حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اوپو ColorOS 13 مبتنی‌بر اندروید 13 رسما معرفی شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اوپو، برترین‌های ترنجی، سیستم عامل

کمپانی اوپو امروز به‌طور رسمی از نسخه جدید رابط کاربری اختصاصی خود با نام ColorOS 13 برپایه‌ی اندروید 13 رونمایی کرد که قرار است برای 35 مدل مختلف از گوشی‌های هوشمند این شرکت منتشر شود.

اوپو ColorOS 13

همان‌طور که انتظار می‌رفت، دو گوشی اول واجد شرایط به‌روزرسانی ColorOS 13، پرچمداران فعلی این شرکت یعنی Find X5 Pro و گوشی تاشو Find N می‌باشد. این دوتا واجد شرایط یک مرحله بتای پیش‌نشر بودند که در هفته‌های آینده به پایان می‌رسد.

یکی از اصول اصلی ColorOS 13 چیزی است که اوپو آن را “Aquamorphic Design” می‌نامد. در این زبان طراحی، توجه بیشتری به انیمیشن‌ها شده، درحالی‌که گفته می‌شود ظاهر و احساس از “تغییر رنگ نور بین طلوع و غروب خورشید در سطح دریا” الهام گرفته شده است.

عناصر بصری به طراحی کارتی می‌پیوندند که شامل گوشه‌های گرد و انتخاب‌های رنگی ساده است. نتیجه یک چیدمان تمیزتر و سازماندهی‌شده است که برای پیمایش آسان‌تر درنظر گرفته می‌شود.

اوپو ColorOS 13

اوپو ColorOS 13

فونت سیستم برای افزایش خوانایی تنظیم شده است، درحالی‌که عناصری از Material You به‌لطف انتخاب رنگ مبتنی‌بر والپیپر دستگاه وجود دارد. همچنین سفارشی‌سازی بیشتری در صفحه قفل با افزایش عملکردهای نمایشگر همیشه روشن و سبک‌های طراحی موجود است. در دستگاه‌هایی مانند Find X5 Pro، هنگامی‌که قابلیت نمایشگر همیشه روشن فعال باشد، نرخ رفرش‌ریت صفحه‌نمایش AMOLED به 1 هرتز کاهش می‌یابد که گفته می‌شود 30 درصد صرفه‌جویی در مصرف انرژی را نسبت‌به ColorOS 12 به‌ارمغان می‌آورد.

ColorOS 13 همچنین شامل بهبودهایی در صفحه اصلی با یک گزینه پوشه جدید است. شبیه به گزینه پوشه بزرگ‌تر موجود در Nothing OS، حالت جدید این امکان را به شما می‌دهد تا پوشه‌ها را برای دسترسی آسان‌تر بزرگ کنید و درعین‌حال فضای موردنیاز برای آیکون برنامه‌ها را کاهش دهید.

اوپو همچنین یک ویژگی Omoji الهام گرفته از Memoji را معرفی کرده است که به شما امکان می‌دهد یک آواتار مجازی ایجاد کنید. این می‌تواند به‌عنوان تصویر نمایه شما در بسیاری از زمینه‌ها ازجمله نمایشگر همیشه روشن و در سایر مناطق سیستم‌عامل استفاده شود.

یک ویژگی اتصال چندصفحه‌ای به‌روزشده وجود دارد که گفته می‌شود ارتباطات تقویت‌شده بین گوشی هوشمند شما و رایانه/لپ‌تاپ ویندوزی‌تان ارائه می‌دهد.

گفته می‌شود که انتشار جهانی ColorOS 13 در هفته‌های آینده آغاز می‌شود و اوپو قصد دارد تا پایان سال 2022، نزدیک به 35 مدل گوشی هوشمند را به این نسخه به‌روزرسانی کند. دستگاه‌هایی در بیش از 60 کشور و منطقه واجد شرایط هستند و ادعا می‌شود که این انتشار تقریباً 160 میلیون دستگاه را پوشش می‌دهد.

بااین‌حال، انتشار ColorOS 13 برای Find X5 Pro و Find X5 از امروز آغاز شده و 20 دستگاه دیگر در سال 2023 این نسخه را دریافت می‌کنند.

نظر شما پیرامون نسخه جدید رابط کاربری ColorOS 13 اوپو مبتنی‌بر اندروید 13 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی