حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مک بوک با نمایشگر OLED تا سال ۲۰۲۴ ارایه خواهد شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات، لپ‌تاپ

اپل در برخی موارد بسیار پیشرو است اما برخی موارد را خیلی دیر ارایه می کند. مثلا نمایشگر OLED در آیفون‌ها واقعا حدود ۸ سال پس از اولین استفاده توسط سامسونگ در موبایل‌ها ارایه شد. در حالی که مدت‌هاست لپتاپ‌های ویندوزی، هر چند کم تعداد اما با نمایشگر OLED تولید می شوند، به تازگی می‌شنویم که مک بوک با نمایشگر OLED تا سال ۲۰۲۴ ارایه خواهد شد. البته که در حال حاضر مک بوک پرو‌های ۱۴ و ۱۶ اینچ با نمایشگر OLED به نام Liquid Retina XDR ارایه می شوند.

مک بوک با نمایشگر OLED

بر اساس گزارش جدید راس یانگ، تحلیلگر صنعت از مشاوران زنجیره تامین نمایشگر، اپل به دنبال عرضه مدل های مک بوک و آی پد مجهز به نمایشگرهای OLED به روز شده است. این محصولات مجهز به نمایشگرهای جدید قرار است در سال 2024 وارد بازار شوند.

به نظر می‌رسد که اپل در سال 2024 یک مک بوک با نمایشگر OLED در اندازه 13.3 اینچی را به همراه یک نمونه 11 اینچی OLED و 12.9 اینچی آیپد پرو عرضه کند. انتظار می رود این یک مک بوک ایر باشد، اما به طور بالقوه می تواند به یک مک بوک، مک بوک پرو یا دسته جدید تبدیل شود.

مک بوک ایر جدید

مک بوک ایر جدید

این تحلیلگر حدس می‌زند که اپل یک دسته جدید مک بوک را معرفی خواهد کرد یا مک بوک ایر یا مک بوک پرو را به روز می کند. با توجه به اینکه مک بوک ایر به تازگی و امسال به روز شده است، یک مک بوک پرو جدید یا یک دسته مک بوک جدید سناریوهای محتمل تری به نظر می رسد. با این حال، احتمالاً این اطلاعات تا سال 2024 تغییر می کند.

در همین حال، دو مدل آیپد پرو 11 و 12.9 اینچی با نمایشگرهای OLED محتمل هستند و شاید از فناوری صفحه نمایش به نام “tandem stack” استفاده کنند که باید استقامت پنل را بهبود بخشد و در عین حال مصرف انرژی را تا 30 درصد کاهش دهد.

به علاوه، انتظار می‌رود که پنل‌های OLED اپل برای کارایی بیشتر، نرخ به‌روزرسانی متغیری داشته باشند. مک‌بوک پروهای ۱۴ و ۱۶ اینچی اپل تنها لپ‌تاپ‌هایی هستند که اپل با نمایشگرهای OLED ارائه می‌کند که اپل آن را Liquid Retina XDR می‌نامد.

گزارش اخیر حاکی از آن است که اپل در حال کار بر روی مک بوک ایر 15 اینچی است. بر اساس این گزارش، برنامه هایی برای مک بوک 12 اینچی کوچکتر نیز وجود دارد. انتظار می رود تراشه های M2 Pro و M2 Max اپل در اواخر سال جاری توسط TSMC به تولید انبوه برسند و مک بوک پروهای 14 و 16 اینچی به روز شده ممکن است در اوایل سال آینده وارد بازار شوند.

نظر شما چیست؟ منتظر مک بوک جدید اپل هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)