حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت جدید تلگرام در غیاب ویژگی Telemoji در اپ استور منتشر شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | آپدیت، پیام رسان

پاول دوروف، مدیرعامل تلگرام، این هفته در پستی فاش کرد که اپل به‌دلایل نامعلوم از انتشار آپدیت اصلی تلگرام خودداری کرده است. اکنون، سرانجام این آپدیت در اپ استور iOS تأیید شده است اما دوروف بیان می‌کند که اپل از ایموجی‌های متحرک جدید با نام Telemoji که در اپلیکیشن تلگرام قرار داده شده، شکایت کرده است.

آپدیت Telemoji تلگرام

آخرین به‌روزرسانی برنامه تلگرام برای iOS دارای چندین ویژگی جدید است، به‌ویژه برای مشترکین Premium. به‌عنوان‌مثال، به کاربران اجازه می‌دهد پیام‌های صوتی را محدود کنند و حتی اشتراک Premium را به کسی هدیه دهند. بااین‌حال، قابل‌توجه‌ترین ویژگی همراه با این به‌روزرسانی، پنل جدید ایموجی است که ایموجی‌های متحرک را به‌ارمغان می‌آورد.

تلگرام قبلاً دارای تعدادی ایموجی متحرک بود، اما اکنون این پلتفرم ویژگی مذکور را فراتر برده است. کاربران درنهایت می‌توانند چندین ایموجی متحرک را به پیام‌های خود اضافه کنند، درحالی‌که قبلاً فقط ایموجی‌هایی که به‌صورت جداگانه ارسال می‌شدند، متحرک بودند. تلگرام همچنین این ایموجی‌های متحرک جدید را، “Telemoji” می‌نامد.

اینجاست که وضعیت اپل پیش می‌آید. دوروف در پست جدیدی در کانال تلگرام خود ادعا می‌کند که اپل از این پلتفرم خواسته است که Telemoji را از به‌روزرسانی اپلیکیشن خود حذف کند؛ به این دلیل که در میان بسته‌های جدید، بسته‌ای وجود داشت که به‌شدت از ایموجی اصلی iOS اما با انیمیشن‌های ایجادشده توسط تلگرام الهام گرفته شده بود.

آپدیت Telemoji تلگرام

آپدیت Telemoji تلگرام

به‌گفته‌ی دوروف، Telemoji «بُعد جدیدی را در مقایسه با ایموجی‌های ثابت با وضوح پایین که در iOS ارائه می‌شود، به‌ارمغان می‌آورد.» مدیرعامل تلگرام همچنین استدلال می‌کند که اپل با «نسخه‌های متحرک و با کیفیت بالاتر ایموجی استاندارد مخالفت کرده است».

آپدیت تلگرام با Telemoji درنهایت توسط تیم بررسی اپ استور تأیید شده است. بااین‌حال، حداقل درحال‌حاضر، این نسخه شامل بسته ایموجی متحرک الهام‌گرفته از زبان طراحی اپل نیست. دوروف می‌گوید که در درازمدت، این انگیزه‌ای برای تلگرام ایجاد می‌کند تا Telemoji را به محصولی حتی قابل‌تشخیص‌تر تبدیل کند.

شایان‌ذکر است که فقط مشترکین Premium می‌توانند Telemoji را ارسال کنند، اما هرکسی می‌تواند این ایموجی‌ها را مشاهده کند. تلگرام به‌صورت رایگان در اپ استور در دسترس است، اما اشتراک Premium برای کاربران iOS ماهانه 4.99 دلار هزینه دارد.

نظر شما پیرامون انتشار آپدیت جدید تلگرام بدون قابلیت Telemoji چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی