حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مک بوک پرو با تراشه M2 Pro و M2 Max در بازه‌ای بین پاییز و بهار پیش‌رو معرفی خواهد شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، پردازشگرها، شایعات

پس از مک بوک پرو و مک بوک ایر با تراشه M2، انتظار می‌رود اپل همچنان چند مدل مک بوک جدید را بین سال‌های 2022 تا 2023 عرضه کند. به‌تازگی مارک گورمن از بلومبرگ در خبرنامه Power On خود بیان کرده که اپل احتمالا مدل جدید مک بوک پرو 14 و 16 اینچی خود با تراشه M2 Pro و M2 Max را در بازه زمانی مابین پاییز امسال و بهار سال آینده معرفی خواهد کرد.

مک بوک پرو با تراشه M2 Pro و M2 Max

به‌گفته‌ی گورمن، مک بوک پروهای 14 و 16 اینچی با پردازنده‌های توانمندتر M2 درحال‌حاضر در دست توسعه هستند. وی ادعا می‌کند که طراحی کلی و ویژگی‌های اصلی این دستگاه‌ها «احتمالاً مشابه مدل پیشین خود خواهد بود» زیرا اپل سال گذشته مدل‌های 14 و 16 اینچی را با طراحی مجدد، پورت‌های بیشتر، شارژر MagSafe، نمایشگر بهتر و وب‌کم بهبودیافته اصلاح کرده است.

روزنامه‌نگار بلومبرگ همچنین بیان کرد که انتظار می‌رود مدل‌های 14 و 16 اینچی جدید دارای تراشه‌های قوی‌تر شامل پردازنده‌های M2 Pro و M2 Max که جانشین تراشه‌های M1 Pro و M1 Max خواهند بود، باشند.

گورمن همچنین بیان می‌کند که مک بوک پرو جدید با تراشه‌های سری پرو و مکس اپل، تمرکز فزاینده‌ای را بر روی گرافیک ارائه خواهند کرد؛ درست مانند مدل استاندارد M2.

مک بوک پرو با تراشه M2 Pro و M2 Max

مک بوک پرو با تراشه M2 Pro و M2 Max

بنچمارک تراشه M2 در مک بوک پرو نشان می‌دهد که عملکرد تک‌هسته‌ای آن حدود 11.56 درصد سریع‌تر از تراشه M1 بوده، درحالی‌که عملکرد چندهسته‌ای حدود 19.45 درصد افزایش یافته است. تراشه M2 همچنین شامل برخی از ویژگی‌هایی است که فقط در پردازنده‌های سطح بالاتر خانواده M1 وجود داشت، مانند افزایش عملکرد در رمزگذاری و رمزگشایی ویدیوی 4K و پشتیبانی از حافظه سریع‌تر LP5.

در این مورد، گورمن معتقد است که مک‌های M2 Pro و M2 Max بر روی بخش گرافیکی تمرکز خواهند کرد که می‌تواند برای کاربران حرفه‌ای که نیاز به انجام کارهای سخت‌تری با ویرایش ویدیو، کدنویسی و موارد دیگر دارند، عالی باشد.

آخرین مورد اینست که مک‌بوک پرو M2 Pro و M2 Max می‌توانند بین پاییز 2022 و بهار 2023 عرضه شوند. روزنامه‌نگار بلومبرگ گفت که “با توجه به ادامه چالش‌های زنجیره تأمین، پیش‌بینی اینکه این دستگاه‌ها دقیقاً چه زمانی به قفسه‌های فروشگاه‌ها می‌رسند، دشوار است.”

نظر شما پیرامون مدل آینده مک‌بوک پرو با تراشه M2 Pro و M2 Max چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی