حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نحوه شناسایی بدافزار در گوشی هوشمند چگونه است

آلوده شدن گوشی هوشمند به بدافزار چیزی است که هیچکس انتظار آن را ندارد و هیچکس نیز دوست ندارد چنین چیزی را تجربه کند. اما متاسفانه همیشه این موضوع صادق نیست و دستگاه‌های زیادی به بدافزار آلوده می‌شوند. در این مطلب نحوه شناسایی بدافزار در گوشی هوشمند را به شما خواهیم گفت. با ترنجی همراه باشید.

تشخیص بدافزار در گوشی هوشمند شما چگونه میسر است؟

آیا می‌خواهید بدانید که گوشی هوشمند شما هک شده است؟ برخی از نشانه‌ها وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را بررسی کنید تا به شما نشان دهد که آیا مهاجمان، بدافزاری را از طریق یک برنامه مخرب در گوشی شما نصب کرده‌اند یا خیر. این لیست توسط The Sun منتشر شده است و شما باید سعی کنید آن‌ها را به خاطر بسپارید، به خصوص که اکثر مردم از این علائم مهم و شدیدا حساس غافل هستند که سعی می‌کنند به شما بگویند تلفن شما هک شده است.

اولین علامت، کاهش عملکرد گوشی شما است. اگر بارگذاری برنامه‌ها خیلی طول می‌کشد یا به طور تصادفی شما از برنامه‌ها خارج می‌شوید، ممکن است این موضوع دلیلی بر هک شدن گوشی شما باشد. یکی دیگر از نشانه‌های مهم این است که عملکرد باتری دستگاه درست نیست، این مشکل زمانی رخ می‌دهد که باتری گوشی شما خیلی سریع خالی می‌شود. زیرا بدافزاری مخفیانه در پس‌زمینه اجرا می‌شود و این برنامه مخرب باید از جایی انرژی مصرف کند و آن هم جایی نیست جز باتری گوشی شما.

نحوه شناسایی بدافزار در گوشی هوشمند

اگر باتری گوشی شما خیلی سریع تمام می‌شود یا مدام داغ می‌شود، ممکن است بخاطر وجود یک بدافزار باشد. در همین راستا، اگر متوجه شدید که در یک ماه، یک برنامه بیش از حد معمول از حجم اینترنت شما مصرف کرده است، ممکن است این موضوع ربطی به بازی‌های ویدیویی شما نداشته باشد و در واقع نتیجه نصب بدافزاری باشد که در گوشی شما در حال اجرا است. همچنین اگر صورت‌ حساب ماهانه ارائه‌ دهنده اینترنت شما بدون دلیل بالا می‌رود، ممکن است دلیلی برای این وجود داشته باشد که شما از آن اطلاعی نداشته باشید.

به جز موارد ذکر شده، شاید تعداد زیادی پیام پاپ آپ روی صفحه نمایش گوشی خود بینید. این مورد نیز می‌توانید نشان دهد که گوشی شما توسط ابزارهای تبلیغاتی آلوده شده است و می‌تواند درآمد خوبی برای هکرها ایجاد کند که مسئول همه این تبلیغات در دستگاه شما هستند.

در حالی که دلایل دیگری به جز بدافزار برای داغ شدن بیش از حد گوشی شما وجود دارد، اما این مورد می‌تواند نشانه آلوده بودن گوشی شما باشد. اگر مشکوک هستید که مشکل گوشی شما از بدافزار است، به فروشگاه اپلیکیشن گوشی خود نگاهی بیندازید و به دنبال یک برنامه آنتی ویروس مناسب بگردید و آن را نصب کنید تا برنامه مخرب را پیدا کنید.

انواع مختلف بدافزارها که می‌توانند به اطلاعات کیف پول شما دسترسی پیدا کنند

هنگامی که حالت اسکن را اجرا می‌کنید، برنامه آنتی ویروس می‌تواند به شما پیشنهادهای مفیدی برای بهبود امنیت دستگاه بدهد. معمولا آنتی ویرروس توصیه می‌کند یک برنامه خاص را حذف کنید، پس این کار را فورا انجام دهید حتی اگر فکر می‌کنید برنامه مفیدی است، بهتر است از شر آن خلاص شوید.

اگر همه این موارد را امتحان کردید اما مشکلات برطرف نشدند، ممکن است مشکل دستگاه شما عمیق‌تر از چیزی باشد که تصور می‌کردید. بنابراین شاید بهتر باشد ابتدا یک بار گوشی هوشمند خود را ریست فکتوری کنید. البته قبل از آن مطمئن شوید که از فایل‌ها و داده‌هایی که می‌خواهید نگه دارید، نسخه پشتیبان تهیه کرده و سپس گوشی خود را پاکسازی کنید.

بدافزار Dark Herring بیش از ۱۰۵ میلیون کاربر اندرویدی را هدف قرار داده است + لیست برنامه های آلوده

به گفته PhoneArena، هک شدن گوشی هوشمند یک مشکل بسیار جدی است که می‌تواند منجر به پاک شدن حساب بانکی شما توسط یک مجرم ناشناس و بی نام شود. مراقب وضعیت تلفن همراه خود باشید و در اولین نشانه‌ای که به نظر می‌رسد مشکلی وجود دارد، قبل از اینکه همه چیز از کنترل شما خارج شود، نسبت به نصب یک برنامه آنتی ویروس اقدام کنید.

به طور کلی انواع مختلفی از بدافزارها وجود دارد. Adware با ایجاد خودکار تبلیغات در رابط کاربری تلفن شما، درآمد زیادی برای هکرها به ارمغان می‌آورند. سایر اشکال بدافزار می‌توانند تلفن شما را از راه دور کنترل کنند و دوربین و سایر ویژگی‌های دستگاه شما را تحت کنترل درآورند. همچنین بعضی بدافزارها کاری می‌کنند که هکرها بدون اجازه، شما را برای خدماتی با قیمت زیاد (اغلب خدمات پیام رسانی) که شما آن را نخواسته‌اید و هرگز درخواست نکرده‌اید، ثبت نام می‌کنند.

بدافزار دیگری نیز طراحی شده است که به هکر اجازه می‌دهد به برنامه‌های بانکی شما دسترسی پیدا کند تا وجوه شما را بدزدند. بیشتر اوقات در مورد هک شما، هدف این است که پول نقد یا ارز مجازی خود توسط هکر به سرقت شود. نظر شما درباره نحوه شناسایی بدافزار در گوشی هوشمند چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان