حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خرید تور و بلیط استانبول از سفرمارکت

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

با توجه به فاصله کم ایران تا کشور ترکیه، تعداد گردشگران ایرانی در سفر به ترکیه روز به روز بیشتر شده به همین علت تورهای گردشگری زیادی به مقصد این کشور برگزار می‌شود. با شرکت در این تورهای گردشگری این شهر می‌توانید از بهترین جاذبه‌های استانبول دیدن کنید و هزینه سفر را بسیار مقرون به صرفه پشت سر بگذارید. سفرمارکت یکی از پلتفرم‌هایی است که با شروع جستجو در آن به ارزان‌ترین تور گردشگری استانبول دسترسی پیدا کرده و سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

قیمت و نحوه خرید تور استانبول از سفرمارکت

لازم است قبل از شروع بحث اصلی این مقاله کمی راجع به نحوه خرید تور استانبول از سفرمارکت بدانید. در مرحله اول باید وارد سایت سفرمارکت شوید و گزینه تور را در نوار نارنجی رنگ سمت راست انتخاب کنید. حالا لازم است که مبدا خود و بعد نام مقصد که شهر استانبول است را وارد کنید. در این جا هم می‌توانید بودجه مورد نظر خود را برای این تور و هم تاریخ شروع تور را نیز انتخاب کنید. البته این گزینه کاملا سلیقه‌ای است و الزامی برای وارد کردن آن نیست زیرا در قسمت پایین‌تر هم می‌توانید نام استانبول را جزو پرفروش‌ترین تورهای گردشگری مشاهده کرده و با کلیک روی آن می‌توانید لیست ده‌ها تور گردشگری را پس از بررسی، انتخاب و بعد رزرو کنید. در بعضی از تورهای گردشگری به این مورد اشاره شده که گشت شهری نیز دارد. به عبارت دیگر با خرید یک تور هم خیالتان از بابت اقامت و رفت و آمدتان راحت می‌شود هم می‌توانید از بهترین جاذبه‌های گردشگری استانبول دیدن کنید. در ادامه به برخی از جاذبه‌های گردشگری استانبول می‌پردازیم. جاهای دیدنی که با همراه شدن در تور استانبول از آن‌ها بازدید خواهید کرد.

 

تنگه بسفر

اگر تا به حال به استانبول سفر نکرده باشید تنگه بسفر معروف را در تصاویر و یا سریال‌های ترکیه دیده‌اید. این تنگه که با نام تنگه استانبول نیز شناخته می‌شود یک تنگه زیبا و مهم در این شهر است که قاره آسیا و قاره اروپا را از یکدیگر جدا می‌کند و دریای مرمره و دریای سیاه را به هم وصل می‌کند. در هر دو طرف این تنگه خانه‌های مسکونی زیادی دیده می‌شود به طوری که ۱۷ میلیون از جمعیت ترکیه در اطراف این تنگه زندگی می‌کنند.

کاخ دولما باغچه

در حاشیه تنگه بسفر جاذبه‌ها و جاهای دیدنی زیادی وجود دارد که کاخ دولما باغچه نیز یکی از همان مکان‌هایی است که بعد از بازدید از تنگه به سمت آن خواهید رفت. یک کاخ زیبا و تجملاتی که توسط یکی از پادشاهان عثمانی ساخته شده و بر اساس دکوراسیون آن به نام دولما باغچه یعنی پر شده با باغچه‌ها نام گذاری شده است. در بازدید از این کاخ پر عظمت معماری بی نظیر و تزئینات منحصر به فرد آن شما را محو زیبایی خود خواهد کرد. به طور میانگین روزی ۳ هزار بازدید کننده از این کاخ دیدن می‌کنند به همین دلیل لازم است ساعت خلوت‌تری را برای بازدید خود انتخاب کنید تا بتوانید به راحتی از همه جا دیدن کنید.

 

مسجد رستم پاشا

همان‌طور که می‌دانید بخشی از ترکیه در اروپا قرار گرفته و مسجد رستم پاشا نیز در آن منطقه واقع شده است. این مسجد به قدری زیباست که در مجله معروف آمریکایی از آن به عنوان زیباترین مسجدهای اروپا یاد کرده‌اند. البته ترک زبان‌ها هم از گوهر پنهان استانبولی به خوبی مراقبت کرده و با توجه به تعداد بالای گردشگر آن را به بهترین حالت نگهداری می‌کنند.

 

مسجد سلیمانیه

یکی دیگر از مساجدی که در سفر با بلیط هواپیما به استانبول از آن بازدید می‌کنید مسجد سلیمانیه است. این مسجد از بناهای معروف و البته مهم ترکیه است که با ظرافت و معماری زیبای خودش توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. این مسجد هم مانند مسجد رستم پاشا در بخش اروپایی ترکیه قرار گرفته و می‌توانید آن را میان ساختمان وزارت خانه و دفتر شیخ الاسلام پیدا کنید. مسجد سلیمانیه عمارتی است که که از بخش و گلدسته تشکیل شده و همه آن‌ها از نمادهای مهم و برجسته استانبول به شمار می‌روند.

 

برج گالاتا

شاید برایتان جالب باشد که بدانید از برج گالاتای به عنوان یک سمبل برای استانبول یاد می‌کنند. در بالای این برج می‌توانید شهر استانبول و جزیره زیبای پاریم آدا را ببینید. این برج همانند برج میلاد سکویی دارد تا بتوانید دور نمایی به همه جای شهر داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم غروب آفتاب را برای بازدید از این برج انتخاب کنید زیرا این گونه هم زیبایی‌های روز را دیده‌اید و هم هنگام غروب، سو سو زدن چراغ‌های شهر شگفت زده‌تان خواهد کرد. در برج گالاتای یک رستورانی وجود دارد که می‌توانید لذیذترین غذاهای ترکی را در آن سفارش داده و از غذای خود لذت ببرید. خوب است بدانید که نام تیم فوتبال معروف ترکیه، گالاتاسرای است به همین دلیل این برج برای طرفداران این تیم از ارزش بالاتری برخوردار است.

 

کاخ توپکاپی

یکی دیگر از مناطقی که قبل خرید بلیط چارتری استانبول به تهران به دیدن آن خواهید رفت، کاخ توپکاپی در روی یک تپه قرار گرفته که مشرف به دریای مرمره و خلیج شاخ طلایی است. این کاخ را می‌توانید در بخش اروپایی استانبول پیدا کنید. در توپکاپی کاخ درونی، کاخ بیرونی و حرم سرا را مشاهده خواهید کرد که هر کدام زندگی خصوصی شاه را به نمایش می‌گذارند.

قلعه روملی حصار

اگر با تور گردشگری استانبول همراه شوید از قلعه روملی حصار دیدن کرده و اطلاعات مفیدی درباره آن کسب می‌کنید. اما برای آشنایی سطحی باید بگوییم که این قلعه را به نام‌های دیگری همچون قلعه روملی و قلعه روملی حیصار هم می‌شناسند که مجموعه‌ای از لوازم نظامی است. این قلعه را می‌توانید روی یک تپه مشرف به تنگه بسفر در ساحل اروپایی استانبول پیدا کنید. قلعه روملی حصار هم یکی دیگر از سمبل‌های شهر استانبول است و گردشگران زیادی را برای بازدید جذب خود می‌کند. امروزه از این قلعه تاریخی و شکوه‌مند به عنوان موزه استفاده می‌کنند و در آن به روی افراد باز است. البته از فضای باز محوطه این قلعه هم به منظور اجرای کنسرت‌های فصلی، فستیوال‌های هنری و آیتم‌های خاص و ویژه نیز بهره می‌گیرند.

 

برج دختر

یکی دیگر از برج‌های استانبول که البته از زیباترین سازه‌های استانبول نیز از او یاد می‌کنند برج دختر است. در سفر به استانبول باید این حقیقت را بدانید که کمتر کسی است که این برج دیدنی را درست وسط آب نبیند و لحظاتی را برای گرفتن عکس درنگ نکند. برج دختر از دیگر سمبل‌های جاودانه استانبول است که تقریبا در هر تصویری از این شهر آن را می‌بینیم. اگر با خرید بلیط  استانبول از https://safarmarket.com/flights/istanbul به این شهر رفتید قطعا کمی در کنار این برج می‌ایستید. سعی کنید تصاویری از این لحظه ثبت کنید زیرا این برج افسانه‌هایی در پس خود دارد که برایتان جالب است و دوست دارید با سفر روی آب حتما از این برج بازدید کنید. داستان‌های مختلفی به عنوان افسانه این برج آمده اما از معروف‌ترینش باید به داستانی اشاره کنیم که می‌گوید: یک طالع بین بر این باور بود که دخترش قرار است در اثر نیش زدن یک مار بمیرد پس برای محافظت از او یک قلعه درون دریا ساخت تا دخترش در امنیت کامل در آن زندگی کند؛ اما گفته شده که مار درون یک جعبه میوه پنهان شده بوده و دختر پس از نیش زدن مار از دنیا می‌رود.

 

خیابان استقلال

از این خیابان به عنوان قلب تپنده شهر یاد می‌کنند. تقریبا همه هتل‌های استانبول به این خیابان و میدان تکسیم نزدیک است و معیار آن‌ها فاصله کم تا این خیابان است. در این خیابان اکثر لوازم مورد نیاز افراد پیدا می‌شود به همین خاطر همیشه شلوغ است و برای بازدید از آن باید ازدحام جمعیت را به جان بخرید. این خیابان یکی از جاهای پر ترافیک استانبول است که روزانه به صورت میلیونی بازدید کننده دارد. در بازدید از این خیابان می‌توانید تراموای معروف را نیز ببینید و همانند زندگی در یک کارت پستال خاطره انگیز سوار آن شوید و از این جاذبه دیدن کنید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات