حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدیرعامل هواوی: اپل و هواوی در غیاب تحریم های آمریکا به تنها رهبران بازار موبایل دنیا تبدیل می‌شدند

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | تجاری، هواوی

ریچارد یو، مدیرعامل هواوی، اخیرا نظر خود را درباره وضعیت فرضی بازار موبایل در سال 2022 درصورتی‌که ایالات‌متحده تحریم‌هایی را علیه این شرکت اعمال نمی‌کرد، به‌اشتراک گذاشت. به‌گفته‌ی یو، “اگر دخالت آمریکا و تحریم های هواوی نبود، تنها شرکت‌های بزرگ تولیدکننده تلفن همراه در جهان به هواوی و اپل محدود می‌شد.”

رهبری هواوی و اپل بر بازار موبایل بدون تحریم های آمریکا

علاوه‌بر این، مدیرعامل هواوی به کمپانی‌های کره‌ای نیز اشاره داشته و بیان کرد که سامسونگ نیز مانند تمامی شرکت‌های دیگر رقیب بوده و مدعی شد که «بقیه شرکت‌ها، تولیدکنندگان کوچکی هستند، ازجمله کمپانی کره‌ای (سامسونگ) که ممکن است تنها در ایالات‌متحده و کره جنوبی فروش خوبی داشته باشد»

اینکه وی، سامسونگ را یک “عامل کوچک” نامیده قطعاً درست به‌نظر نمی‌رسد، زیرا هوآوی سال‌ها تلاش کرد تا سهم این غول کره‌ای در بازار موبایل دست یابد. بااین‌حال، پس از دوره‌ی محدودی که هواوی واقعاً از سامسونگ پیشی گرفت، متأسفانه به‌دلیل تأثیرات شدید تحریم های تجاری آمریکا، سهام آن سقوط کرد.

این شرکت در سال‌های قبل از تحریم، به‌تدریج به صدر بازار گوشی‌هایی که به‌طور سنتی توسط سامسونگ و اپل رهبری می‌شد، صعود کرد. درواقع در آوریل 2020، یک سال پس از اعمال ممنوعیت تجاری ایالات‌متحده، برای مدت کوتاهی از سامسونگ در بازار موبایل پیشی گرفت. در آن زمان، به‌دلیل فروش قوی در سراسر چین، هواوی با 2 درصد از سهم بازار، از سامسونگ پیشی گرفت و 19 درصد از کل فروش گوشی‌های هوشمند در جهان را به خود اختصاص داد، درحالی‌که طبق تحقیقات Counterpoint Research، سهم سامسونگ در سال 2020 و به‌دلیل فروش ضعیف گلکسی S20، به 17 درصد رسیده بود.

رهبری هواوی و اپل بر بازار موبایل بدون تحریم های آمریکا

رهبری هواوی و اپل بر بازار موبایل بدون تحریم های آمریکا

اساساً، هواوی به وعده سال 2018 خود برای تبدیل شدن به رهبر بازار گوشی‌های هوشمند ازنظر حجم فروش عمل کرد.

مطمئناً، اگر ایالات‌متحده هواوی را در لیست نهادهای تحریم‌شده قرار نمی‌داد و اساساً ممنوعیت تجارت خود را اجرا نمی‌کرد، مي‌توانستیم تاحدودی ادعای مدیرعامل این شرکت را تأیید کنیم. به‌همین‌دلیل بود که هواوی از استفاده از Google Play Services منع شد که یکی از حیاتی‌ترین جنبه‌های یک دستگاه اندرویدی مدرن به‌شمار مي‌رود.

در شرایط کنونی، این شرکت دوران خوبی را سپری نکرده و از نظر سهم فروش حتی در بازار داخلی، از شرکت‌هایی مانند ویوو، اوپو، شیائومی و حتی زیربرند قبلی خود، آنر، نیز عقب افتاده است.

درنهایت، دیدگاه شما پیرامون ادعای رهبری هواوی و اپل بر بازار موبایل بدون تحریم های آمریکا چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی