حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تبلیغات شخصی بحث برانگیز تیک تاک در اروپا به حالت تعلیق درخواهد آمد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، شبکه‌های اجتماعی

تیک تاک در چند سال اخیر که رشد بسیار زیادی داشته، اقدام به توسعه سرویس‌ها و خدمات جانبی خود کرده است. اما اغلب این طرح‌ها به دلیل مشکلات خاصی که دارند، به هدف نهایی خود نمی‌رسد. در همین رابطه، گویا تبلیغات شخصی بحث برانگیز تیک تاک در اروپا به حالت تعلیق درخواهد آمد. با ترنجی همراه باشید.

تبلیغات شخصی بحث برانگیز تیک تاک در اروپا تعلیق می‌شود

پلتفرم محبوب ویدیویی کوتاه چینی، یعنی TikTok این روزها موضوع اصلی بحث و جدال شبکات اجتماعی بوده است. این شرکت تمام تلاش خود را برای ادامه فعالیت سرویس‌های جانبی‌اش انجام می‌دهد. براساس گزارش‌ها، تیک تاک سرانجام موافقت کرده است تا آپدیتی را که در ابتدا برای فردا برنامه ریزی شده بود را به حالت تعلیق درآورد. این شرکت به دلیل وجود اختلافات پیرامون این آپدیت، تبلیغات شخصی در اروپا را به حالت تعلیق در می‌آورد. در مورد سیاست حفظ حریم خصوصی در اروپا اختلاف نظر زیادی با این طرح وجود دارد. این بدان معناست که پلتفرم مذکور دیگر نیازی به توافق کاربران ندارد تا به منظور دریافت تبلیغات هدفمند، ردیابی شوند.

تبلیغات شخصی بحث برانگیز تیک تاک

قانونگذاران اصلی اتحادیه اروپا در حال مطالعه این موضوع هستند که آیا اصلاحات مطابق با قوانین حفاظت از داده‌های اتحادیه اروپا است یا خیر. سازمان دیده‌بان حفاظت از داده‌های ایتالیا، دیروز هشدار رسمی خود را به تیک تاک صادر کرد. این دیده‌بان ایتالیایی گفت که کلید برنامه ریزی شده، از درخواست رضایت کاربران برای اجرای تبلیغات شخصی، تا این ادعا که می‌تواند بر اساس علاقه قانونی آن‌ها باشد، دستورالعمل حریم خصوصی الکترونیکی این کشور را نقض می‌کند.

این دیده‌بان حقوق کاربران همچنین ادعا می‌کند که از نظر خود، این طرح حتی مقررات مربوط به حمایت از داده‌های عمومی اتحادیه اروپا (GDPR) را نیز نقض می‌کند. بنابراین پر واضح است که این طرح جدید تیک تاک، یعنی نمایش تبلیغات شخصی در اروپا ممکن است چندین قانون مهم را نقض کند.براساس قانون اتحادیه اروپا، برای اینکه علاقه قانونی به عنوان یک مبنای مهم و معتبر برای پردازش داده‌های شخصی باشد، پردازنده داده باید یک سری آزمایشات اساسی را انجام دهد تا ارزیابی کند که آیا هدف قانونی برای پردازش‌های آن وجود دارد یا خیر.

علاوه بر این، باید حقوق و آزادی افرادی را که اطلاعات آن‌ها در ارتباط خواهد بود، در نظر بگیرد. بنابراین، این یک کار عظیم برای تیک تاک خواهد بود که از منافع قانونی برای اجرای تبلیغات رفتاری استفاده کند.

پروژه پخش زنده تیک تاک در اروپا و آمریکا لغو خواهد شد

به گفته خبرگزاری GizChina، قانون گذاران ایتالیایی به کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند (DPC)، از نقض احتمالی قوانین داده اتحادیه اروپا توسط پلتفرم تیک تاک اطلاع داده‌اند. تیک تاک اکنون موافقت کرده است که تغییر را برای تجزیه و تحلیل DPC انجام دهد. این قانون گذار همچنین افزود که مسئله مذکور با سایر قانون گذاران مربوط به اطلاعات و داده‌های شخصی در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

به طور جداگانه، کارشناسان حریم خصوصی از مناسب بودن تبلیغات رفتاری Tiktok مطمئن نیستند. با این حال، تیک تاک هنوز از برنامه تبلیغاتی خود دفاع می‌کند و می‌گوید که ما معتقدیم که تبلیغات شخصی بهترین تجربه درون برنامه را برای کاربران و جامعه فراهم می‌کند و ما نیز متعهد به احترام به حریم خصوصی کاربران خود و همچنین اتخاذ رویکردی شفاف در مورد شیوه‌های حریم خصوصی و مطابقت این طرح با همه موارد مرتبط در آئین نامه‌های اجرایی هستیم. نظر شما کاربران ترنجی در این مورد چیست؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان