حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویژگی های جدید واتس اپ: حذف پیام پس از دو روز، مسدودکردن اسکرین‌شات و شخصی‌سازی آخرین بازدید

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | پیام رسان

گاهی اوقات بهترین بخش در مورد استفاده از یک برنامه چت شخص‌ثالث مانند WhatsApp، امکان حذف پیام‌ها پس از ارسال آن‌هاست. واتس اپ پیش از این زمان حذف پیام چت را به حدود یک ساعت محدود می‌کرد. اکنون اما، این زمان به کمی بیش از دو روز افزایش پیدا کرده است. همچنین ویژگی جدید در بخش «View Once» واتس اپ به کاربران اجازه می‌دهد تا ثبت اسکرین‌شات را برای حفظ حریم‌خصوصی مسدود کنند. درنهایت، آخرین قابلیت به شخصی‌سازی وضعیت «آخرین بازدید» برای مخاطبان انتخابی از سوی کاربر مربوط می‌شود.

ویژگی های جدید واتس اپ

واتس اپ محدودیت زمانی جدید خود را از نسخه بتا خارج کرده و درنهایت آن را در اختیار عموم قرار داده است. قانون جدید به‌روزشده برای حذف یک پیام تا 60 ساعت یا دو روز و 12 ساعت افزایش می‌یابد. درحالی‌که این تغییر خوب به‌نظر می‌رسید، بسیاری در توییتر ناراضی هستند. آن‌ها به‌جای تمرکز بر افزایش زمان حذف پیام، به اضافه‌شدن یک دکمه ویرایش علاقه نشان داده‌اند. علاوه‌بر این، دیگر کاربران درخواست حذف اعلان پیام حذف‌شده را کرده‌اند. صرف‌نظر از این، به‌روزرسانی جدید باید به کاربران زمان زیادی برای بررسی پیام‌های ارسالی بدهد.

اگر با واتس اپ یا ویژگی ذکرشده در بالا آشنا نیستید، کارکرد آن بدین‌صورت است که کاربران می‌توانند پیامی را ارسال کرده و درصورت تمایل آن را حذف کنند. پیام را می‌توانید برای خود یا برای همه افراد حاضر در گروه حذف کنید. به‌طور عمده، می‌توان از آن برای تصحیح یک پیام با املای غلط یا حتی بازنویسی چیزی استفاده کرد. همچنین می‌توانید تصاویر و فیلم‌ها را نیز حذف کنید. اگر می‌خواهید از این ویژگی استفاده کنید و آن را مؤثر کنید، همه طرف‌های پیام باید آخرین نسخه واتس‌اپ را اجرا کنند. علاوه‌بر این، اگر پیامی از پنجره چت طرف مقابل حذف نشود، واتس اپ به شما اطلاع نخواهد داد. پس لطفاً در ارسال پیام احتیاط کنید.

ویژگی View Once واتس اپ

در آگوست سال گذشته، واتس اپ یک ویژگی جدید «View Once» را ارائه کرد که به کاربران اجازه می‌داد رسانه‌های ناپدیدشونده را در این پلتفرم به اشتراک بگذارند. اما در هنگام راه‌اندازی، مسدود کردن اسکرین‌شات را ارائه نمی‌کرد، به این معنی که گیرندگان این گزینه را دراختیار داشتند که با گرفتن یک اسکرین‌شات سریع، رسانه ناپدیدشده را در تلفن خود ذخیره کنند. بنابراین عملا استفاده از اسکرین‌شات، این ویژگی را بی‌فایده می‌کرد. واتس اپ اکنون بالاخره درحال کار بر روی مسدود کردن اسکرین‌شات برای پیام‌های View Once است تا این مشکل فاحش را به‌همراه چند ویژگی دیگر برای حفظ حریم‌خصوصی برطرف کند.

مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار و مدیرعامل Meta، اخیراً سه ویژگی جدید حریم خصوصی را برای پلتفرم پیام‌رسانی محبوب خود اعلام کرده است. این موارد شامل مسدودکردن اسکرین‌شات برای پیام‌های View Once، گزینه‌ای برای خروج بی‌صدا از گروه‌ها و امکان انتخاب افرادی که می‌توانند در زمان آنلاین بودن شما را ببینند، می‌شوند.

ویژگی جدید View Once واتس اپ

ویژگی جدید View Once واتس اپ

مسدودکردن اسکرین‌شات برای پیام‌های View Once اساساً از گرفتن اسکرین‌شات از رسانه ناپدیدشونده توسط گیرندگان جلوگیری کرده و درنهایت این ویژگی را مفید می‌کند. این قابلیت درحال‌حاضر مراحل آزمایشی خود را سپری می‌کند اما به‌زودی برای همه کاربران منتشر خواهد شد. واتس اپ مدتی است روی گزینه‌ای کار می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد وضعیت آنلاین خود را مخفی کنند. ما چند هفته پیش این ویژگی درحال‌توسعه را در نسخه بتا مشاهده کردیم و زاکربرگ اکنون بالاخره وجود آن را تأیید کرده است. ظاهراً این ویژگی اواخر این ماه برای همه کاربران منتشر خواهد شد.

درنهایت، کاربران واتس‌اپ به‌زودی می‌توانند بدون اطلاع سایر شرکت‌کنندگان، از گروه‌ها خارج شوند. بااین‌حال، مدیران گروه همچنان درصورت خروج از گروه مطلع خواهند شد. مانند گزینه نمایان بودن وضعیت آنلاین، این تغییر در اواخر این ماه برای کاربران ارائه خواهد شد.

شخصی‌سازی وضعیت آخرین بازدید

همان‌طور که کاربران عادی واتس اپ می‌دانند، وضعیت «آخرین بازدید» یک مخاطب در بالای رشته گفتگو قرار می‌گیرد و به شما اطلاع می‌دهد که آخرین بار چه زمانی مخاطب بازشده و در برنامه فعال بوده است.

درحال‌حاضر، می‌توانید وضعیت «آخرین بازدید» خود را غیرفعال کنید تا سایر مخاطبین نتوانند آخرین بار آنلاین بودن شما را ببینند، اما گزینه‌های این تنظیم به «همه»، «مخاطبین من» و «هیچ‌کس» محدود شده است و هیچ راه دیگری برای ایجاد استثنا برای مخاطبین فردی وجود ندارد.

اما این مورد درحال تغییر است. در تنظیمات حریم‌خصوصی، واتس اپ گزینه «مخاطبین من به‌جز…» را اضافه می‌کند که به شما امکان می‌دهد مخاطبین خاصی را انتخاب کنید تا نتوانند آخرین فعالیت شما در این پیام‌رسان را مشاهده کنند.

درنهایت، دیدگاه شما پیرامون ویژگی های جدید واتس اپ برای حفظ حریم‌خصوصی و سایر قابلیت‌های کاربردی دیگر چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی