حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون 14 اپل ممکن است تنها با مدل eSIM عرضه شود

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

سیم‌کارت فیزیکی حداقل درسطح جهانی، روزهای پایانی خود را تجربه می‌کند. با توجه به استفاده گسترده مشتریان در اروپا و آسیا از فناوری eSIM و افزودن گزینه eSIM به نسل سوم آیفون SE، اپراتورهای آمریکایی برای آینده‌ای نه‌چندان دور آماده می‌شوند که در آن آیفون هیچ‌گونه درگاه فیزیکی سیم‌کارت نخواهد داشت. طبق شایعات، به‌نظر می‌رسد آیفون 14 آینده می‌تواند راهگشای این پیشرفت فناوری بوده و تنها در مدلی با پشتیبانی از eSIM عرضه شود. البته لازم‌به‌ذکر است که پیش از این گفته می‌شد که آیفون 14 با مدل eSIM،‌ تنها به‌عنوان یک گزینه‌ی اختیاری دراختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

پشتیبانی آیفون 14 تنها از eSIM

گزارش جدیدی توسط وال‌استریت ژورنال نشان می‌دهد که فناوری eSIM در اروپا و آسیا محبوب شده است، جایی که مصرف‌کنندگان تمایل دارند بین برنامه‌های پیش‌پرداخت برای دریافت بهترین بسته داده‌های موجود جابه‌جا شوند و این فناوری تنها پذیرندگان بیشتری را جذب می‌کند.

حتی در ایالات‌متحده که مردم معمولاً از یک اپراتور استفاده می‌کنند، سه اپراتور اصلی نیز برای آینده بدون سیم‌کارت آماده می‌شوند. WSJ به ما یادآوری کرد که با آیفون 13 سال گذشته، اپل استفاده از سیم‌کارت‌های فیزیکی در جعبه را متوقف کرد، درحالی‌که برخی از سازندگان اندرویدی حال‌حاضر حتی از سیم‌کارت‌های فیزیکی پشتیبانی نمی‌کنند.

جف هاوارد، معاون دستگاه‌های موبایل و لوازم جانبی AT&T می‌گوید: «این یک تکامل طبیعی است. این مورد تجربه ما را در ادامه راه بهتر خواهد کرد.»

در ابتدای سال، اما مور-مک‌کلون، تحلیلگر GlobalData، گفت: «آیفون تنها با eSIM همیشه به‌عنوان یک سؤال “چه موقع” بوده است، نه “اگر”. اما تاکنون توجه کافی به چگونگی عرضه آن وجود نداشته است. اگرچه اپل با خلاص شدن از شر سیم‌کارت فیزیکی و تمرکز بر روی فناوری eSIM تمایلی به رویکردی ویژه با آیفون 14 ندارد، این گوشی هوشمند می‌تواند تنها گزینه eSIM را به کار بگیرد.

    ما معتقد نیستیم که اپل رویکرد “بیگ بنگ” یعنی خلاص شدن از شر سیستم‌های موجود و انتقال همه کاربران به سیم‌کارت‌های الکترونیکی را در پیش خواهد گرفت، بلکه یک نوع eSIM از مدل جدید آینده خود را عرضه می‌کند، با حفظ مدل‌های فعلی با دارا بودن سیم‌کارت دوگانه فیزیکی.

    برای این منظور، ما معتقدیم که شرکت‌های مخابراتی این انتخاب را خواهند داشت که آیا نسخه جدید آیفون فقط eSIM را در کنار مدل‌هایی با پشتیبانی از دو سیم‌کارت فیزیکی برای کسب‌وکار تلفن همراه خود عرضه کرده یا بفروشند.»

پشتیبانی آیفون 14 تنها از eSIM

پشتیبانی آیفون 14 تنها از eSIM

اپل با آیفون XS شروع به ایجاد فضا برای فناوری eSIM کرد. اکنون، با آیفون 13، این شرکت به شما اجازه می‌دهد تا از دو سیم‌کارت الکترونیکی به‌طور همزمان کار کنید، به این معنی که حتی برای داشتن چندین خط نیازی به استفاده از سیم‌کارت فیزیکی ندارید.

به‌گفته‌ی رئیس گروه فناوری و رئیس استراتژی Amdocs، برای استفاده از فناوری eSIM دلایل امنیتی نیز وجود دارد که استدلال می‌کند چرا آینده فقط به eSIM متکی خواهد بود:

    «اگر مشکلی پیدا شد، می‌توانید ناگهان به‌روزرسانی امنیتی را برای میلیون‌ها نفر در سراسر جهان ارسال کنید. شما نمی‌توانید این کار را با سیم‌کارت‌های فیزیکی انجام دهید.»

نظر شما پیرامون احتمال استفاده اپل از مدل آیفون 14 تنها با استفاده از eSIM چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی