حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

موقعیت برتر اپل در بازار تبلت‌ ها بیش از همیشه بهتر شده است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، تبلت، عملکرد تجاری شرکت ها

آیپدهای اپل در محصولاتی هستند که شما را به تعجب وا می‌دارند. زیرا هر زمان که فروش این بازار با رکود مواجه است، اپل همیشه در مسیر افزایش فروش است. همین موضوع باعث شده است تا موقعیت برتر اپل در بازار تبلت‌ ها بیش از گذشته بهتر شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

موقعیت برتر اپل در بازار تبلت‌ ها بیانگر موفقیت این شرکت است…!

موسسه تحقیقات بازار فناوری Counterpoint، از کاهش تقاضا برای خرید تبلت در بازار جهانی خبر می‌دهد. دلیل این موضوع نیز اشباع صنعت، وضعیت ژئوپلیتیک فعلی و تورم بالا است. تخمین زده می‌شود که در سه ماهه اول سال جاری، حجم تولید و عرضه تبلت‌ها در مقیاس جهانی بالغ بر ۳۹.۴ میلیون دستگاه بوده باشد. این میزان حدود ۹ درصد کمتر از سه ماهه آخر سال ۲۰۲۱ است، یعنی زمانی که حجم تولید معادل ۴۳.۴ میلیون دستگاه بود.

بخاطر مشکلات متعدد در زنجیره تامین و اختلالاتی که بر تولید تبلت در سراسر جهان اعمال شده است، از سه ماهه اول ۲۰۲۱ تا کنون، سهم بازار این محصولات دچار تغییراتی شده است. فروش تبلت‌های اندرویدی همچنان در بازار پیشرو است، اما اختلاف آن با محصولات اپل در حال کاهش است. با توجه به اشباع شدن بازار تبلت‌ها و در مناطق جدیدتر، بخاطر فشارهای تورمی و عدم اطمینان کاربران است.

موقعیت برتر اپل در بازار تبلت‌ ها

حجم عرضه محصولات اپل و سایرین، منعکس کننده این تغییر است. طبق گزارش موسسه Counterpoint Research’s Tablet Market Tracker، تولید جهانی تبلت‌ها در سه ماهه اول ۲۰۲۲ تا ۹ درصد کاهش یافته است. در مجموع گجت‌های فروخته شده در این سه ماهه، مدل‌های اندرویدی ۲۱.۹ میلیون دستگاه را به خود اختصاص داده‌اند و همچنین ۱۴.۸ میلیون واحد دیگر نیز به آیپدهای مبتنی بر iOS اپل اختصاص یافته است. علاوه بر این، تقریبا ۲.۳ میلیون دستگاه تبلت ویندوزی نیز فروخته شده است.

با وجود معرفی و عرضه دستگاه‌های جدید و رشد سامسونگ در سه ماهه اول، فروش تبلت‌های اندرویدی به طور قابل توجهی کاهش خاصی یافته‌ و به کمترین میزان فروش خود در دو سال گذشته رسیده است. با وجود این کاهش ۱۴ درصدی، سیستم عامل اندروید تقریبا ۹۰ درصد از ضررهای بخش تولید را در سه ماهه اول ۲۰۲۲ به خود اختصاص داده است.

موقعیت برتر اپل در بازار تبلت‌ ها

به گفته GizChina، اندروید به عنوان سیستم عامل پایه برای مجموعه متنوعی از برندها از جمله لنوو، ایسوس، ایسر و دل عمل می‌کند که همگی کاهش قابل توجهی در فروش خود مشاهده کرده‌اند. سهم تبلت‌های مبتنی بر اندروید از ۵۹ درصد به ۵۶ درصد در سه ماهه سوم کاهش یافته است. همچنین اپل در حال تقویت موقعیت خود در پشت پرده کاهش فروش عمومی است. نتیجه آن نیز افزایش سهم ۳۸ درصدی در مقابل سهم ۳۴ درصد در سه ماهه آخر سال گذشته است. سهم گجت‌های ویندوزی نیز هنوز تغییری نکرده و در سطح ۶ درصد باقی مانده است. ظاهرا در نیمه دوم سال تقاضا برای تبلت‌ها همچنان کاهش خواهد یافت.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان