند
  • • به امنیت خرید آنلاین شما کمک می کند

این یک بسته کوچک خوب است، و ما به ویژه از خرید آنلاین و محافظت از اطلاعات بانکی خوشمان آمد، که اساساً یک جلسه مرورگر محافظت شده است که هر زمانی که اطلاعات پرداخت را ارسال می کنید، باز می شود و یک لایه امنیتی اضافی به آسیب پذیرترین و ارزشمندترین اطلاعات شما اضافه می کند. ویژگی “توقف هکرها” یک فایروال است، اگرچه اگر به طور منظم اسکن کنید، احتمالاً نیازی به فایروال ندارید.

آخرین اما نه کم‌اهمیت، بسته نهایی به نام ESET Smart Security Premium است که تمام کارهای NOD32 و Internet Security را انجام می‌دهد، به علاوه:

  • • فایل‌ها را رمزگذاری می‌کند
  • • رمزهای عبور را ذخیره می کند

این آخرین به‌روزرسانی، ایست را به یک آنتی ویروس، ابزار رمزگذاری و مدیر رمز عبور تبدیل می‌کند، که بسیار عالی و تقریباً تمام آن چیزی است که ما برای ایمن کردن رایانه و تلفن خود در برابر خطراتی که در کمین اینترنت وجود دارد، نیاز داریم.

اگر تمام نگرانی شما ویروس ها و بدافزارها باشد، NOD32 بیش از حد کافی است. گزینه های ESET Internet Security و Smart Security Premium مفید هستند، اما حیاتی نیستند.

تست ESET خودمان

ما ESET NOD32 را روی رایانه خود نصب کردیم (خوب، یک ماشین مجازی که ویندوز 10 دارد و یک هارد دیسک پنج گیگابایتی را شامل می شود) و با استفاده از تنظیمات توصیه شده پیشفرض اسکن را انجام دادیم. به دلیل اندازه کوچک دیسک ما، اسکن در 34 دقیقه به پایان رسید و چون یک نصب جدید بود، هیچ ویروس، بدافزار یا هر چیز دیگری را شناسایی نکرد.

گزینه های اسکن ESET

البته اجرای اسکن ویروس بر روی یک کامپیوتر غیر آلوده جالب نبود، بنابراین ما آن را آلوده کردیم. ما از پنج نوع فایل جداگانه حاوی ویروس استفاده کردیم. اگرچه این وسوسه وجود داشت که فایل‌ها را باز کنیم و اجازه دهیم که افراد ناخوشایند در داخل اجرا شوند، ما در برابر آن مقاومت کردیم و در عوض پنج اسکن جداگانه روی سیستم خود انجام دادیم. در زیر جدولی با نتایج ارائه شده است.

آیا ESET آن را گرفت؟درصد شناسایی توسط آنتی ویروس هانوع فایل
شناسایی شده34 %فایل xlsx
شناسایی شده66 %فایل exe
شناسایی شده36 %فایل .doc
شناسایی نشده است35 %xlsm
شناسایی شده51 %xls

خوب، چهار از پنج بد نیست. با این حال، واقعاً اینطور نیست: ما شگفت زده شدیم زیرا اکثر 40 سرویس آنتی ویروسی که آزمایش کرده‌ایم معمولاً سه مورد از پنج یا بدتر از آن را دریافت می‌کنند. ویروس‌هایی که ما استفاده می‌کنیم بسیار جدید هستند، بنابراین هر کدام که شناسایی شوند به این معنی است که اسکنر مورد نظر یک پایگاه داده خوب و به‌روز دارد.

تست های آزمایشگاهی ESET

ما تنها کسانی نیستیم که هنگام استفاده از ESET نتایج خوبی کسب می کنیم. تست AV از موسسه مستقل IT-Security نیز امتیاز بالایی به ESET می دهد. با آزمایشات انجام شده در جولای و آگوست 2020، محققان دریافتند که ESET هر بار 100 درصد از بدافزارها محافظت می کند. این بسیار چشمگیر است، همانطور که محافظت 99.8 درصدی در برابر حملات بدافزار اندرویدی است. Eset به وضوح یکی از بهترین ارائه دهندگان در مورد حفاظت از بدافزارها است و ما بیش از حد خوشحالیم که قابلیت های حفاظتی آن را در سراسر جهان تأیید می کنیم.

نصب و اولین برداشت

برای مبارزه با این خطرات، البته باید ابتدا برنامه را نصب کنیم. نکته خوب در مورد ESET این است که یک نسخه آزمایشی رایگان 30 روزه دارد که برای فعال کردن آن فقط به یک آدرس ایمیل نیاز دارد، بنابراین تصمیم گرفتیم ابتدا آن برنامه را دنبال کنیم.

صفحه اصلی ESET

برنامه ESET بلافاصله پس از نصب باز شد و بسیار حرفه ای به نظر می رسید و تصویری از یک مرد روباتی مستقیماً در چشمان ما خیره شده بود. بعد دوباره، رابط کاربری آنتی ویروس به خوبی چیده شده است و ما هرگز به دنبال یک عملکرد یا توانایی خاص روی منوها کلیک نمی کردیم. دکمه اصلی اسکن درست در مقابل ما قرار داشت، بنابراین می‌توانیم فوراً شروع کنیم. با این حال، قبل از رسیدن به آن، به سرعت رابط کاربری را بررسی خواهیم کرد. چندین تب در سمت چپ کلاینت وجود دارد که تقریباً هر کاری را که ESET می تواند انجام دهد .

برنامه های موبایل

ما برنامه اندروید ESET را به نام Mobile Security and Antivirus در فروشگاه Google Play دانلود کردیم که بسیار عالی بود. بسیاری از توانایی های برنامه دسکتاپ را دارد، فقط برای یک صفحه نمایش بسیار کوچکتر مناسب است.

از طریق نمایندگی eset نودسرو، دارای پشتیبانی مشتری عالی است که می‌توانید از طریق سایت یا مشتری در زیر برگه «پشتیبانی نودسرو» در انتهای برنامه به آن دسترسی داشته باشید.

نتیجه

این نرم افزار آنتی ویروس یک راه حل بسیار قوی بوده و تقریباً در برابر تمام تهدیدات مقابله خواهد. به علاوه، استفاده از آن آسان می باشد. ESET تقریباً در هر جنبه دیگری از رقبا پیشی می گیرد. ما قطعاً توصیه می کنیم که هر کسی نسخه آزمایشی 30 روزه ESET را امتحان کند تا ببیند آیا این برنامه برای آنها مناسب است یا خیر و در صورت تمایل به صورت یکساله از وبسایت نودسرو به صورت ارجینال خرید نماید

 

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات