حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هشدار واتس اپ درباره نسخه های جعلی آن که امکان سرقت اطلاعات کاربران را دارند

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، امنیت، شبکه‌های اجتماعی

ماجرای ساخت نسخه‌های جعلی واتس اپ و گمراه کردن کاربران برای نصب آن و ضربه زدن به امنیت آنان اوصلا موضوعی جدید نیست و در گذشته نیز شاهد آن بوده‌ایم. با این حال باید پرسید که چرا باید مجددا شاهد هشدار واتس اپ درباره نسخه های جعلی آن که امکان سرقت اطلاعات کاربران را دارند، باشیم. با ترنجی همراه شوید.

هشدار واتس اپ درباره نسخه های جعلی این برنامه؛ خطر سرقت اطلاعات کاربران وجود دارد…!

ویل کاتکارت، مدیر عامل واتس اپ با انتشار پیامی در توییتر به کاربران این پیام رسان اندرویدی نسبت به نصب نسخه‌های جعلی این نرم افزار هشدار داد. واتس اپ نه تنها یکی از پر استفاده‌ترین سرویس‌های ارتباطی است، بلکه هدفی جذاب برای مهاجمانی است که سعی در فریب کاربران دارند. Cathcart در توییتی ادعا کرد که تیم امنیت سایبری این شرکت برنامه‌های مخربی را کشف کرده است که به عنوان سرویس‌های واتس‌اپ عمل می‌کنند.

ما در مورد نرم‌افزار دانلود شده خارج از بازار Google Play صحبت می‌کنیم. این برنامه به عنوان اپلیکیشن Hey WhatsApp و سایر کلون‌های این پیام رسان شناخته می‌شود. متاسفانه اینترنت پر از کلون‌های مخرب پیام رسان واتساپ است.

هشدار واتس اپ درباره نسخه های جعلی

باید به کاربران واتساپ یادآوری کرد که دانلود نسخه جعلی یا اصلاح شده واتس اپ هرگز ایده خوبی نیست. این برنامه‌ها بی‌ضرر به نظر می‌رسند، اما ممکن است با تغییراتی در وضعیت امنیتی و حریم خصوصی این برنامه کار کنند. در توییت مدیر عامل این برنامه آمده است که اخیرا تیم امنیتی ما بدافزار پنهانی را در برنامه‌ها (نسخه ارائه شده در خارج از فروشگاه گوگل پلی) از یک توسعه‌دهنده به نام «HeyMods» که شامل «Hey WhatsApp» و سایر موارد بوده است را کشف کرده‌اند.

به گفته خبرگزاری GizChina، توسعه دهنده قول داده است که برنامه‌های کاربردی جایگزین، ویژگی‌های جدیدی را ارائه دهند. اما در واقع آنها فقط ابزاری برای کلاهبرداران و سرقت اطلاعات شخصی از گوشی‌های هوشمند کاربران هستند. این شرکت داده‌های کشف شده را با گوگل به اشتراک گذاشت و همراه با این غول حوزه فناوری، مبارزه با بدافزارها را سازماندهی کرده است. نسخه‌های جعلی این برنامه در گوگل پلی وجود ندارد، اما مهاجمان کاربران را تشویق می‌کنند تا آن‌ها را از منابع غیررسمی دانلود کنند.

نحوه شناسایی بدافزار در گوشی هوشمند چگونه است

به گزارش کاتکارت در توییتر، سرویس Google Play Protect برای اندروید قادر است نسخه‌های جعلی دانلود شده قبلی پیام رسان را شناسایی و غیرفعال کند. رئیس این شرکت از تلاش مداوم گوگل جهت کمک و جلوگیری از انتشار برنامه‌های مخرب در دستگاه‌های اندرویدی قدردانی کرد. در ماه فوریه تعداد کاربران فعال واتس اپ به دو میلیارد نفر رسید.

بنابراین مهاجمان مخاطبان زیادی دارند که می‌توانند آن‌ها را برای دستیابی به اهداف مجرمانه خود گمراه کنند. ما به شما توصیه می‌کنیم که فقط از نسخه رسمی این برنامه که در فروشگاه Google Play قرار دارد، استفاده کنید. نظر شما کاربران ترنجی در این مورد چیست؟ به نظر شما، هشدار واتس اپ درباره نسخه های جعلی واتس اپ می‌تواند تاثیری در جلوگیری از نصب این بدافزارها داشته باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان