حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بنچمارک RTX 4090 انویدیا رکورد جدیدی را ثبت کرد؛ دو برابر سریع‌تر از RTX 3090

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، سخت‌افزار، کارت گرافیک

به زودی نسل جدید کارت گرافیک‌های سری RTX معرفی و عرضه خواهد شد. این کارت گرافیک‌ها دارای قدرتی به مراتب بسیار بسیار بیشتر از نسل قبلی خود هستند و همین موضوع سبب جذابیت بیش از پیش آن‌ها شده است. بر همین اساس، بنچمارک RTX 4090 انویدیا یک رکورد جدید را ثبت کرده است که نشان می‌دهد تا دو برابر سریع‌تر از RTX 3090 است. با ترنجی همراه باشید.

بنچمارک RTX 4090 انویدیا خبر از یک جهش بسیار بزرگ نسبت به نسل قبلی دارد

انویدیا در حال آماده شدن برای معرفی نسل جدیدی برای کارت‌های گرافیک خود است. پس از محدودیت‌های متعدد در صنعت نیمه رساناها و افزایش قیمت، حالا وضعیت تولید بهبود یافته است. نسل‌های گذشته RTX با کمبود منابع تولید و افزایش تقاضا که ناشی از نیازهای مربوط به بازار رمز ارزها بود، مشکلات زیادی ایجاد کرده بود. با این وجود، شرکت انویدیا به توسعه نسل بعدی کارت گرافیک‌ها ادامه داده و ممکن است به زودی کارت‌های گرافیک جدید را عرضه کند.

در راس نسل جدید این کارت‌های گرافیک، با RTX 4090 عرضه خواهد شد و ظاهرا عملکرد چشمگیری نیز به همراه خواهد داشت. افشاگری به نام kopite7kimi که در زمینه اخبار و شایعات کارت گرافیک‌ها معروف شده، جزئیاتی را در مورد نسل جدید این سخت‌افزارها منتشر کرده است. به گفته وی، پردازنده گرافیکی جدید از بنچمارک 3DMark Time Spy Extreme عبور کرده و حدود ۱۹۰۰۰ امتیاز کسب کرده است. برای مقایسه، باید گفت که ASUS TUF RTX 3090 حدود ۹۷۳۳ امتیاز در Time Spy Extreme کسب کرده است.

بنچمارک RTX 4090 انویدیا

یعنی از نظر امتیازات و تئوری عملکرد، RTX 4090 تقریبا دو برابر از RTX 3090 قدرت بیشتری خواهد داشت. افراد حاضر در ITHome همچنین بر کارت گرافیک Colorful iGame GeForce RTX 3090 Ti Water God اشاره داشته‌اند و با اجرای همان تست Time Spy Extreme، این پردازنده گرافیکی حدود ۱۱۵۶۶ امتیاز کسب می‌کند که با این حساب، RTX 4090 را ۱.۶۴ برابر سریع‌تر نشان می‌دهد.

طبق شایعات، انویدیا به زودی کارت گرافیک‌های جدید سری RTX 40 خود را معرفی خواهد کرد. عرضه این محصولات ممکن است بین سپتامبر و اکتبر آغاز شود. پردازنده گرافیکی RTX 4090، ستاره این محصولات و بهترین مدل آن‌ها خواهد بود. با این حال، مدل های دیگری نیز در خط تولید وجود دارد که در خور توجه هستند. تا این لحظه اخبار و اطلاعات مختلف، برخی از جزئیات لو رفته این کارت گرافیک‌ها را نشان می‌داد که می‌توان آن‌ها را در زیر مشاهده کرد:

RTX 4090
پردازنده گرافیکی مدل AD102-300-A1
۱۶۳۸۴ هسته FP32
فرکانس GPU تا ۲۷۵۰ مگاهرتز،
حافظه ویدیویی ۳۸۴ بیتی ۲۱ گیگابیت بر ثانیه 24G GDDR6X
مصرف برق ۴۵۰ وات

RTX 4080
پردازنده گرافیکی مدل AD103-300-A1
۱۰۲۴۰ هسته FP32
حافظه ویدیویی ۲۵۶ بیتی ۲۱ بیتی ۲۱ گیگابیت بر ثانیه 16G GDDR6X
توان مصرفی ۴۲۰ وات

RTX 4070
پردازنده گرافیکی مدل AD104-275-Kx-A1
۷۱۶۸ هسته FP32
حافظه ویدیویی ۱۶۰ بیتی ۱۸ گیگابیت بر ثانیه 10G GDDR6
مصرف برق ۳۰۰ وات

به گفته GizChina، همچنین انتظار می‌رود که انویدیا پردازنده‌های گرافیکی ارزان‌تر و متمرکز بر لپ‌تاپ‌ها را نیز معرفی کند. همچنین شاید در سال ۲۰۲۳ شاهد عرضه RTX 4060 و RTX 4050 باشیم. RTX 4090 Ti نیز ممکن است در آینده نزدیک با عملکرد بهینه‌ سازی شده عرضه شود. با این حال، مهم است که نسبت به این شایعات و اخبار، کمی جانب احتیاط را در نظر گرفت. در هر صورت این کارت‌های گرافیک به زودی معرفی خواهند شد، اما عرضه آن‌ها، طبق معمول، داستان متفاوتی خواهد بود. یعنی انتظار می‌رود همان داستان تقاضای زیاد با عرضه کم همچنان پابرجا باشد. به عنوان مثال، RTX 3090 Ti در ماه ژانویه معرفی شد اما تا ماه مارس طول کشید تا به صورت مناسب در بازار عرضه شود. در کنار این کارت گرافیک‌ها، نسخه ارزان‌تر و موفق‌تر RTX 3050 نیز عرضه شد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان