حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حسگر اثر انگشت اپل واچ در جدیدترین پتنت اپل رویت شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، حق اختراع، ساعت هوشمند

ساعت‌های هوشمند اپل، محصولاتی جذاب و کاربردی هستند و برای استفاده‌های متنوع، می‌توانند یک گجت جانبی فوق‌العاده باشند. بر اساس آخرین اخبار و اطلاعات به دست آمده، حسگر اثر انگشت اپل واچ در جدیدترین پتنت اپل رویت شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

حسگر اثر انگشت اپل واچ در برگه ثبت اختراعات این شرکت رویت شد…!

اپل در معرفی و افزودن ویژگی‌های معمولی در محصولات خود بسیار کند عمل می‌کند. قانون کلی این است که اگر چیزی در ۳ نسل پیش یک پرچمدار اندرویدی وجود داشته باشد، می‌توان انتظار داشت که اپل آن را در آیفون سال آینده عرضه کند. با این حال، یک ویژگی وجود دارد که تا حدودی آشکارا در اکثر پوشیدنی‌های مدرن وجود ندارد و آن هم چیزی نیست جز وجود نوعی حسگر بیومتریک. با سرعتی که گجت‌ها نحوه تعامل ما با فناوری را بازتعریف می‌کنند، تقریبا عجیب است که هیچ شرکتی تا کنون، قرار دادن اسکنر اثر انگشت را روی یک ساعت هوشمند امتحان نکرده است.

مسلما این کار کمی اغراق آمیز است و البته قطعا تولید کنندگان مطرح جهان، به ایده پیاده سازی حسگر اثر انگشت در ساعت‌های هوشمند فکر کرده‌اند. اما واقعیت این است که هیچ کدام با موفقیت این کار را انجام نداده است. دقیقا به همین دلیل است که یکی از جدیدترین پتنت‌های اپل توجه همه را به خود جلب می‌کند.

حسگر اثر انگشت اپل واچ

طبق اطلاعات منتشر شده در Patently Apple، اپل با موفقیت حق ثبت اختراع اسکنر اثر انگشت را در نسل آینده اپل واچ به دست آورده است. با توجه به اینکه اپل معمولا بیشتر به اصلاح ویژگی‌های جدید علاقه دارد تا پیشگام بودن در آن‌ها، منطقی است که چرا این پتنت بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته PhoneArena و بر اساس تصاویر رسمی از این ثبت اختراع، اسکنر اثر انگشت در کنار تاج دستگاه قرار خواهد گرفت. با توجه به محدودیت‌های طراحی، استفاده از این مکان برای قرار دادن حسگر اثر انگشت اصلا تعجب آور نیست. اما این کار حداقل دو سؤال را ذهن ما ایجاد می‌کند. اولا، با توجه به اینکه اسکنرهای اثر انگشت معمولا در یک دکمه اختصاصی ادغام می‌شوند، چرا اپل دکمه دوم را به آن اضافه می‌کند؟ زیرا قرار دادن اسکنر اثر انگشت در تاج بسیار منطقی‌تر بود. تنها توضیح منطقی این است که اپل واچ‌های آینده می توانند با دکمه اختصاصی دوم عرضه شوند.

اپل واچ با طراحی لبه تخت سرانجام با سری 8 این ساعت هوشمند محقق می‌شود

سوال دوم نیز این است که چرا اپل از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده نمی‌کند؟ پاسخ به سوال دوم بسیار ساده‌تر است. سامسونگ سال‌هاست که این کار را انجام می‌دهد و تمام مشکلات مربوط به قابلیت اطمینان فناوری جدیدتر با این واقعیت جبران می‌شود که ساعت هوشمند هرگز دستگاه اصلی کاربر نخواهد بود. از این رو، هرگونه نگرانی امنیتی محدود خواهد شد.

اما اپل همان اپل است و هرگز چیزی را که امتحان و آزمایش نشده باشد را روی یکی از محصولاتش قرار نمی‌دهد. لازم به ذکر است که روزانه صدها حق ثبت اختراع ثبت می‌شود و در نهایت تنها تعداد کمی از آن‌ها به صورت کامل در یک محصول تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. ممکن است اپل در نهایت تصمیم بگیرد که هرگز از اسکنر اثر انگشت در اپل واچ استفاده نکند. یا حتی می‌تواند آن را کاملا به روش دیگری انجام دهد و یا شاید فقط بتواند آن را به روشی که در این حق اختراع نشان داده شده است، انجام داد. نظر شما در این مورد چیست؟ آیا ایده استفاده از حسگر اثر انگشت در یک ساعت هوشمند، مفید و منطقی است؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان