حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فروش Xbox Series X در ژاپن از PS5 پیشی گرفت

سونی و مایکروسافت، دو شرکت برتر در بین غول‌های صنعت سرگرمی محسوب می‌شوند که کنسول‌های آنان همواره صحنه رقابت شدیدی ایجاد کرده است. همانطور که می‌دانید، طی سالیان مختلفی، فروش پلی استیشن همیشه جلوتر از ایکس باکس بوده است. اما در نسل اخیر، اوضاع متفاوت است و اخیرا حتی فروش Xbox Series X در ژاپن از PS5 پیشی گرفته است. با ترنجی همراه باشید.

فروش Xbox Series X در ژاپن مجددا از PS5 سونی جلو زد…!

هفته گذشته، فروش ایکس باکس بار دیگر از پلی استیشن در ژاپن پیشی گرفت، اتفاقی که ماه گذشته نیز رخ داد. این موضوع به لطف گزارش فامیتسو فاش شده است. طبق اطلاعات فروش از تاریخ ۱۳ تا ۱۹ ژوئن ۲۰۲۲، کنسول  Xbox Series X حدود ۳۲۷۲ دستگاه در ژاپن فروخته است و Xbox Series S نیز حدود رقمی معادل ۳۴۲۳ کنسول را به فروش رسانده است. در عین حال، آمار فروش پلی استیشن حدودا نصف مجموع دو کنسول مایکروسافت، با حدود ۲۳۷۱ کنسول استاندارد و ۶۶۴ کنسول دیجیتال است.

با این حال، این موضوع بدان معنا نیست که ایکس باکس از لحاظ فروش بر این منطقه تسلط داشته باشد. اعتقاد بر این است که چنین شاخص‌هایی نشان دهنده عرضه ناکافی کنسول‌های سرگرمی تعاملی سونی در ژاپن است. برای مقایسه، ۱۲۴۴۰ دستگاه پلی استیشن ۵ در هفته گذشته فروخته شد، در حالی که Xbox Series X/S مجموعا نصف این تعداد یعنی ۶۲۴۲ کنسول به فروش رسانده‌اند.

فروش Xbox Series X در ژاپن

دستاورد هفته گذشته ایکس باکس نیز تاثیر چندانی بر فروش کلی آخرین نسل کنسول‌های مایکروسافت در ژاپن ندارد. تا به امروز حدود ۱.۶۹ میلیون کنسول پلی استیشن ۵ و ۲۳۲.۰۰۰ کنسول Xbox Series X/S در کشور ژاپن به فروش رسیده است. اما به طور کلی، در ژاپن، دو کنسول Xbox Series X/S طی هفته گذشته فروشی بیشتر از پلی استیشن ۵ تجربه کرده‌اند.

نینتندو سوییچ با اختلاف زیادی همچنان کنسول پر فروش غالب در ژاپن است. لازم به ذکر است که بیش از ۵۰.۰۰۰ کنسول Switch، Switch Lite و Switch OLED در هفته گذشته در این کشور فروخته شده است که بیش از ۵ برابر مجموع فروش ایکس باکس و پلی استیشن است. به تازگی، پلی استیشن ۵ موفقیت بزرگ دیگری را کسب کرده است که گفتن آن خالی از طلف نیست. این موفقیت که بسیار قابل توجه است، فروش ۲۰ میلیون کنسول PS5 در سراسر جهان است که به نسبت موعد زمانی عرضه اولیه، رقمی خیره کننده محسوب می‌شود.

فروش Xbox Series X در ژاپن

به گفته GizChina، مدتی پیش Sony Interactive Entertainment (SIE) اعلام کرد که بیش از ۲۰ میلیون کنسول پلی استیشن ۵ را در سراسر جهان فروخته است. از زمان عرضه PS5، تیم‌های این شرکت به‌ طور خستگی‌ ناپذیری مشغول تولید کنسول‌های بازی نسل بعدی است که نگاه همه مردم جهان را جذب خود کرده است. مدیران تیم سونی گفته‌اند که ما می‌خواهیم از این فرصت برای تشکر از طرفدارانی که حمایت‌شان را از ما به بهترین شکل نشان داده‌اند، استفاده کنیم.

اشتیاق شما به نام تجاری پلی استیشن چیزی است که ما را به مشتاق به خلق فناوری‌های جدید، طراحی بازی‌های بهتر و ایجاد دنیای پیشرفته‌تر برای بازیکنان سوق می‌دهد و همواره الهام بخش ما بوده است. این دومین باری است که سونی قول افزایش تولید این کنسول را در سال جاری می‌دهد، اما این شرکت نگفته است که آیا تولید این شرکت می‌تواند با تقاضای خریداران مطابقت داشته باشد، زیرا هر روزه تقاضا برای این کنسول بیشتر و بیشتر می‌شود.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان