حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدیاتک تراشه Pentonic 700 را برای تلویزیون‌های هوشمند با پشتیبانی از 4K 120Hz معرفی کرد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، تلویزیون، مدیاتک

در نوامبر سال گذشته، مدیاتک تراشه Pentonic 2000 را برای تلویزیون‌های پرچمدار با پشتیبانی از نمایشگرهای 8K 120Hz معرفی کرده بود. پنتونیک 2000 که بر اساس فرآیند تولید 7 نانومتری TSMC ساخته شده است، اولین تراشه همه‌کاره برای تلویزیون‌هایی با پشتیبانی از نمایشگرهای 8K 120Hz و اولین تراشه تلویزیونی 8K تجاری با پشتیبانی از کدگذاری ویدیویی (VCC) H.266 بود. مدیاتک ادعا کرد که این تراشه سریع‌ترین CPU و GPU صنعت تلویزیون را ارائه می‌کند، همراه با گذرگاه حافظه 6 کاناله فوق‌عریض، حافظه UFS 3.1، پشتیبانی از Dolby Vision IQ با جزئیات دقیق و پشتیبانی از Wi-Fi 6E یا 5G جدید این شرکت. اکنون، مدیاتک تراشه Pentonic 700 را برای تلویزیون‌های هوشمند ممتاز معرفی کرده است که برخی از فناوری‌های جدید Pentonic 2000 را با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری ارائه می‌کند.

تراشه Pentonic 700 مدیاتک

پردازنده کاملاً جدید MediaTek Pentonic 700 برای تلویزیون‌های هوشمند پریمیوم 4K 120Hz دارای یک موتور پردازش هوش مصنوعی قدرتمند برای بهبود کیفیت تصویر مبتنی‌بر هوش مصنوعی، Dolby Vision IQ با پشتیبانی از جزئیات دقیق، MEMC یکپارچه 4K 120Hz و بهینه‌سازی‌های بازی است. مانند پنتونیک 2000، تراشه جدید دارای واحد پردازش هوش مصنوعی (APU) با پشتیبانی از AI-Super Resolution ،AI-Picture Quality (PQ) Scene Recognition و AI-PQ Object Recognition برای هموارسازی لبه‌های پیشرفته و بازسازی جزئیات است. علاوه‌بر این، Dolby Vision IQ با پشتیبانی از جزئیات دقیق در Pentonic 700 با بهبود کنتراست در نقاط روشن و تاریک به بهبود کیفیت تصویر کمک می‌کند.

Alex Chen، مدیرکل واحد تجاری تلویزیون مدیاتک، در مورد تراشه جدید بیان می‌کند: «سری پنتونیک مدیاتک با مجموعه‌ای از بهبودهای کیفیت تصویر مبتنی‌بر هوش مصنوعی، هوشمندی بیشتری را برای تلویزیون‌های هوشمند به‌ارمغان می‌آورد. برندهای تلویزیون‌های هوشمند می‌توانند روی Pentonic 700 برای ارائه تجربیات باورنکردنی حساب کنند، چه مصرف‌کنندگان درحال تماشای ویدیو یا ورزش، بازی یا استفاده از تلویزیون خود به‌عنوان مرکز کنترل سایر دستگاه‌های هوشمند خود باشند.»

مدیاتک Pentonic 700 علاوه‌بر پیشرفت‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی، از قابلیت تصویر به تصویر (PBP) و تصویر در تصویر (PIP) با بهبود PQ پشتیبانی می‌کند و به تلویزیون‌ها اجازه می‌دهد محتوا را از منابع مختلف به‌طور همزمان نمایش دهند. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد چندین رویداد ورزشی را به‌طور همزمان پخش کنند و همزمان با تماشای محتوا با دوستان خود چت تصویری داشته باشند. پشتیبانی PBP و PIP همچنین می‌تواند برای حرفه‌ای‌ها مفید باشد، زیرا به آن‌ها اجازه می‌دهد جریان‌های محتوای مختلف را به‌طور همزمان نمایش داده و گزینه‌های بیشتری برای کنفرانس ویدیویی ارائه دهند.

تراشه Pentonic 700 مدیاتک

تراشه Pentonic 700 مدیاتک

اگرچه پنتونیک 700 برای تلویزیون‌های هوشمند 4K 120 هرتزی طراحی شده است، اما این تراشه همچنین از رفرش‌ریت متغیر (VRR) تا 144 هرتز پشتیبانی می‌کند. به‌لطف این قابلیت، تولیدکنندگان می‌توانند چیپست را برای بازی‌ها سفارشی کنند و به کاربران این امکان را دهند که از بازی‌ها بدون هرگونه لگ و کندی در صفحه لذت ببرند. از دیگر بهینه‌سازی‌های بازی می‌توان به پشتیبانی از HDMI 2.1، حالت Auto Low Latency Mode (ALLM) برای به حداقل رساندن تأخیر نمایشگر و گواهی Dolby Atmos برای صدای فراگیر اشاره کرد.

همان‌طور که قبلاً ذکر شد، پنتونیک 700 برخی از ویژگی‌های تراشه پرچمدار پنتونیک 2000 را با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری ارائه می‌کند. این موارد شامل یک موتور رمزگشایی ویدیوی سخت‌افزاری داخلی با پشتیبانی از استانداردهای HEVC ،AV1 و AVS3 به‌همراه استاندارد VVC H.266 است. علاوه‌بر این، تولیدکنندگان می‌توانند Pentonic 700 را با راه‌حل‌های اتصال بی‌سیم Filogic Wi-Fi 6 ،Wi-Fi 6E و Wi-Fi 7 MediaTek جفت کنند تا اتصال پرسرعت و با تأخیر بسیار کم را به کاربران ارائه دهند.

مدیاتک می‌گوید که تلویزیون‌های هوشمند دارای تراشه جدید پنتونیک 700 باید تا پایان سال جاری وارد بازار شوند. درحال‌حاضر، این شرکت نام شرکای خود را که نسل بعدی تلویزیون‌های هوشمند مجهز به تراشه جدید را ارائه خواهند کرد، به‌اشتراک نگذاشته است.

نظر شما درباره تراشه Pentonic 700 مدیاتک مخصوص تلویزیون‌های هوشمند چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی