حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لیست بنچمارک ماه ژوئن 2022 در AnTuTu منتشر شد: بلک‌ شارک همچنان در صدر

نوشته

1 سال قبل | 2 دیدگاه | بنچمارک

سه روز از ماه جولای میگذرد و حالا انتوتو لیست بنچمارک های ماه ژوئن خود در چین را تکمیل کرده‌ و اهمیت مصرف بهینه در میان آن خودنمایی می‌کند. چند سال پیش، هنگام خرید یک گوشی هوشمند جدید، اکثر ما به ویژگی‌ های منتخبی مانند صفحه نمایش، دوربین، ظرفیت باتری و غیره نگاه می‌کردیم. موافقید که هیچ‌کس به اتلاف گرما توجه نمی‌کرد؟ اما در حال حاضر نه تنها خنک کننده، بلکه برخی از ویژگی های فرعی دیگر مانند بنچمارک ها نیز هنگام تصمیم گیری برای خرید بسیار مهم هستند. امروز پلتفرم محبوب بنچمارک AnTuTu گزارش ماهانه خود را منتشر کرد که بهترین گوشی های هوشمند را در سه دسته پرچمدار، میان رده و پایین رده در ماه ژوئن 2022 نشان می‌دهد.

چرا ما به اتلاف گرما و بهینگی در گوشی های هوشمند اشاره کردیم؟ زیرا در لیست ماه ژوئن، گوشی های گیمینگ به طور محسوسی پیشتاز هستند. همانطور که می‌دانید، گوشی های هوشمند گیمینگ با سیستم خنک کننده تقویت شده عرضه می‌شوند. اما بیایید به این لیست نگاهی بیاندازیم.

بالاترین بنچمارک های ماه ژوئن در گوشی های هوشمند پرچمدار

اگر دو ماه گذشته را به یاد داشته باشید، برای شما جای تعجب نیست که Black Shark 5 Pro در رتبه اول قرار دارد. در این جایگاه میانگین امتیاز این دستگاه 1,040,111 است. البته جالب اینجاست که عملکرد CPU و GPU بلک شارک 5 پرو نسبت به رقبا واقعاً فوق العاده نیست. اما چیزی که این گوشی را متمایز می‌کند حافظه بسیار سریع آن است. در واقع به لطف ترکیب راه حل حافظه SSD و UFS 3.1، حافظه ذخیره سازی این دستگاه قادر به ثبت نرخ خواندن و نوشتن سریعی است که بهترین عملکرد را در مقایسه با سایرین تضمین می‌کند.

لیست بالاترین بنچمارک های پرچمداران در ماه ژوئن در انتوتو

لیست بالاترین بنچمارک های پرچمداران در ماه ژوئن در انتوتو

دیگر گوشی هوشمند گیمینگ اما نسخه همراه با دوربین زیر صفحه نمایش Red Magic 7 Pro است که دارای امتیاز متوسط ​​1,031,867 است. همچنین جالب است که وقتی به نمرات CPU و GPU نگاه می‌کنیم، هیچ توازنی ندارند.

در رتبه سوم اما لنوو Legion Y90 را می‌بینیم. اگرچه این دستگاه ویژگی های Black Shark و Red Magic را در خود جای داده است و خنک‌کننده فعال هوا را نیز با آنها ترکیب می‌کند، اما در رقابت با دو نماینده دیگر تنها می‌تواند در جایگاه سوم قرار بگیرد.

بهترین گوشی های هوشمند میان رده

هر اندازه که تراشه‌ های کوالکام در بخش پرچمداران تسلط داشته باشند و خود را بی رقیب ببینند، مدیاتک نیز هیچ رقیبی در حوزه زیر پرچم‌دار برای خود نمی‌بیند. خانواده تراشه خوشنام Dimensity 8100 تقریباً در هر مدلی که در این لیست ظاهر شده است وجود دارند. به طور مثال اوپو Reno 8 Pro Plus در رتبه اول قرار دارد. بنابراین ما می‌توانیم پردازنده مدیاتک Dimensity 8100-Max را با میانگین امتیاز 822915 در آن مشاهده کنیم.

لیست بالاترین بنچمارک های میان رده ها در ماه ژوئن در انتوتو

لیست بالاترین بنچمارک های میان رده ها در ماه ژوئن در انتوتو

دو دستگاه از ردمی که K50 و Note 11T Pro Plus هستند نیز به ترتیب در جایگاه های دوم و سوم قرار دارند. میانگین امتیازات آنها نیز به ترتیب 816,851 و 812,671 است.

در لیست ماه ژوئن بین پایین رده ها چه می‌گذرد؟

یادتان می‌آید که چندی پیش کوالکام اسنپدراگون 7 نسل 1 را معرفی کرد که با فرآیند 4 نانومتری ساخته شده و معماری CPU ارتقا یافته داشت؟ در واقع این تراشه از یک هسته قدرتمند A710 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و سه هسته بزرگ A710 با فرکانس 2.36 گیگاهرتز و چهار هسته کوچک A510 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز تشکیل شده است. همچنین پردازنده گرافیکی Adreno 662 را در خود جای داده که در مقایسه با اسنپدراگون 778G دارای 20 درصد سرعت رندر گرافیکی بالاتری است. خب با ورود اسنپدراگون 7 نسل 1 نیز تغییر چندانی در نظم لیست دیده نمی‌شود. بلکه به شکل تعجب آوری اسنپدراگون 778G همچنان با اختلاف کمی صدر لیست را در اختیار دارد.

لیست بالاترین بنچمارک های پایین رده ها در ماه ژوئن در انتوتو

لیست بالاترین بنچمارک های پایین رده ها در ماه ژوئن در انتوتو

لقب اولین در این لیست در واقع برای iQOO Z5 است. این دستگاه به تراشه اسنپدراگون 778G با میانگین امتیاز 577956 مجهز است. جالب اینکه این گوشی نیز در ماه های گذشته در این موقعیت تکراری قرار گرفته است. به نقل از منبع، جدا از تراشه مذکور، این گوشی دارای حافظه LPDDR5 و حافظه داخلی UFS3.1 نیز می‌باشد.

رتبه دوم اما اوپو Reno 8 Pro است که با اسنپدراگون 7 Gen 1 با میانگین امتیاز 573115 دیده می‌شود.

بقیه دستگاه های این لیست نیز از تراشه اسنپدراگون 778G یا دیمنسیتی 900 بهره می‌برند.

 

نظر شما راجع به لیست های بنچمارک ماه ژوئن 2022 در انتوتو چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
alikarimi

ببشتر از همه جالبیش برای من این هستش که تو گوشیهای میانرده کل لیست بجزآخری همشون چیپست دایمن سیتی 8100 یا نسخه مکسش هستش و آخری اسنپ 870،و این نشون میده که چیپ دایمن 8100 واقعا عالیه، اابته خب چیپ دایمن سیتی 9000 بهتره که تو لیست اولی دوتا گوشی با این چیپست هستن

mohammad korg

تو قسمت پرچمدارا دایمن بهتره اون پنچ تا گوشی اول گوشیای گیمینگ هستن دوتاشونم که حافظه ssd دارن پس باید امتیازش بیشتر باشه ولی مطمئن باش 9000 خیلی از اسنپ بهتره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری