حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی Book S به‌عنوان تبلت 12.4 اینچی با تراشه Snapdragon 8cx Gen 2 و ویندوز 11 معرفی شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | تبلت، شیائومی، هیبریدی‌ها

سال‌ها پیش، شیائومی تبلتی را معرفی کرد که می‌توانست سیستم عامل ویندوز را نیز اجرا کند. بااین‌حال، امروز این شرکت از اولین تبلت هیبریدی 2 در 1 مجهز به ویندوز خود رونمایی کرد. این تبلت 12.4 اینچی شیائومی Book S با کیبورد اختیاری همراه است که می‌تواند این دستگاه را به یک لپ‌تاپ قابل‌حمل نیز تبدیل کند.

تبلت شیائومی Book S

Xiaomi Book S مجهز به پردازنده Snapdragon 8cx Gen 2 است که درحقیقت یک تراشه 7 نانومتری برپایه‌ی اسنپدراگون 865 به‌شمار می‌رود. در زمان معرفی این چیپست، کوالکام آن را با بیان اینکه در TDP با توان 7 وات، سریع‌تر از نسل دهم اینتل Core i5 با 15 وات است، مقایسه کرد.

به‌هرحال، این تبلت هیبریدی ویندوز 11 را اجرا می‌کند که شامل شبیه‌سازی x86-64 نیز است، بنابراین می‌توانید نرم‌افزارهایی را اجرا کنید که بومی ARM نیستند (ویندوز 10 فقط می‌تواند شبیه‌سازی 32 بیتی x86 را انجام دهد).

نمایشگر این تبلت 12.4 اینچی از نوع LCD و با وضوح 2560×1600 با تراکم پیکسلی 244ppi به‌همراه رفرش‌ریت 60 هرتز و نسبت‌تصویر 16:10 و پوشش 100 درصدی DCI-P3 است. این پنل نوید 500 نیت روشنایی در بهترین حالت خود را می‌دهد. بدنه این تبلت از آلیاژ آلومینیوم و منیزیم ساخته شده است و ضخامت آن تنها 8.95 میلی‌متر و وزن آن نیز 720 گرم می‌باشد. همچنین نمای جلویی این دستگاه توسط گوریلا گلس 3 محافظت می‌شود.

برای اتصالات، شما یک پورت USB-C دریافت می‌کنید که می‌تواند نمایشگر خارجی 4K و همچنین وظایف معمول شارژ را انجام دهد. همچنین یک جک هدفون 3.5 میلی‌متری به‌همراه یک اسلات microSD برای افزایش حافظه وجود دارد. علاوه‌بر چیپست اسنپدراگون، 8 گیگابایت رم LPDDR4X و 256 گیگابایت حافظه داخلی نیز قدرت این دستگاه را تأمین می‌کنند.

از ویژگی‌های اتصال بی‌سیم می‌توان به Wi-Fi 5 (ac) و بلوتوث 5.1 اشاره کرد. بااین‌حال، هیچ گزینه‌ای برای اتصال سلولار وجود ندارد، حداقل در نسخه‌ای که در اروپا عرضه می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید درحال حرکت به تماس زوم خود بپیوندید، ممکن است لازم باشد یک هات‌اسپات Wi-Fi را ازطریق تلفن خود اجرا کنید. دوربین جلویی با رزولوشن 1080p در بالای پنل به‌همراه دو میکروفون که از فناوری حذف اکو Aqstic و حذف نویز کوالکام نیز استفاده می‌کنند، درکنار بلندگوهای استریو در کناره‌های این تبلت وجود دارد.

ظرفیت باتری این دستگاه ذکر نشده است، اما طبق اعداد رسمی، تبلت شیائومی 13.4 ساعت استفاده منظم را ارائه می‌دهد که به‌لطف شارژر 65 واتی GaN که معمولاً جداگانه فروخته می‌شود، در مدت‌زمان کوتاهی نیز شارژ می‌شود.

شیائومی Book S

شیائومی Book S

XiaomiBook S قیمتی معادل 700 یورو دارد. پیش‌سفارش‌های این دستگاه از تاریخ 30 ژوئن آغاز شده و در 48 ساعت اول قیمت آن به 600 یورو کاهش می‌یابد. به‌عنوان یک امتیاز اضافی، شارژر 65 واتی با قیمت 40 یورو نیز در دو روز اول به‌صورت رایگان به‌همراه دستگاه ارائه خواهد شد.

پیرامون لوازم‌جانبی، یک کیبورد با حرکت کلید 1.3 میلی‌متری، به‌علاوه یک ترک‌پد لمسی موجود است. بدنه بیرونی این کیبورد از چرم پلی‌اتیلن ساخته شده و یک پایه برای نگهداری تبلت درحالت افقی تعبیه شده است. پوشش کیبورد با استفاده از پین‌های خاص به تبلت متصل می‌شود و 317 گرم وزن به این دستگاه اضافه می‌کند.

این کیبورد 150 یورو قیمت دارد، اما به 250 خریدار اول 50 یورو تخفیف داده می‌شود. همچنین یک کاور معمولی با قیمت 40 یورو نیز موجود است.

وسیله جانبی دیگری که می‌توانید برای شیائومی بوک اس خود انتخاب کنید، قلم هوشمند است. نمایشگر این دستگاه، قلم را با نرخ نمونه‌برداری 240 هرتز ردیابی می‌کند و می‌تواند 4096 سطح فشار را تشخیص دهد. این قلم با باتری کار می‌کند، اما شارژ کامل آن تنها 18 دقیقه طول می‌کشد و اگر واقعاً نمی‌توانید آن‌قدر صبر کنید، یک دقیقه شارژ امکان کار به‌مدت 20 دقیقه با قلم را به شما می‌دهد.

دیدگاه شما پیرامون تبلت جدید شیائومی Book S با تراشه Snapdragon 8cx Gen 2 و سیستم‌عامل ویندوز 11 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی