حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدیاتک Pentonic 2000 رسماً معرفی شد: اولین تراشه ٧ نانومتری تلویزیون

نوشته

2 سال قبل | 4 دیدگاه | اخبار، پردازشگرها، تلویزیون، مدیاتک

مدیاتک یک برند پیشرو و شناخته شده است. این کمپانی تایوانی، تراشه‌های خود را مخصوص حوزه‌های مختلفی توسعه داده است. مدیاتک، به تازگی از جدیدترین تراشه خود برای تلویزیون‌ها رونمایی کرده است. در ادامه، مروری بر مشخصات مدیاتک Pentonic 2000 خواهیم داشت.

مشخصات و جزئیات تراشه مدیاتک Pentonic 2000: نوآورانه ترین تراشه برای تلویوزیون‌ها!

مدیاتک یکی از کمپانی‌های اصلی تولید کننده تراشه برای تلویوزیون‌های هوشمند است. به طور مثال، MT9638 قبلاً برای تلویزیون‌های 4K معرفی شده بود.

 

تراشه مدیاتک MT9638 برای تلویزیون های 4K معرفی شد

 

به نقل از EqualLeaks، مدیاتک طی رویداد جدید خود از تراشه جدیدی برای تلویوزیون‌های هوشمند پرده برداشته است. این تراشه، در واقع پرچمدار تراشه‌های مخصوص تلویوزیون کمپانی مدیاتک است. به همین دلیل است که مدیاتک مانور زیادی روی قابلیت‌ها و ویژگی‌های آن داده است. صحبت ما، در مورد تراشه مدیاتک Pentonic 2000 است.

ما پیش از این شاهد به کارگیری تراشه‌های مدیاتک در تلویوزیون‌های هوشمند برندهای مختلفی بوده‌ایم. حال، مدیاتک جدیدترین تراشه رده بالای خود را برای تلویزیون‌های هوشمند گران‌تر معرفی کرده است. بر اساس گفته‌های مدیاتک، این تراشه با لیتوگرافی ٧ نانومتری توسعه یافته است. به طور کلی، Pentonic 2000 اولین تراشه تلویوزیون جهان با لیتوگرافی ٧ نانومتری کمپانی TSMC است.

این تراشه تازه وارد، از وضوح 8K نمایشگر پشتیبانی می‌کند. همچنین در کنار این وضوح بالا، می‌توان از رفرش ریت ١٢٠ هرتزی در تلویوزیون‌ها بهره گیری کرد. تراشه Pentonic 2000، از فناوری پردازش تصویر MEMC برای نمایش روان‌تر ویدئوها پشتیبانی می‌کند. نکته جالب، این است که این تراشه، از موتور اختصاصی پردازش خوش مصنوعی هم برخوردار است.

مدیاتک می‌گوید که تراشه جدیدش برای تلویوزیون‌ها، دارای قدرتمندترین پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی در بازار تلویزیون‌های هوشمند است! نوع حافظه پشتیبانی شده توسط این تراشه، UFS 3.1 است که کاملاً کم نظیر است. در بخش ارتباطات، Pentonic 2000 از Wi-Fi 6E پشتیبانی می‌کند. دستیار صوتی هوشمند هم به لطف عملکرد مناسب هوش مصنوعی در این تراشه، قابل دسترسی است. جالب‌تر از آن، اینترنت 5G توسط این تراشه پشتیبانی می‌شود! درگاه‌های USB و HDMI 2.1 نیز با وجود این تراشه، قابل استفاده هستند.

با توجه به این مشخصات، می‌توان گفت که مدیاتک، پیشرفته‌ترین تراشه مخصوص تلویزیون‌ها را تا به امروز رونمایی کرده است. زیرا مشخصاتی که این تراشه دارد، کم‌تر در تراشه‌های رده تلویزیون مشاهده شده است. هرچند که مدیاتک اعلام نکرده است که کدام برندهای سازنده تلویزیون قصد به کارگیری این تراشه را در تلویوزیون‌های هوشمند خود دارند. اما ما حدس می‌زنیم که طی سال آینده، دست کم یک تلویزیون پرچمدار با این تراشه قدرتمند و پیشرفته روانه بازار شود. با توجه به ویژگی‌های جذاب و زیاد Pentonic 2000، استفاده آن در تلویوزیون‌های ارزان‌تر و اقتصادی‌تر، دور از ذهن به نظر می‌رسد.

نظر شما در مورد تراشه مدیاتک Pentonic 2000 چیست؟ فکر می‌کنید که شاهد به کارگیری این چیپست در کدام تلویوزیون‌ها باشیم؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌🥇 نام بر وان

mehpsa

چقدر فعال شده مدیاتک، چشم نخوره خوبه

ali karimi

سلام،دمت گرم مدیاتک، قراره سال میلادی جدید رو با کولاک شروع کنه هرچند که شروع کرده، چیپستهای9000و7000، وایفای7،و همین تراشه پنوماتیک2000مخصوص تلوزیون،البته خب مشخصه که هنوز ادامه داره، موفق باشید

ali karimi

ببخشید اشتباه نوشتم، چیپست پنتونیک2000 درسته ولی من نوشته بودم پنوماتیک😊😊 یکی ندوته فکر میکنه فنروکمک های پنوماتیک منظورمه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️