حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ اولین حافظه 24 گیگابایت‌برثانیه‌ای GDDR6 را معرفی کرد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ

امروز سامسونگ الکترونیکس از آغاز عرضه آزمایشی اولین تراشه های حافظه DRAM Graphics Double Rate 6 یا به اختصار GDDR6 با سرعت 24 گیگابیت بر ثانیه خبر داد. علاوه بر این، سامسونگ محصولات کندتر را نیز به‌روزرسانی کرده و مصرف انرژی را کاهش داده است.

اولین حافظه 24 گیگابایت‌برثانیه‌ای GDDR6

محصولات جدید با استفاده از فناوری HKMG یا (High-K Metal Gate) تولید می شوند که برای اولین بار در حافظه GDDR6 سامسونگ در سال 2018 استفاده شد. با کوچک شدن ساختارهای DRAM، لایه عایق نازک تر می شود و در نتیجه وضعیت جریان بیشتر می شود. جایگزینی عایق با مواد HKMG باعث کاهش نشت و بهبود عملکرد می شود.

تراشه‌های جدید GDDR6 سامسونگ تقریباً 33 درصد عملکرد سریع‌تری نسبت به نسل قبلی نمونه‌های 18 گیگابیت بر ثانیه ارائه می‌کنند.

این حافظه در نسل بعدی شتاب‌دهنده‌های گرافیکی از جمله رایانه‌های قابل حمل، هوش مصنوعی و سیستم‌های محاسباتی با کارایی بالا، کنسول‌های بازی و غیره استفاده خواهد شد.

تولید تراشه های اعلام شده از فرآیند فتولیتوگرافی 10 نانومتری (1z) فرابنفش عمیق (EUV) استفاده می کند. خانواده جدید حافظه GDDR6 سامسونگ همچنین دارای محصولات کم‌مصرف برای کمک به افزایش عمر باتری لپ‌تاپ خواهند بود.

حافظه GDDR6

حافظه GDDR6

با استفاده از فناوری تغییر ولتاژ دینامیک (DVS)، که ولتاژ عملیاتی را بر اساس الزامات عملکرد تنظیم می کند به کاهش مصرف انرژی می رسند. همچنین سامسونگ تراشه های 20 و 16 گیگابیت بر ثانیه را عرضه می کند که در مقایسه با استاندارد صنعتی ولتاژ 1.35 ولت تقریباً 20 درصد راندمان انرژی بالاتر را در ولتاژ 1.1 ولت خواهد داشت.

به گفته تحلیلگران IC Insights، تقاضا برای نیمه هادی ها به طور کلی و برای تراشه های حافظه به طور خاص شروع به کاهش کرده است. بازیگران اصلی بازار به کاهش تقاضا برای ریزتراشه ها در ماه ژوئن نسبت به ماه مه اشاره کردند. به طور متوسط، تقاضای بازار برای تراشه در ماه گذشته 5 درصد کاهش یافت.

اگرچه گزارش IC Insights عمدتاً بر تولید کنندگان تایوانی متمرکز است، اما به شرکت آمریکایی Micron نیز اشاره می کند که انتظار کاهش تقاضا برای محصولات خود را در سه ماهه سوم سال جاری دارد. فروش میکرون از جولای تا سپتامبر 17 درصد کاهش خواهد یافت. اما در عین حال تقاضا برای محصولات میکرون در سه ماهه دوم نسبت به سه ماهه اول 11 درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل 19 درصد افزایش یافته است.

نظر شما درباره حافظه جدید سامسونگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)