حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بهترین شامپو ضد شوره؛ معرفی سه محصول برتر

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

90 درصد مردم حداقل برای یک بار در زندگی خود با مشکل شوره سر روبرو بوده‌اند. از نظر پزشکی شوره سر یک مشکل اصلی یا جدی به حساب نمی‌آید. برای فردی که شوره سر دارد این مشکل بسیار عذاب‌آور است و ظاهر خوبی برای او به همراه ندارد و باعث خارش می‌شود. رشد قارچ و التهاب روی پوست سر باعث می‌شود سلول‌های پوست به صورت غیرطبیعی رشد کرده و در نتیجه موجب پوسته پوسته شدن و خارش روی پوست سر شود. پوست سر آقایان مستعدتر از بانوان برای ابتلا به شوره سر است.

شوره سر بسیار شایع است و تغییر فصل باعث افزایش آن می‌شود. شامپوهای ضدشوره، جادویی در برابر شوره‌های سر است و خشکی، پوسته پوسته شدن، قرمزی و خارش را درمان می‌کند. مهم‌ترین روش مبارزه با شوره استفاده چندبار در هفته از شامپوهای ضدشوره است این شامپوها داری ترکیبات ضدقارچی هستند.

 

بهترین شامپوهای ضد شوره

شامپو ضدشوره حاوی مواد ضدقارچی و ضدمیکروبی است که تخصص آن کاهش خارش و پوسته پوسته شدن پوست سر در صورت استفاده مرتب است. وقتی برای خرید شامپو ضدشوره، شامپو ها را بررسی می‌کنید لازم است بدانید که شوره سر به سه دلیل ایجاد می‌شود:

  1. ۱- وجود قارچ مالاسزیا روی پوست سر
  2. ۲- تولید بیش از حد چربی و فعالیت غده چربی
  3. ۳- ایمنی پایین بدن در برابر قارچ

پوست سر آقایان 60 درصد چربی بیشتری نسبت به بانوان تولید می‌کند که احتمال ابتلا به شوره سر را برای آقایان بیشتر می‌کند. به همین دلیل بیشتر شامپوهای ضدشوره دارای موادی هستند که هدف آن‌ها کاهش قارچ و جلوگیری از تولید زیاد چربی، روی پوست سر است. محصولات آرایشی و حالت دهنده‌های موی سر باعث بسته شدن منافذ پوست سر و جمع شدن آلودگی روی آن می‌شود که خود یک عامل مهم شوره سر است.

برای این که بهترین انتخاب را از بین شامپوهای ضدشوره داشته باشید باید عوامل زیر را در نظر بگیرید:

  1. ۱- جنس موها
  2. ۲- رنگ موها
  3. ۳- جنسیت فرد استفاده کننده
  4. ۴- سن
  5. ۵- ارگانیک یا شیمیایی بودن شامپو
  6. ۶- قیمت

طبق نظر کارشناسان بهتر است پوست سر را سه یا چهار بار در هفته با شامپوهای ضدشوره بشویید تا چربی پوست سر کنترل شود. در ادامه به معرفی برترین‌ شامپوهای ضدشوره می‌پردازیم:

شامپو ضد شوره فولیکا

این شامپو تولید کشور ایران است، این برند از مواد شیمیایی مضر و سرطانزا در محصولات خود استفاده نمی‌کند. دارای ترکیبات ضد قارچ است، هم شامپو مخصوص موهای خشک و هم موهای چرب دارد. شامپو ضدشوره مخصوص موهای خشک فولیکا دارای عصاره گل لادن است که در رفع خشکی و خارش بسیار موثر است. شامپو ضد شوره فولیکا مخصوص موهای چرب دارای عصاره گزنه است که باعث تمیزشدن ریشه مو و مانع تولید بیش از حد چربی طبیعی پوست سر می‌شود. برای گرفتن نتیجه بهتر باید استفاده از این شامپو را حداقل  3 بار در هفته به مدت 10 هفته ادامه داد. شامپو ضدشوره فولیکا برای استفاده روزانه هم طراحی شده همچنین این شامپو تا حدودی خاصیت نرم‌کنندگی و تقویت‌کنندگی هم دارد. خاصیت نرم‌کنندگی این شامپو باعث نرم شدن سلول‌های شاخی پوست سر ،کاهش چسبندگی شوره‌ها و ریزش آن‌ها می‌شود.

شامپو ضد شوره نئودرم

در کشور ایران تولید می‌شود. این شامپو ضدشوره برای انواع مو و استفاده روزانه طراحی شده، فاقد پارابن و مواد شیمیایی مضر است. این شامپو حاوی روغن سیاه است که خاصیت ضدعفونی‌کننده و ضدالتهاب دارد. حاوی مواد آنتی اکسیدان است که ph پوست سر را تنظیم می‌کند. مواد فعال آنتی باکتریال این شامپو رطوبت مورد نیاز پوست سر را تامین می‌کند و مانع ریزش پوسته سر می‌شود. اسید سالیسیلیکی که درترکیبات این شامپو وجود دارد مانع ترشح چربی روی پوست سر می‌شود و با ایجاد نرمی روی پوست سر باعث ریزش شوره‌های چسبیده سر می‌شود که خود عامل کم شدن خارش و قرمزی است. این شامپو ضدالکتریسیته و خوش بو است و خاصیت براق‌کنندگی دارد.

 

شامپو ضد شوره کلیر

کلیر تنوع زیادی در شامپوهای ضدشوره دارد و انواع مختلف شامپوها را با توجه به نیاز و انتظارات افراد، هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان تولید کرده است. این شرکت برای شامپوهای ضدشوره نیازهای دیگر افراد را هم در نظر گرفته است و ویژگی خنک‌کنندگی، ضدریزش، تقویت‌کنندگی و براق‌کنندگی را هم به شامپوهای آقایان و خانم‌ها اضافه کرده است. این شرکت از مواد مغذی طبیعی (جینسینگ، آلوئه ورا، درخت چای، نعنا، سویا ، مغز بادام و روغن نارگیل) در شامپوهای خود استفاده کرده است. تخصص کلیر در تقویت پوست سر برای درمان شوره است. در ادامه انواع شامپو کلیر در موتن‌رو را که خاصیت ضدشوره دارند را معرفی می‌کنیم.

 

انواع شامپو ضد شوره کلیر

شامپو cooling itch control کلیر دارای عصاره اکالیپتوس و درخت چای است که خارش و قرمزی را تا حد زیادی کاهش و پوست سر را نرم و مرطوب می‌کند که باعث کاهش التهاب می‌شود. شامپو complate care مناسب هم آقایان و هم بانوان دارد و دارای ترکیبات اسید امینه است که آبرسانی پوست سر را انجام می‌دهد و بازگشت شوره سر را به حداقل می‌رساند این شامپو مخصوص موهای خشک است.

برای پوست سر و موهای چرب، کلیر دو شامپو men grease control  و men cool sport menthol را برای آقایان دارد که چربی اضافی پوست سر را کنترل و لایه سطحی پوست سر را بهبود می‌بخشد. برای جلوگیری از تاثیر منفی حالت دهنده‌های مو می‌توان از شامپوmen deep clean  استفاده کرد چون نعنا و کربن فعال را در فرمولاسیون خود دارد که باعث تمیزشدن پوست سر و ایجاد حس تازگی می‌شود.

شامپو soft & shiny مخصوص بانوان و مناسب انواع مو است که از خارش و خشکی جلوگیری می‌کند و باعث درخشان شدن مو و رطوبت‌رسانی آن می‌شود. شامپو ضد شوره کلیر مدل scale oil control برای بانوان و مخصوص پوست‌های چرب است که باعث کنترل چربی مو و پوست سر می‌شود.

 

شامپو بچه

پوست سر کودکان لطیف و حساس است و برخی کودکان حتی مستعد اگزما هم هستند و ممکن است شامپو باعث ایجاد خارش و خشکی پوست آنان شود. بنابراین انتخاب یک شامپو مناسب برای کودکان بسیار مهم است چون احتمال دارد کودکان به مواد شیمیایی داخل شامپوها واکنش نشان بدهند.

شامپو بچه فیروز

شرکت فیروز یک شرکت ایرانی است و سابقه 40 ساله در تولید محصولات مراقبتی نوزاد و کودک دارد. این شرکت محصولات خود را به صورت دوره‌ای از نظر حساسیت‌زایی و کیفیت در آزمایشگاه تست می‌کند. یکی از محصولات تخصصی این برند شامپوهای بچه فیروز است که امروزه در بین محصولات مخصوص کودکان طرفداران زیادی دارند. این شرکت در محصولات خود از عصاره‌ها و مواد طبیعی مثل اسطوخودوس و آلوئه ورا  استفاده کرده است و فاقد پارابن و مواد مضر شیمیایی است که برای کودکان ضرر نداشته باشد. شامپو بچه فیروز دارای ph خنثی، مناسب موهای ضعیف و شکننده کودک است که بدون سوزش چشم به صورت روزانه قابل استفاده است. این شامپوها انواع مختلفی دارند که برای خرید شامپو بچه فیروز می‌توان با توجه به نیاز کودک انتخاب کرد.

بزرگسالانی که موهای شکننده و ضعیف یا پوست سر ملتهب دارند هم می‌توانند برای استفاده روزانه از شامپوهای بچه فیروز استفاده کنند. بخاطر نداشتن الکل و مواد صابونی و قدرت پاک‌کنندگی ملایم، بانوان برای شستن و پاک‌کردن آرایش صورت از این شامپو استفاده می‌کنند.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
V800B

منی ک همیشه شوره داشتم پیشنهاد میکنم اصلا شامپو ضد شوره استفاده نکنید شاید ی مدت کم بشه ولی در عوض بخاطر مواد شیمیایی شدید باعث ریزش مو میشه بجای اینکارا ب خوراک تون توجه کنید
لوبیا
ماهی
ادویه الخصوص ادویه های گرم
و ورزش و مرتب بشورید البته زیاده روی بده خودش
و اینم بگم باید هورمون تستوسترون بدنتون نرمال باشه اگه زیاد تولید میشه اینم ایراده دارو تنظیم کننده مقدار ترشح تستوسترون بگیرید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات