حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اولین حافظه سریع UFS 4.0 سامسونگ برای موبایل ها این ماه به تولید انبوه می‌رسد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | سامسونگ

انتظار می رود حافظه ذخیره سازی سریع UFS 4.0 سامسونگ که برای اولین بار در نیمه اردیبهشت ماه سال جاری معرفی شد، این ماه وارد تولید انبوه شود. همچنین انتظار می‌رود که این استاندارد جدید و سریع‌تر حافظه در مجموعه‌ای از محصولات مختلف یافت شود. به طور مثال ممکن است شاهد استفاده از آن در سری گوشی‌ های ممتاز این غول کره‌ای برای سال 2023 باشیم. با ترنجی در بررسی این خبر همراه باشید.

حافظه UFS 4.0 سامسونگ با دو برابر سرعت بیشتر نسبت‌به UFS 3.1 رسما معرفی شد

UFS 4.0 سرعت UFS 3.1 را دو برابر اما همزمان انرژی کمتری مصرف می‌کند

سامسونگ در خلال اجلاس Flash Memory Summit 2022، به‌روزرسانی‌ هایی را برای برنامه‌ های مختلف خود ارائه کرد. این گزارشات حاکی از شروع تولید انبوه حافظه UFS 4.0 بود. به گفته سازنده، این استاندارد جدید و کارآمدتر از تراشه‌ های حافظه سریع، در محصولات مختلفی استفاده خواهد شد.

اولين حافظه ذخیره‌ سازی سریع موبایلی UFS 4.0 صنعت، که توسط سامسونگ در سالهای اخیر توسعه یافت، قرار است در این ماه وارد تولید انبوه شود. حافظه سریع UFS 4.0 جدید یک جزء حیاتی در گوشی‌ های هوشمند پرچمدار خواهد بود که برای ویژگی‌ هایی مانند ذخیره تصاویر با وضوح بالا و بازی‌ های گرافیکی سنگین نیاز به پردازش داده‌ های زیادی دارد. همچنین بعد ها در تکنولوژی های VR و AR نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این فناوری در تلفن های هوشمند آینده به زودی پیدا خواهد شد. اگرچه سامسونگ به صراحت اشاره نکرده است که کدام محصولات از حافظه UFS 4.0 آنها برای اولین بار استفاده می کنند. اما این احتمال وجود دارد که ما آنها را در سری گلکسی S23 که احتمالاً سال آینده میلادی عرضه می شود، ببینیم. اگرچه طبق آخرین اخبار گلکسی اس 23 از اگزینوس 2300 خود سامسونگ بهره نمی‌برد. اما این دستگاه حداقل می تواند با حافظه سریع نسل بعدی این غول کره ای همراه باشد.

حافظه UFS 4.0 در گوشی های سال 2023 استفاده می‌شود

حافظه UFS 4.0 سامسونگ احتمالاً در گوشی های سال 2023 استفاده می‌شود

با شروع تولید انبوه در این ماه، می توان تصور کرد که حافظه UFS 4.0 در سری آیفون 14 آینده وجود خواهد داشت. البته متأسفانه اپل به فضای ذخیره سازی NVMe متکی است. بنابراین بعید است که از آخرین فناوری ذخیره سازی سامسونگ برای آیفون های خود استفاده کند. برای جمع‌بندی، UFS 4.0 از حافظه نسل 7 V-NAND سامسونگ و کنترل‌کننده اختصاصی استفاده می‌کند. همچنین می‌تواند به سرعت خواندن متوالی تا 4200 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن متوالی تا 2800 مگابایت بر ثانیه برسد.

علاوه بر این، UFS 4.0 حداکثر تا 23.2 گیگابیت بر ثانیه در هر خط را پشتیبانی می کند، که دو برابر میزان قابل دستیابی توسط استاندارد UFS 3.1 است. اگر حتی فرض کنید که افزایش سرعت در اولویت نباشد، در این صورت، باید بدانید که این آخرین استاندارد سامسونگ 46 درصد بهبود راندمان انرژی را نیز در سرعت خواندن متوالی نسبت به نسل قبلی با خود به همراه دارد.

منبع می‌گوید فضای ذخیره سازی UFS 4.0 جدید را می توان برای پشتیبانی از فضای ذخیره سازی تا 1 ترابایت پیکربندی کرد. به این معنی که گوشی های هوشمند پریمیوم بیشتری با انواع حافظه داخلی بالاتر عرضه خواهند شد.

 

منتظر استفاده از حافظه های سریع جدید سامسونگ با تکنولوژی UFS 4.0 در گوشی های هوشمند هستید؟ زمان زیادی تا تولید انبوه آنها باقی نمانده است. در واقع کمتر از یک ماه دیگر به تولید انبوه می‌رسند.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

هر بار که میخوام گوشی بخرم یه همچین خبرایی میاد و کنسل میکنم 😂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری