حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گزارش مالی یوتیوب در فصل دوم 2022 میگوید رشد درآمد تبلیغاتی کند‌تر شده است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | عملکرد تجاری شرکت ها، گوگل

یوتیوب یکی از منابع اصلی درآمد گوگل در همه گیری کرونا و گزارش مالی آن مهم است. زیرا افرادی که در خانه حبس شده‌اند بیشتر ویدیو تماشا می‌کنند. اما افزایش درآمد حاصل از این خدمات یک شمشیر دولبه بود. در واقع پس از اتمام پیامد های ویروس کووید 19 این شرکت باید تلاش های بیشتر و بیشتری را برای بالا نگه داشتن این درآمد انجام دهد.

 

روز گذشته گزارش مالی مجموعه آلفابت در فصل دوم 2022 که درآمد گوگل را شامل می‌شود برای شما پوشش دادیم. اما بزرگترین ناامیدی در آخرین گزارش سه ماهه گوگل، یوتیوب بود. درآمد تبلیغاتی این سرویس تنها 4.8 درصد در شرایط سالانه رشد کرد. در واقع این درآمد به رقم 7.3 میلیارد دلار در برابر 7.52 میلیارد دلار که توسط تحلیلگران پیش بینی شد رسید. این پایین‌ترین نرخ رشد YouTube از زمانی است که مالک آن، آلفابت، شروع به افزایش درآمد در سه ماهه چهارم 2019 کرده است. درست همان زمانی که بازاریابان با شروع همه گیری هزینه های تبلیغات را کاهش دادند.

گزارش مالی یوتیوب در فصل دوم 2022 میگوید رشد درآمد تبلیغاتی کند‌تر شده است

گزارش مالی یوتیوب حاکی از کاهش رشد درآمد تبلیغات در سه ماهه دوم 2022 است

در طول این گزارش مالی، مدیریت آلفابت تمام تلاش خود را برای تاکید بر غیرعادی بودن نتیجه سال گذشته انجام داد. تلاش برای اطمینان بخشیدن به سرمایه گذاران و متقاعد کردن آنها که کند شدن رشد یوتیوب بلندمدت نخواهد بود. هفته گذشته، برنامه خارجی اسنپ نیز با نتایج فصلی خود سرمایه‌گذاران را ناامید کرد و نشان داد که در پرتو عدم اطمینان اقتصادی فعلی، تبلیغ‌کنندگان بودجه‌ های خود را با دقت بیشتری خرج می‌کنند.

در ماه های اخیر، این شرکت به طور فزاینده ای به رشد محبوبیت فرمت ویدیوی کوتاه به طور کلی و به طور خاص در TikTok اشاره کرده است. چندی پیش، معاون ارشد گوگل اظهار داشت که تا 40 درصد از نسل جوانان فرآیند جستجوی وب خود را نه با گوگل، بلکه با دیدن تیک تاک و اینستاگرام و ایجاد سوال و مراجعه به گوگل آغاز می‌کنند.

منبع می‌گوید این اولین بار نیست که درآمد ناکافی یوتیوب برای آلفابت مشکل ساز می‌شود. در سه ماهه اول سال نیز، درآمد تبلیغات در این پلتفرم کمتر از انتظارات تحلیلگران بود. سپس شرکت گفت که امید خود را به بخش YouTube Shorts، که رقیب مستقیم TikTok است، بسته است. مشکل این پروژه این است که برنامه کسب درآمد آن به خوبی تثبیت نشده است. کاربران به طور فزاینده‌ای قالب های جدید و نو را انتخاب می‌کنند و این پلتفرم تنها راه هایی را برای کسب درآمد از آن را آزمایش می‌کند و برنامه مدونی ندارد.

 

از یوتیوب استفاده می‌کنید؟ نظر شما راجع به نتایج حاصل در گزارش مالی فصل دوم سال 2022 یوتیوب چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری