حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

روش تبلیغات در اپ استور با بهترین بازخورد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

بیش از 2 میلیون برنامه در اپ استور وجود دارد و روزانه بیش از 1600 برنامه به آن ارسال می‌شود. برای هر برنامه‌نویسی که به دنبال محیطی برای به آزمون گذاشتن کار خود است، بسیار جذاب است و جایی است که می‌تواند کار خود را به نمایش بگذارد و نتیجه آن را با تعداد دانلود تماشا کند.

از طرفی محیطی برای صاحبان کسب و کار و ارائه‌دهندگان خدمات است که محصول خود را معرفی و بازاری جهانی را به دست بیاورند اما به دست آوردن بازار در جایی که رقبای بسیار و قدر وجود دارد به همین راحتی نیست و باید با برنامه وارد چنین میدان جنگی شد اما چگونه؟ ادامه مطلب را بخوانید تا در این باره بدانید که چرا تبلیغات در اپ استور مهم است و چه انتخاب‌هایی برای انجام این گونه تبلیغات دارید؟

 

آیا باید از تبلیغات اپ استور استفاده کرد؟

تبلیغات در اپ استورها روشی کارآمد و آسان برای معرفی برنامه‌ها است. شیوه عمکرد این تبلیغات به این شکل است که در فروشگاه مدنظر کاربر کلمات کلیدی را جستجو می‌کند و اگر تبلیغاتی وجود داشته باشد که با آن‌ها مطابقت دارد، تبلیغ به او نمایش داده می‌شود. اینجا میتوانید مزایای تبلیغات در اپ استور را بخوانید. اما تبلیغات در اپ استورها به سه شیوه پیاده‌سازی می‌شود:

  • • تبلیغات بنری
  • • تبلیغات همسان
  • • سرچ ادز

اما این تبلیغات در چه بسترهایی نمایش داده می‌شود؟

  • • مایکت
  • • کافه‌بازار
  • • گوگل‌پلی

با تبلیغات در این سه بستر می‌توانید تبلیغات خود را منتشر و مدیریت کنید. برای اجرای آن می‌تواید به آژانس‌های تبلیغاتی متفاوت مراجعه کنید اما آژانس دیجیتال مگنت تفاوتی مهم و اساسی با دیگر شرکت‌های تبلیغاتی در زمینه تبلیغات موبایلی و اپ استوری دارد. مگنت با در اختیار داشتن تبلیغات انحصاری اپ استور مایکت که دومین اپ استور اندرویدی ایران است، یکی از بیشترین ظرفیت نصب اپلیکیشن در ایران را داراست که برای مشتریان خود به 2 صورت تبلیغات را انجام می‌دهد:

تبلیغات CPI: پرداخت به ازای هر نصب در ترکر و یا پنل استور محاسبه می‌شود

تبلیغات CPA: پرداخت به ازای هر اکشن انجام می‌شود که اکشن می‌تواند شامل هریک از موارد مانند: رجیستر، خرید، ثبت نام و … باشد.

شما می‌توانید از طریق پلتفرم هوشمند مگنت، انواع تبلیغات را در اپ استور ایرانی کافه‌بازار اجرا کنید و نصب اپلیکیشن خود را افزایش دهید اما امتیاز شما ویژه و مزیتی که با همکاری از آژانس تبلیغات دیجیتال مگت به دست می‌آورید، تبلیغات در مایکت است. در حال حاضر ۳۰ میلیون نفر مایکت را روی گوشی خود نصب دارند و از آن استفاده می‌کنند و استور مایکت دومین استور اندرویدی کشور است و کاربران می‌توانند از طریق پلتفرم هوشمند مگنت، در 4 حالت بنری، سرچ ادز، حضور در اپلیکیشن‌های پیشنهادی (Recommendation) و تبلیغات ویدئویی اپلیکیشن خود را در اپ‌استور ایرانی مایکت تبلیغ کنید و آمار نصب اپلیکیشن خود را افزایش دهند. به طور کلی شما می‌توانید با هزینه کمتر تبلیغات در اپلیکیشن، کاربران بیشتری را جذب کنید.

 

چرا تبلیغات در مایکت به نفع شماست؟

در حال حاضر 30 میلیون نفر مایکت را روی گوشی خود نصب دارند و از آن استفاده می‌کنند و ۱۴ میلیون نفر ماهانه به مایکت سر می‌زنند و دانلود، آپدیت یا خرید خود را از مایکت انجام می‌دهند. از طرفی ۸۰ میلیون جستجو هر ماه در مایکت انجام می‌شود و کاربران از طریق جستجو بازی‌ها و برنامه‌های مورد نظر خود را پیدا می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره می‌تواید به وبسایت مایکت سر بزنید.

بیشتر بخوانید : بهترین روش تبلیغات در اینترنت ایران

در اپ استورها هیچ چیز اتفاقی نیست

برای این که متوجه ضرورت تبلیغات در اپ استورها شوید، باید این نکته را بدانید که پیشنهادات و اپ‌هایی که به کاربرها نشان داده می‌شود، اتفاقی نیست و براساس یک الگوی پیچیده در آنجا قرار نگرفته‌اند، بلکه با برنامه‌ریزی و هزینه کردن برای تبلیغات انتخاب شده‌اند. اگر صاحب کسب و کاری قصد داشته باشد بدون کمک گرفتن خود را به صدر رقبای خود برساند که باید مسیری طولانی و پیچیده را طی کند و دقیقا در همین جاست که تبلیغات می‌تواند برای شما مزیت ایجاد کند. با تبلیغات درست و مناسب کسب و کار خود، شما عملا از صف رقبا رد می‌شوید تا برنامه‌تان به کسانی که کلمات کلیدی جستجوی مرتبط را وارد می‌کنند نشان داده شود. در این زمینه بهتر است پیش از آغاز تبلیغات با مشاوران ما در آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت تماس بگیرید تا با بهترین پیشنهادها با مناسب‌ترین قیمت آشنا شوید. در ادامه مطلب در این باره می‌خوانید که موارد ضروری که باید در تبلیغات اپ استور در نظر داشته باشید، کدام‌ها هستند و تیم تبلیغات آزانس مگنت نیز آماده مشاوره دادن به شما در تمامی موارد زیر است.

 

ارزیابی وضعیت فعلی

برنامه شما در حال حاضر کجا نشسته است؟ برای بررسی اینکه آیا توانسته‌اید پیشرفت کنید، مهم است که بدانید از کجا شروع کرده‌اید. به داده‌هایی که به اپ استور ارسال کرده‌اید نگاهی بیاندازید، چه کلمات و عباراتی را رتبه بندی می‌کنید و چه تعداد از مردم آن عبارات را جستجو می‌کنند. باید پیدا کنید که کاربرها چه کلمات کلیدی را جستجو می‌کنند. برخی ابزار برای پیدا کردن آنها وجود دارد. ابزاری مانند Google Keyword Planner یا Moz’s Keyword Tool  استفاده کنید تا ببینید مردم واقعا به دنبال چه چیزی هستند و این نتایج را با کلمات کلیدی مورد استفاده خود مقایسه کنید. راه دیگر شما مشورت با کارشناسان و سپردن کار به شرکت‌هایی است که آن را انجام می‌دهند. آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت آماده مشاوره دادن به شما در تمامی مراحل است.

 

بررسی کلمات کلیدی

برنامه‌های موفق ممکن است برای هر یک از هزاران کلمات کلیدی برنامه‌ریزی شوند، اما اگر در انبوهی از نتایج جستجو غوطه ور هستید، باید در مورد اینکه کدام کلمات یا عبارات کلیدی ممکن است برای شما ایده آل باشند، تحقیق کنید. این لزوما به معنای رقابت زیاد کلمات کلیدی نیز نیست – رتبه‌بندی آن‌ها به دلیل تلاش بسیاری دیگر برای انجام این کار دشوار است.

 

 عنوان و توضیحات خود را بهینه کنید

هنگامی که ایده خوبی در مورد اینکه چه کلمات و عباراتی برای برنامه شما مناسب هستند را به دست آوردید، به دنبال بهینه سازی عنوان و توضیحات خود برای اپ استور باشید. مسلما عنوان شما باید شامل عنوان واقعی برنامه شما باشد، اما می‌توانید کلمات کلیدی را نیز اضافه کنید. توضیحات را دقیق بیان کنید و به وضوح به این سوال پاسخ دهید «چرا باید این برنامه را دانلود کنم؟»

 

 نظر بخواهید

داشتن نظرات بیشتر والبته نظرات مثبت، راه دیگری برای رتبه بندی بهتر است البته شما کنترل کمی بر این خواهید داشت که کاربر به کار شما نظر بدهد. به‌روز نگه‌داشتن برنامه‌تان، پاسخ سریع به هر سوال و رسیدگی به رفع مشکل در اسرع وقت، کمک زیادی به بالا رفتن میانگین امتیاز شما می‌کند.

 

 نرخ دانلود را افزایش دهید

این بخش مهمی است که بر میزان بهتر شدن رتبه برنامه شما تاثیرگذار است. میزان دانلود بر اساس تعداد افرادی که از صفحه شما در اپ استور بازدید می‌کنند در مقابل تعداد افرادی که واقعا برنامه شما را دانلود می‌کنند محاسبه می‌شود. شما کنترل کمی روی این موضوع دارید، اما بهینه سازی توضیحات خود برای جذب دانلود می‌تواند کمک کند. البته گفتن این که بر آن کنترل ندارید آن چنان درست نیست و می‌توانید با انجام تبلیغاتی مناسب اختیار این موضوع را در دست داشته باشید.

 

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات