حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فروش تسلا در سه ماهه دوم سال 2022 برای اولین بار با کاهش همراه شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، خودرو، عملکرد تجاری شرکت ها

تسلا از حجم تولید و تحویل خودرو های برقی خود در سه ماهه دوم سال 2022 خبر داد. طبق آمار فروش تسلا نسبت به سه ماهه اول سال با کاهش همراه بود. البته به صورت سالانه، علیرغم تعدادی از مشکلات، رشد صورت گرفت. این شرکت همچنین اشاره کرد که ماه ژوئن پربازده ترین ماه در تاریخ آنها برای تسلا بود.

در واقع بین آوریل و ژوئن، تسلا 258,580 خودرو تولید کرد. برای مقایسه در سه ماهه دوم سال 2021، حجم این تولید 206,421 دستگاه بوده است. به این ترتیب مقایسه ارقام افزایش تولیدی در حدود 25.3 درصد را نشان می‌دهد.

در فرآیند تحویل نیز در مجموع 254 هزار و 695 دستگاه خودروی برقی به مصرف کنندگان نهایی تحویل داده شد که نسبت به سال گذشته که رقم 201 هزار و 304 دستگاه ثبت شد، 26.5 درصد بیشتر است.

فروش تسلا در سه ماهه دوم سال 2022 برای اولین بار با کاهش همراه شد

254 هزار خودروی الکتریکی توسط تسلا در سه ماهه دوم سال 2022 به فروش رسید

تحلیلگران پیش بینی می‌کردند که تسلا می تواند 295 هزار وسیله نقلیه را در این مدت سه ماهه ارسال کند. اما این رقم متعاقباً توسط برخی کارشناسان به حدود 250 هزار واحد کاهش یافت.

نتایج حقیقی این شرکت نیز طبق پیش‌بینی ها با کاهش تولید خودرو های الکتریکی و تحویل واقعی همراه بود. به ویژه در سه ماهه اول سال جاری، تسلا 305407 دستگاه خودرو تولید و 310048 دستگاه خودرو فروخته بود. اما با نگاهی به آمار سه‌ماهه دوم سال به این ترتیب 15.3 و 17.9 درصد کاهش تولید و فروش برای تسلا ثبت می‌شود. با توجه به این واقعیت که مدیریت تسلا انتظار داشت تا پایان سه ماهه دوم، حجم تولید خودرو های الکتریکی را حداقل در سطح سه ماهه قبل حفظ کند، این نتیجه باید توجه مدیران را به خود جلب کند.

منبع می‌گوید که این نتایج به دلیل مشکلات خارج از کنترل تسلا از جمله وقفه در تامین قطعات و تعلیق کارخانه ها بوده است که نهایتاً بر فروش تاثیر منفی داشته است. به ویژه توقف تولید چین در ماه آوریل به دلیل COVID-19 تاثیر زیادی بر عملکرد این شرکت داشت.

 

به نظر شما بحران های اقتصادی در راه‌ هستند یا ارقام ناامید کننده‌ای که در روز های اخیر توسط شرکت های مختلف گزارش می‌شوند موقتی خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری