حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کمپانی Infinix از فناوری خنک کننده مایع محفظه بخار سه‌بعدی خود برای گوشی‌های هوشمند رونمایی کرد

تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند درحال‌حاضر درگیر رقابتی جدی برای عرضه بزرگ‌ترین و بهترین محفظه بخار (VC) در بازار به‌عنوان یک جزء مهم مدیریت حرارت برای آخرین دستگاه‌های خود هستند. حال به‌تازگی، کمپانی Infinix با توسعه جدیدترین فناوری خنک کننده مایع خود، محفظه بخار سه‌بعدی را تولید کرده است که در مقایسه با مدل‌های قبلی، سطح و کنترل گرمای بسیار بهتری در گوشی‌های هوشمند ارائه می‌کند.

فناوری خنک کننده مایع محفظه بخار سه‌بعدی Infinix

محفظه‌های بخار سال‌ها پیش در گوشی‌های هوشمند مورداستفاده قرار گرفتند، زیرا پردازنده‌های قدرتمندتر آن‌ها به مدیریت حرارتی بیشتری نیاز داشتند.

این فناوری تا حدودی به یک فرم فاکتور ثابت در گوشی‌های همراه تبدیل شدند. اساس کار این فناوری نیز به‌گونه‌ای است که معمولاً شامل لایه‌های نازکی از مواد (معمولاً مس یا حتی فولاد) بوده که حاوی قطرات ریز رطوبت هستند و در مجاورت گرما تبخیر شده، به مکان خنک‌تر منتقل می‌شوند و دوباره متراکم شده و این چرخه در صورت لزوم تکرار می‌شود.

این منطق برای گوشی‌های هوشمند نسبتاً خوب عمل می‌کند. (البته به‌عنوان بخشی از یک سیستم کامل شامل لایه‌های اجتناب‌ناپذیر پرسروصدا که برای جلوگیری از گرمای بیش‌ازحد درنظر گرفته شده است) از سوی دیگر، آن‌ها محدودیت‌های خود را دارند که مهم‌ترین آن‌ها مساحت سطح است که درحال‌حاضر توسط چندین تولیدکننده عمدتا چینی به نهایت خود رسیده است.

فناوری خنک کننده مایع محفظه بخار سه‌بعدی Infinix

فناوری خنک کننده مایع محفظه بخار سه‌بعدی Infinix

طبق گزارش‌ها اما، Infinix با توسعه فناوری خنک کننده مایع محفظه بخار سه‌بعدی (3D VCC)، نوع جدیدی از VC با تصور برجسته‌ای که به‌نظر می‌رسد با تراشه‌های پرمصرف مطابقت دارد، به این مشکل پرداخته است.

این فناوری نه‌تنها برای افزایش مجدد سطح در دسترس برای VC، یک گام بزرگ تلقی می‌شود، بلکه نمای بیرونی آن را ازنظر فیزیکی به پردازنده مذکور نزدیک‌تر می‌کند، بنابراین ظاهراً هدایت حرارتی را افزایش داده و مقاومت حرارتی را در آن منطقه کاهش می‌دهد.

اینفینیکس همچنین ادعا می‌کند که پیشرفت جدیدش عملکرد کلی VC را ازطریق انتخاب آلیاژهای جدید و بهینه‌شده، با استفاده از “تکنیک جوشکاری پیشرفته” افزایش می‌دهد.

درمجموع، VCC سه‌بعدی برای اتلاف با تأخیر 12.5 درصدی کاهش‌یافته و دمای کلی را تا 3 درجه سانتی‌گراد دیگر در مقایسه با VCهای نسل آخر کاهش می‌دهد. اینفینیکس هنوز گوشی هوشمندی با این فناوری جدید رونمایی نکرده است، اگرچه پرچمدار آتی 180 واتی ThunderCharge این شرکت، به‌اندازه‌ی کافی برای کاندیداتوری استفاده از این تکنولوژي مناسب است.

نظر شما درباره فناوری خنک کننده مایع محفظه بخار سه‌بعدی Infinix چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی