حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گزارش های باد کردن باتری گوشی های سامسونگ

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | برترین‌های ترنجی، سامسونگ

طی روزهای اخیر تصاویر متعددی در توییتر افراد سرشناس دنیای فناوری منتشر شده و همه حاکی از بادکردن باتری گوشی‌های سامسونگ است. البته این گوشی جدید نیستند و معمولا چند سالی از استفاده از آن ها گذشته است. بیاید درباره گزارش های باد کردن باتری گوشی های سامسونگ  صحبت کنیم.

موج باد کردن باتری گوشی های سامسونگ

شاید گزارش‌های مشکل باتری گوشی های Samsung خیلی پرتعداد نباشد اما مسلما بعضی از آن‌ها آنقدر گسترده و فراموش‌نشدنی است که درس بزرگی برای صنعت باتری و موبایل شدند. بله، ما درباره انفجار باتری گلکسی نوت ۷ صحبت می کنیم اما پس از آن (و حتی قبل از آن) موضوعی برای نگرانی وجود نداشت.

موج جدید انتشار تصاویر گوشی‌های سامسونگ با باتری باد کرده تقریبا از توییت ایوان بلس (Evan Blass) با اکانت مشهور @evleaks آغاز شد. وی در توییت خود تصویری از یک گلکسی زد فولد ۲ سامسونگ منتشر کرد که یکی از باتری های آن باد کرده بود. این تصویر را به عنوان تصویر اصلی مطلب (تصویر بالا) می بینید.

همانطور که مشخص است این باد کردن به حدی بوده که قاب پشتی دستگاه از فریم جدا می شود.

ماه گذشته یکی از گرم ترین ماه های ثبت شده در بسیاری از مناطق اروپا بوده است. بریتانیا به ویژه درگیر یک موج گرما شدید با دمای متوسط ​​بالاتر از دهه‌های گذشته بوده است. طبیعتاً برای افرادی که معمولاً به چنین گرمای شدید عادت ندارند دشوار است.

به نظر می رسد که باتری های گوشی های هوشمند نیز برای مقابله با دماهای بالاتر مشکل دارند. پس از ایوان بلس، یک یوتیوب‌بر محبوب تصویری را منتشر کرده است که باتری‌های سه گوشی سامسونگ او به دلیل موج گرما باد کرده اند.

باد کردن باتری گوشی های سامسونگ (مدل‌های چند سال گذشته)

باد کردن باتری گوشی های سامسونگ (مدل‌های چند سال گذشته)

یوتوبر اروپایی به نام Arun Maini که کانال Mrwhosetheboss را در YouTube دارد را خیلی ها می شناسند. او یک یوتیوبر فناوری بسیار محبوب است که به طور معمول گوشی های هوشمند سامسونگ و سایر سازندگان را بررسی می کند. ماینی توییت کرد که باتری سه گوشی سامسونگ او در جریان موج گرمای اخیر بریتانیا باد کرده است.

با توجه به تصویر ما می توانیم ببینیم که اینها همه دستگاه هایی هستند که حداقل سه سال عمر دارند. صرف نظر از اینکه آنها توسط سامسونگ ساخته شده اند یا نه، باتری های متورم یک مشکل رایج در اکثر گوشی های قدیمی است. حتی آیفون های قدیمی با باتری های متورم نیز غیر معمول نیستند.

به‌عنوان یک بررسی کننده زمینه فناوری وی دستگاه‌های قدیمی بی‌شماری در اطراف خود دارد و او ادعا می کند که هیچ یک از تلفن‌های دیگرش سرنوشت مشابهی نداشته‌اند. چه چیزی در مورد این گوشی های سامسونگ منجر به متورم شدن باتری ها شده است؟

همچنین بعید است که باتری های هر یک از این سه گوشی از یک تامین کننده خاص تهیه شده باشد. با این وجود، فرضیه جالب است و باید بپرسیم، آیا موج گرمای اخیر چیزی شبیه به تلفن های قدیمی شما انجام داده است؟ من شخصا بعید می دانم.

چرا که باید یادآور شوم میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از تلفن‌های سامسونگ در مناطقی استفاده می‌کنند که به طور مداوم دماهای داغ‌تری نسبت به آنچه در بریتانیا در این ماه تجربه کرده‌اند، دارند. کاربران کشورهایی چون ایران در خاورمیانه، آفریقای شمالی، آسیای جنوبی و غیره عموما با مشکل متورم شدن باتری روبه رو نیستند.

در ادامه این توییت ها یک کاربر تصاویری از گوشی قدیمی ویوو با مدل Vivo X50 Pro منتشر کرده که باتری آن هم باد کرده است:

فکر می کنید مشکل از کجاست؟ نظر شما چیست؟ تجربه مشابهی داشتید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

Arun maini گفته باشه باور میکنم ، کارش درسته

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)