حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

۱۰ گوشی هوشمند پر فروش جهان که توسط اپل و سامسونگ عرضه شده‌اند را بشناسید

جدا از اینکه اپل و سامسونگ، دو رقیب قدیمی و بسیار با تجربه در بازار گوشی‌های هوشمند هستند، می‌توان گفت که این دو شرکت مجموعا حجم فروش بسیار زیادی را در دست دارند. اخیرا ۱۰ گوشی هوشمند پر فروش جهان که توسط اپل و سامسونگ عرضه شده‌اند نیز مشخص شده‌اند. با ترنجی همراه باشید.

۱۰ گوشی هوشمند پر فروش جهان کدامند؟ محصولات اپل و سامسونگ در صدر…!

موسسه تحقیقات بازار فناوری کانترپوینت (Counterpoint)، اخیرا لیست رتبه‌ بندی ده گوشی هوشمند پرفروش در ماه آوریل امسال را منتشر کرده است. سه دستگاه برتر و محبوب این لیست، منحصرا محصولات اپل هستند. بنابراین در رتبه اول لیست، آیفون ۱۳ با سهم تقریبی ۵.۵ درصد از فروش کل گوشی‌های هوشمند جهان قرار دارد. بعد از آن نیز آیفون ۱۳ پرو مکس با سهم ۳.۴ درصدی و آیفون ۱۳ پرو با سهم ۱.۸ درصدی قرار دارند.

جایگاه چهارم نیز توسط یکی دیگر از دستگاه‌های اپل یعنی آیفون ۱۲ اشغال شده است که سهم آن ۱.۶ درصد است. آیفون SE مدل ۲۰۲۲ نیز با سهم ۱.۴ درصدی از بازار گوشی‌های هوشمند، در ردیف هفتم قرار دارد. بنابراین آنچه که در این نمودار مشخص است، این است که در لیست ۱۰ گوشی هوشمند پر فروش آوریل ۲۰۲۲، اپل پیشتاز بازار بوده و سامسونگ نیز دنباله‌رو اپل است.

محصولات اپل در لیست ۱۰ محصول برتر، مجموعا ۸۹ درصد از کل فروش این ماه را به خود اختصاص داده‌ند. اپل به دلیل محصولات کمتر خود، همیشه چندین مدل مختلف را در لیست پرفروش‌‌ ترین‌ها داشته است. از آن سمت نیز سامسونگ با مجموعه‌ای گسترده‌تر و متنوع‌تر، تنها ۲۲ درصد از کل فروش آن را تشکیل داده است.

۱۰ گوشی هوشمند پر فروش جهان

همچنین چهار گوشی هوشمند در رتبه بندی Counterpoint متعلق به سامسونگ هستند که شامل مدل‌های گلکسی S22 اولترا 5G، گلکسی A13، گلکسی A03 Core و گلکسی A53 5G هستند که به ترتیب در رتبه‌های پنجم، ششم، هشتم و نهم قرار دارند. سهم این دستگاه‌ها به ترتیب تقریبا ۱.۵ درصد، ۱.۴ درصد، ۱.۴ درصد و ۱.۳ درصد بوده است.

به گفته GizChina، در لیست ده گوشی هوشمند پر فروش، رتبه آخر نیز به ردمی نوت ۱۱ ساخته شده توسط شرکت چینی شیائومی اختصاص یافته است. فروش این دستگاه در ماه آوریل، حدود ۱.۱ درصد از کل فروش گوشی‌های هوشمند جهان را به خود اختصاص داده است. بنابراین، در لیست ۱۰ گوشی هوشمند پر فروش ماه آوریل ۲۰۲۲، سه برند اپل، سامسونگ و شیائومی حضور دارند.

لیست پرفروش‌ترین‌ گوشی‌های ماه شاهد افزایش تعداد گوشی‌های هوشمند مجهز به 5G در خود بوده که به بالاترین سطح یعنی هفت مدل رسیده است و از ۴ مدل در ماه مشابه سال گذشته، حالا به رکورد جدیدی دست یافته است. گوشی‌های هوشمند 5G در این لیست، یک سوم کل فروش گوشی‌های هوشمند را تشکیل می‌دهند. حالا قابلیت اتصال 5G به یک ویژگی استاندارد در پرچمداران تبدیل شده است و حضور آن در مدل‌های پایین‌ رده‌تر نیز رو به افزایش است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان