حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل سرانجام درصد باتری آیفون را به نوار وضعیت iOS 16 beta 5 اضافه کرد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | iOS، اپل

امروز و همزمان با انتشار iOS 16 beta 5، درصد باتری به‌عنوان یکی از ویژگی‌های موردانتظار طرفداران، سرانجام به نوار وضعیت اکثر آیفون های دارای ناچ اضافه شد. این قابلیت به یکی از رایج‌ترین درخواست‌های کاربران از iOS درست از زمانی که اپل آن را با آیفون X حذف کرد، پاسخ می‌دهد.

نمایش درصد باتری آیفون در iOS 16 beta 5

به‌گزارش 9to5mac، در iOS 16 beta 5، می‌توانید درصد باتری را دوباره به نوار وضعیت اضافه کنید. برای این کار، کافیست به‌سادگی به تنظیمات رفته، سپس گزینه‌ی باتری را انتخاب کنید و درآخر گزینه‌ی جدید اضافه‌شده با نام درصد باتری را فعال سازید. این قابلیت حتی ممکن است به‌صورت پیش‌فرض فعال باشد، اما به‌نظر می‌رسد که این حالت تنها برای برخی از کاربران صادق است.

هنگامی‌که آیفون‌تان را از برق قطع می‌کنید، نماد باتری معمولی را می‌بینید اما عدد درصد داخل آن است. اگر آیفون شما درحالت کم‌مصرف است، نماد باتری زرد می‌شود اما همچنان درصد را نشان می‌دهد. اگر درحال شارژ هستید، درصد را با نماد شارژ کوچک درکنار آن خواهید دید.

آیکون باتری بر اساس وضعیت باتری و تم اصلی تصویرزمینه آیفون، رنگ خود را تغییر می‌دهد. برای مثال، هنگام شارژ، نماد باتری سبز است و نشانگر شارژ را نمایش می‌دهد.

نمایش درصد باتری آیفون در iOS 16 beta 5

نمایش درصد باتری آیفون در iOS 16 beta 5

نمایش درصد باتری جزء اصلی نوار وضعیت مدل‌های اولیه آيفون تا آیفون X بود. بااین‌حال، با معرفی ناچ و فضای محدود برای نمایش داده‌های نوار وضعیت، اپل به‌ناچار آن را حذف کرد.

در iOS 15 و نسخه‌های قبلی iOS، آیکون باتری تصویری از میزان خالی بودن باتری آیفون را نشان می‌داد، اما درصد شارژ را نمایش نمی‌داد. درنتیجه برای بدست آوردن این اطلاعات، کاربران آیفون باید انگشت خود را به سمت پایین و به کنترل سنتر می‌کشیدند.

درنهایت اما، ذکر این نکته واجب است که گزینه درصد باتری در آخرین نسخه از iOS 16، کماکان برای آیفون 12 مینی، آیفون 13 مینی، آیفون 11 و آیفون XR به‌دلیل محدودیت فضا به‌نمایش درنمی‌آید.

نظر شما پیرامون اضافه‌شدن درصد باتری به نوار وضعیت آیفون‌ها در iOS 16 beta 5 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی