حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آموزش نحوه ترکیب فایل های PDF در سیستم عامل های ویندوز و مک

یکی از فرمت‌های رایج و پر استفاده در دنیای امروز، فرمت PDF است که برای حفظ و نگهداری اطلاعات مختلفی از آن استفاده می‌شود. به طور کلی استفاده و مدیریت فایل‌هایی با این فرمت، نیاز به دانش پیچیده و تخصصی ندارد و هر کاربری به سادگی می‌تواند آن را یاد بگیرد. در این مطلب به آموزش نحوه ترکیب فایل های PDF در سیستم عامل های ویندوز و مک خواهیم پرداخت. با ترنجی همراه باشید.

نحوه ترکیب فایل‌های PDF و دلایل اهمیت آن

ترکیب فایل‌های PDF و یادگیری نحوه انجام آن چندان سخت و دشوار نیست. با توجه به این موضوع که امروزه فایل‌های PDF تا حد زیادی در زندگی ما پر کاربرد هستند، اسناد کاری، شخصی و به خصوص اسناد حقوقی نیز اغلب با این فرمت ذخیره می‌شوند. پس مهم است که بدانیم چگونه آن‌ها را مدیریت کنیم. مدیریت کردن این اسناد شامل امکان ترکیب چندین سند در یک سند واحد نیز می‌باشد.

ممکن است فکر کنید که باید یک نابغه در زمینه کامپیوتر باشید تا همه PDF های شخصی یا کاری را در یک فایل واحد ترکیب کنید. اما اینطور نیست. زیرا بیش از چندین راه برای انجام این کار وجود دارد و انجام همه آن‌ها نسبتا ساده است. اگر از رایانه ویندوزی استفاده می‌کنید، می‌توانید از چندین وب‌سایت استفاده کنید که این کار را به صورت رایگان برای شما انجام می‌دهند.

آموزش ایجاد میانبر در سیستم عامل macOS نسخه Monterey

همچنین می توانید از پی‌دی‌اف خوان‌های رایگان شخص ثالث و ویرایشگرهای PDF رایگان نیز استفاده کنید. اگر از کامپیوترهای مک اپل استفاده می‌کنید، خوشحال خواهید شد که بدانید ابزار پیش نمایش چند وجهی اپل نیز قادر به ترکیب فایل‌های PDF است. صرف نظر از سیستم عاملی که روی آن هستید، در این راهنما نحوه ترکیب فایل‌های PDF را به صورت گام به گام یاد خواهید گرفت.

آموزش نحوه ترکیب فایل های PDF در macOS

کار برای کاربران macOS بسیار ساده و آسان است. اگر می‌خواهید چندین فایل PDF را در یک سند PDF واحد ترکیب کنید، می‌توانید به سادگی از برنامه پیش‌ نمایش این سیستم عامل استفاده کنید که هنگام خرید کامپیوتر یا لپ‌تاپ‌های Mac به صورت پیشفرض روی آن نصب شده است. حتی بهتر از آن، شما فقط نیاز به کشیدن و رها کردن فایل‌ها دارید، بنابراین فرآیند سریع و بدون دردسر است. قبل از شروع، مطمئن شوید که همه فایل‌هایی را که می‌خواهید در یک فایل ترکیب کنید را کنار هم جمع آوری کرده تا فرآیند ادغام یکپارچه‌تر شود.

آموزش نحوه ترکیب فایل های PDF

مرحله 1: پوشه Finder را که فایل‌های شما در آن ذخیره می‌شوند باز کنید و از فایلی که می‌خواهید به عنوان صفحه اول خود کپی کنید. اگر می‌خواهید از یک نسخه تکراری برای ایجاد تغییرات در آن استفاده کنید، تا در صورت بروز اشتباه یا نیاز به نسخه اصلی آن در آینده، فایل اصلی را حفظ کرده باشید. برای ایجاد یک نسخه تکراری، کافی است با دو انگشت روی فایل کلیک کنید و در منوی کشویی گزینه Duplicate را انتخاب کنید.

آموزش نحوه ترکیب فایل های PDF

مرحله 2: روی فایل کپی شده دوبار کلیک کنید تا در Preview باز شود. مطمئن شوید که نوار کناری تصویر کوچک قابل مشاهده است. اگر اینطور نیست، به View > Thumbnails بروید یا کلید ترکیبی Option+Cmd+2 را فشار دهید. اگر فایل شما در پیش‌ نمایش به‌ طور پیشفرض باز نمی‌شود، می‌توانید با دو انگشت روی آن فایل کلیک کنید و سپس به بخش Open with > Preview بروید.

آموزش نحوه ترکیب فایل های PDF

مرحله 3: فایل‌های PDF، JPG، PNG و سایر فایل‌های خود را با کشیدن و رها کردن آن‌ها در نوار کناری تصاویر کوچک به پیش‌نمایش اضافه کنید. متأسفانه، پیش نمایش به شما اجازه نمی‌دهد فایل‌هایی با فرمت Word، Excel و HTML را به اسناد PDF اضافه کنید. اگر می‌خواهید این موارد را با استفاده از پیش‌نمایش اضافه کنید، ابتدا باید آن‌ها را به اسناد PDF تبدیل کنید. در غیر این صورت، بهتر است از برنامه Adobe Acrobat DC استفاده کنید که در macOS نیز موجود است. اگر می‌خواهید از برنامه Adobe Acrobat DC استفاده کنید، به بخش پایین رفته و مراحل انجام کار با آن در ویندوز 10 را دنبال کنید، زیرا کاملا مشابه macOS می‌باشد.

آموزش نحوه ترکیب فایل های PDF

مرحله 4: با کشیدن و رها کردن آن‌ها در نوار کناری، فایل‌ها را به ترتیبی که می‌خواهید مرتب کنید.

آموزش نحوه ترکیب فایل های PDF

مرحله 5: پس از آماده شدن، به مسیر File > Export as PDF بروید. نام فایل مورد نظر خود را وارد کرده و پوشه‌ای را که می‌خواهید فایل در آن ذخیره شود را انتخاب کنید.

آموزش نحوه ترکیب فایل های PDF

مرحله 6: حالا گزینه ذخیره شدن یا Save را بزنید.

نحوه ترکیب فایل های PDF در ویندوز 10

به گفته techradar، وب سایت‌ها و برنامه‌های شخص ثالث زیادی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای ترکیب چندین سند PDF در یک فایل واحد استفاده کنید. بسیاری از آن‌ها کار را برای شما بسیار آسان می کنند، زیرا کل کاری که باید بکنید فقط انتخاب فایل‌ها و کلیک کردن روی یک دکمه است.

اما باز هم، شما باید بررسی خود را انجام دهید تا مطمئن شوید که سرویسی که استفاده می کنید قانونی است و بدافزاری را روی سیستم شما نصب نمی‌کند. اگر نمی‌خواهید این کار را انجام دهید، احتمالا بهتر است از برنامه کاربردی خود Adobe برای مدیریت فایل‌های PDF استفاده کنید که Adobe Acrobat DC نام دارد.

آموزش خاموش کردن نشانگر موس در ویندوز ١٠ به بعد

تذکر: برنامه Adobe Acrobat DC رایگان نیست و شما باید برای یک اشتراک ماهانه یا سالانه ثبت نام کنید که از 12.99 دلار در ماه شروع می‌شود و تا 24.99 دلار در ماه می‌رسد. اگر قصد دارید فقط یک بار از این سرویس استفاده کنید، قطعا قیمت بسیار زیادی است.

با این حال، اگر مدیریت فایل‌های PDF مانند ویرایش، ایجاد، صدور، تبدیل و ترکیب آن‌ها بخش بزرگی از حجم کاری شما خواهد بود، شاید ارزش پیش‌پرداخت آن اشتراک سالانه با مبلغ ۱۴.۹۹ دلار در ماه را داشته باشد. نه تنها برای امنیت بیشتر، بلکه برای راحتی و تضمین دقیق بودن و بدون خطا بودن اسناد PDF شما. البته برای شما کاربران ایرانی چنین چیزی صدق نمی‌کند و می‌توانید آن را از یک وب‌سایت دانلود معتبر، دانلود کنید.

آموزش نحوه ترکیب فایل های PDF

مرحله 1: برنامه Adobe Acrobat DC را باز کنید و به بخش Tools > Create & Edit بروید.

آموزش نحوه ترکیب فایل های PDF

مرحله 2: در قسمت Combine Files، روی Open کلیک کنید. این گزینه شما را به فضای کاری Combine Files می‌برد که در آن می‌توانید فایل‌ها را اضافه کنید، آن‌ها را به ترتیبی که می‌خواهید مرتب کنید و یا آن‌ها را در یک فایل PDF ادغام کنید. زیبایی این ابزار در این است که انواع فایل‌های مختلف از PDF و فایب‌های تصویری گرفته تا اسناد Word و Excel را قبول می‌کند.

آموزش نحوه ترکیب فایل های PDF

مرحله 3: در فضای کاری Combine Files، فایل‌هایی را که می‌خواهید ترکیب کنید، بکشید و رها کنید یا روی Add Files کلیک کنید و آن‌ها را در یک کادر گفتگو انتخاب کنید. همچنین می‌توانید پوشه‌ها را اضافه کنید، یک صفحه وب با فرمت HTML را اضافه کنید و یا از کلیپ بورد آن را وارد کنید.

آموزش نحوه ترکیب فایل های PDF

مرحله 4: با کشیدن و رها کردن، فایل‌ها را به ترتیبی که می‌خواهید در سند نهایی PDF ظاهر شوند، مرتب کنید.

آموزش نحوه ترکیب فایل های PDF

مرحله 5: پس از آماده شدن، روی دکمه Combine در قسمت بالا سمت راست کلیک کنید یا به سادگی کلیدهای ترکیبی Shift+Ctrl+I را فشار دهید. هنگامی که فایل‌های شما در یک سند PDF ادغام شدند، یک برگه در کنار برگه‌های Home و Tools ظاهر می‌شود. برای دسترسی به سند روی آن کلیک کنید.

مرحله 6: اگر از نتیجه کار و سند PDF نهایی راضی بودید، روی آیکون ذخیره در بالا سمت چپ کلیک کنید تا آن را ذخیره کنید. همچنین می‌توانید Ctrl+S را فشار دهید. شما همچنین می‌توانید فایل را در Adobe Document Cloud خود ذخیره کنید که در اشتراک پولی شما موجود است، بنابراین فضای ذخیره سازی را در رایانه خود ذخیره خواهید کرد. برای انجام این کار، روی آیکون ابر که با یک فلش رو به بالا همراه شده است، در کنار دکمه ذخیره کلیک کنید. یا به سادگی کلیدهای Shift+Ctrl+W را فشار دهید.

مرحله 7: پوشه‌ای را که می‌خواهید سند PDF جدید خود را در آن ذخیره کنید انتخاب کنید، سپس نام فایل خود را تایپ کرده و گزینه Save را بزنید.

 

نظر شما در مورد آموزش نحوه ترکیب فایل های PDF چیست؟ آیا این آموزش برای شما مفید و کاربردی واقع شد؟ شما از چه روش‌هایی برای ترکیب فایل‌های PDF استفاده می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان