حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سهمیه بندی برق در کارخانجات BOE تولید پنل اولد آیفون را با مشکل مواجه خواهد کرد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، نمایشگر

شرکت چینی BOE یکی از تولیدکنندگان مهم نمایشگر OLED و همچنین یکی از تامین کنندگان اپل به شمار می‌رود. بر اساس گزارش‌های دریافتی، گویا سهمیه بندی برق در کارخانجات BOE تولید پنل OLED آیفون را با مشکل مواجه خواهد کرد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

سهمیه بندی برق در کارخانجات BOE چه مشکلاتی را برای این شرکت چینی ایجاد می‌کند؟

از آنجایی که اپل با سازندگان قراردادی خود مانند فاکسکان و پگاترون، در حال تولید سری جدید آیفون ۱۴ سال ۲۰۲۲ است و در کمتر از چهار هفته دیگر، این دستگاه‌ها رونمایی می‌شوند، مشکلاتی اخیرا به وجود آمده است. گویا این شرکت مجبور شده است با کمبود تراشه، کمبود کارگران و مشکلات مربوط به پوشش روی دوربین‌های برخی از دستگاه‌ها روبرو شود. اکنون، به لیست مشکلات اپل، باید سهمیه‌ بندی برق را نیز اضافه کنید زیرا این موضوع بر تولید نمایشگر BOE در کارخانه آن در سیچوان (استانی در چین) تاثیر می‌گذارد.

سهمیه بندی برق به دلیل موج گرمای بی سابقه در استان سیچوان است که مقامات چندین شهر را مجبور کرده است که خواستار جیره بندی برق شوند. در نتیجه برخی از شرکت‌های منطقه، مجبور به کاهش تولید شده‌اند. به گفته کارشناسان هواشناسی، دمای هوای این استان در روز پنجشنبه به ۹۸ درجه فارنهایت رسیده و دمای بیش از ۱۰۰ درجه نیز پیش‌بینی می‌شود. میانگین دمای هوا در این زمان از سال معمولا ۸۶ درجه است.

سهمیه بندی برق در کارخانجات BOE

اگر مطلع باشید، حتما می‌دانید که BOE با تغییر یکطرفه مشخصات نمایشگرهای آیفون ۱۳، تقریبا برای خود یک موقعیت سخت به‌ عنوان تامین‌ کننده اپل ایجاد کرد. رویترز گزارش داده است که BOE می‌گوید باید تعدیل‌هایی انجام دهد و انتظار دارد که هیچ تاثیر عمده‌ای بر عملکرد کلی عملیاتی آن وجود نداشته باشد. BOE دارای چهار خط تولید است که نمایشگرها را در کارخانه سیچوان خود تولید می‌کنند. دو مورد از آن‌ها صفحه نمایش LCD تولید می‌کنند و دو خط تولید دیگر نیز نمایشگرهای AMOLED را تولید می‌کنند. مینگ چی کو، تحلیلگر معتبر اپل TF International گفته است که این شرکت تعداد کمی نمایشگر برای سری آیفون ۱۳ و مدل‌های قدیمی‌تر می‌سازد.

BOE همچنین ممکن است تعدادی صفحه نمایش را برای سری آیفون ۱۴ عرضه کند. اگر چنین باشد، این موضوع به آن معنی است که اپل به اندازه کافی برای یافتن تامین کنندگان صفحه نمایش آیفون ۱۴ تلاش کرده است و تصمیم یکجانبه BOE برای افزایش عرض ترانزیستورهای لایه نازک (TFT) مورد استفاده در پنل‌های OLED خود در مدل‌های آیفون ۱۳ بدون اطلاع این شرکت را نادیده گرفته است. بنا به دلایلی، BOE آنقدر خوش خیال بوده است که فکر می‌کرد اپل متوجه این موضوع نمی‌شود.

سری آیفون ۱۴ اپل

ظاهرا نمایشگرهای BOE در تست‌های کنترل کیفیت شکست خورده‌اند و در نتیجه این شرکت تصمیم گرفته است با افزایش عرض ترانزیستورهای مورد استفاده در صفحه‌ نمایش، کار را برای خود آسان‌تر کند. این تقلب کوچک BOE موفق شد بازدهی خود را افزایش دهد، اما زمانی که اپل این طرح را کشف کرد، تقریبا به قیمت تمام شدن روابط این شرکت با اپل تمام شد. خوشبختانه برای BOE، اپل تصمیم گرفت فرصت دیگری به آن بدهد، اگرچه همانطور که گفتیم، کوپرتینویی‌ها ممکن است بخاطر کمبود تولید کنندگان نمایشگر این تصمیم را گرفته باشند. از سویی انتظار می‌رود اپل مدل‌های آیفون ۱۴ پرو را با پنل‌های OLED با کیفیت بالایی عرضه کند.

به گفته PhoneArena، انتظار داریم اپل ماه آینده چهار مدل جدید آیفون را معرفی کند که شامل آیفون ۱۴ با نمایشگر ۶.۱ اینچی، آیفون ۱۴ مکس با نمایشگر ۶.۷ اینچی، آیفون ۱۴ پرو با نمایشگر ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۴ پرو مکس با نمایشگر ۶.۷ اینچی می‌باشند. انتظار می‌رود اپل در مدل‌های پرو از نمایشگر با کیفیت بهتری نسبت به مدل های غیر پرو استفاده کند. علاوه بر مورد مذکور، باید ببینیم که اپل مدل‌های Pro و غیر Pro را مانند قبل از هم متمایز می‌کند یا خیر. به عنوان مثال، مدل‌های Pro از تراشه جدید ۴ نانومتری A16 Bionic استفاده می‌کنند، در حالی که مدل‌های غیر پرو به تراشه ۵ نانومتری A15 Bionic سال گذشته مجهز خواهند شد.

سهمیه بندی برق در کارخانجات BOE

علاوه بر این، مدل‌های پرو دارای نمایشگرهایی مجهز به پانچ هول هستند در حالی که مدل‌های غیرپرو با همان بریدگی قدیمی عرضه می‌شوند. تفاوت نسخه پرو و غیر پرو به همین خلاصه نمی‌شود. گویا نسخه‌های پرو آیفون ۱۴ با ۶ گیگابایت رم از نوع حافظه پر سرعت LPDDR5 در مقایسه با ۶ گیگابایت حافظه کندتر LPDDR4X در مدل‌های غیر پرو عرضه می‌شوند.

همچنین تفاوت‌های معمولی در بخش دوربین وجود دارد و البته، مدل‌های پرو دارای صفحه نمایش ProMotion هستند که نرخ نوسازی متغیری را ارائه می‌دهد که به نمایشگر قابلیت نوسازی تصویر را تا ۱۲۰ بار در هر ثانیه ارائه می‌دهد. در نهایت، می‌توان انتظار تفاوت قیمت بین مدل‌های پرو و ​​غیر پرو آیفون ۱۴ را داشت.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان