حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تسلا تقریبا 600 میلیون دلار را در سرمایه گذاری بر روی بیت کوین از دست داده است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، رمزارز

اگر پیگیر اخبار کریپتو باشید، می‌دانید که در ابتدای سال 2021، تسلا حدود 1.5 میلیارد دلار از پول نقد آزاد خود را در بیت کوین سرمایه گذاری کرد. این شرکت حتی شروع به پذیرش این ارز دیجیتال به عنوان وسیله‌ای برای پرداخت هزینه وسایل نقلیه الکتریکی جدید خود کرد. اما بعداً و پس از مدتی به دلایل مختلف از جمله شهرت خود این ایده را کنار گذاشت. از آن زمان، ارزش دارایی‌ های ارز دیجیتال این شرکت بیش از 500 میلیون دلار کاهش یافت. اگرچه این رقم یک فاجعه برای بزرگترین سازنده خودرو های الکتریکی دنیا نخواهد بود.

در اوایل سال جاری، تسلا تعداد بیت‌کوین‌ های موجود در سبد سرمایه‌گذاری خود را با نرخ مبادله در زمان خرید به معادل ۲ میلیارد دلار افزایش داد. بر اساس نظر منابع مستقل، اکنون اما ارزش تمام دارایی‌ های ارز دیجیتال تسلا به بیش از ۹۰۵ میلیون دلار نمی‌رسد. در واقع باید بگوییم طبق حداقل برآوردها، منابع می‌گویند این شرکت تقریباً 600 میلیون دلار از این سرمایه گذاری ها ضرر کرده است.

تسلا تقریبا 600 میلیون دلار در سرمایه گذاری بر روی بیت کوین را از دست داده است

تسلا 600 میلیون دلار از سرمایه گذاری بیت کوین خود را به دلیل کاهش ارزش این ارز دیجیتال از دست داده است

این شرکت بیش از 10 درصد از پول نقد آزاد خود را در ارز های دیجیتال سرمایه‌گذاری نکرده است. همچنین سهم آنها در مجموعه سرمایه های سپرده شده در بیت کوین از 0.1 درصد تجاوز نمی‌کند. بنابراین کاهش ارزش بیت کوین بعید است که تأثیر مهمی بر وضعیت مالی این خودروساز داشته باشد. رئیس این شرکت، ایلان ماسک، بخشی از سرمایه شخصی خود را نیز در ارز های رمزپایه سرمایه گذاری می‌کند، اما قرار نیست در آینده قابل پیش بینی از این دارایی ها جدا شود، زیرا این سرمایه گذاری طولانی مدت است. تسلا قصد دارد پرداخت برای خرید خودرو های الکتریکی با بیت کوین را از سر بگیرد. البته پس از اینکه استخراج این ارز های دیجیتال آسیب کمتری به محیط زیست وارد کنند.

ارزش ارز های دیجیتال اصلی جهان در بحبوحه تورم بی سابقه در ایالات متحده سقوط کرده است. به گفته کارشناسان، نرخ فعلی بیت کوین در حدود 20 هزار دلار هنوز همچنان ممکن است پایین نباشد. در واقع با افزایش تورم، و سیاست های انقباضی دولت هایی از جمله ایالات متحده، دنیای ارز های دیجیتال همچنان ارزان تر می‌شود. موضوعات اخیر مانند بحران جنگی روسیه و اوکراین، فدرال رزرو آمریکا را مجبور خواهد کرد تا نرخ بهره را با شدت بیشتری افزایش دهد. در ادامه این روند بر اساس پیش بینی های مختلف، سرمایه گذاران از بیت کوین و سرمایه‌گذاری بر روی آن خارج خواهند شد. بنابراین اگر این روند ادامه‌ یابد ممکن است ارزش پادشاه ارز های دیجیتالی تا پایان سال میلادی حتی به 8 تا 15 هزار دلار کاهش یابد.

 

پیش‌بینی شما از آینده این ارز های نوظهور دیجیتالی چیست؟ آیا سرمایه‌گذاری تسلا بالاخره سود‌ ده خواهد شد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری