حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حافظه UFS 4.0 سامسونگ با دو برابر سرعت بیشتر نسبت‌به UFS 3.1 رسما معرفی شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ

سامسونگ به‌تازگی نسخه 4.0 از حافظه‌های پرسرعت (Universal Flash Storage) خود را معرفی کرده است که در طیف وسیعی از تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و سایر دستگاه‌های همراه استفاده خواهد شد. سامسونگ با حافظه UFS 4.0 که به‌گفته‌ی این شرکت در سه‌ماهه سوم سال به تولید انبوه خواهد رسید، نوید افزایش سرعت و افزایش کارایی را داده است.

حافظه UFS 4.0 سامسونگ

این نشان می‌دهد که یا گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 جدید سامسونگ یا سری گلکسی اس 23 سال آینده، جزو اولین دستگاه‌هایی خواهند بود که از حافظه UFS 4.0 بهره می‌برند. این فقط یک حدس‌وگمان از طرف ما است؛ اما درهرصورت، به‌نظر می‌رسد که گوشی‌های هوشمند اندرویدی به‌زودی سریع‌تر خواهند شد.

به‌گفته‌ی سامسونگ، UFS 4.0 پهنای باندی تا 23.2 گیگابیت‌برثانیه در هر خط را ارائه می‌کند که دو برابر سریع‌تر از UFS 3.1 بوده و آن را تبدیل به حافظه‌ای با کارایی بالا برای گوشی‌های هوشمند 5G که به حجم عظیمی از پردازش داده نیاز دارند، تبدیل می‌کند. فناوری نسل هفتم V-NAND جدید سامسونگ، سرعت خواندن متوالی تا 4200 مگابایت‌برثانیه و سرعت نوشتن متوالی تا 2800 مگابایت‌برثانیه را ممکن می‌سازد که تمامی این موارد نیز اعداد بسیار بالاتری نسبت به آنچه UFS 3.1 کنونی می‌تواند کسب کند، است.

درنهایت، سامسونگ می‌گوید بهره‌وری انرژی نیز در حافظه‌ی جدید بهبود یافته است؛ به‌طوری‌که تلفن‌های همراه با استفاده از UFS 4.0 می‌توانند عمر باتری طولانی‌تری داشته باشند درحالی‌که سرعت خواندن و نوشتن سریع‌تر و پهنای باند داده بالاتر را نیز ارائه می‌دهند. با سرعت خواندن متوالی 6.0MB/s بر میلی‌آمپر (mA)، سامسونگ ادعا می‌کند که حافظه‌ی UFS 4.0 تا 46 درصد ازنظر مصرف انرژی کارآمدتر از 3.1 می‌باشد که به این معنی است که کاربران با وجود عملکرد سریع‌تر، عمر باتری بهبودیافته را خواهند یافت.

حافظه UFS 4.0 سامسونگ

حافظه UFS 4.0 سامسونگ

سامسونگ توانسته است تمام این پیشرفت‌ها را در یک فضای کوچک‌تر جمع کند. به عنوان‌مثال، یک ماژول 512 گیگابایتی UFS 3.1 دارای ابعاد 11.5×13 x1.0 میلی‌متر است. درمقابل، حداکثر اندازه یک ماژول UFS 4.0 برای 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی به 11×13×1 میلی‌متر می‌رسد.

فضای ذخیره‌سازی حافظه‌ی UFS 4.0 تا 1 ترابایت ارائه می‌شود که آن را برای گوشی‌های پرچمدار سامسونگ که در پیکربندی‌های ذخیره‌سازی چندگانه عرضه می‌شوند، مناسب است. همان‌طور که گفتیم، احتمالاً شاهد استفاده از UFS 4.0 در گوشی‌های تاشو بعدی سامسونگ یا سری گلکسی S23 خواهیم بود. سامسونگ همچنین با تولیدکنندگان دیگر همکاری خواهد کرد تا UFS 4.0 را در خودروها، گجت‌های واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) و سایر گوشی‌های هوشمند اندرویدی نیز در دسترس قرار دهد.

سامسونگ می‌گوید تولید انبوه این نوع از حافظه را در سه‌ماهه سوم 2022 آغاز خواهد کرد؛ به این معنی که UFS 4.0 می‌تواند در اواخر سال 2022 یا اوایل سال 2023 در گوشی‌های هوشمند ظاهر شود.

دیدگاه شما پیرامون حافظه‌ي پرسرعت UFS 4.0 جدید سامسونگ و مشخصات آن شامل سرعت خواندن و نوشتن، درکنار پهنای باند چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی