حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویژگی جدید اپل واچ برای بیماران پارکینسون به این ساعت هوشمند افزوده خواهد شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، پزشکی و سلامت، ساعت هوشمند

تا به امروز بارها دیده‌ایم که چگونه ساعت‌های هوشمند اپل در نقش یک ناجی، بیماران را از وضعیت‌های خطرناک مطلع کرده و یا حتی در صورت بروز چنین وضعیتی، آن‌ها را از مرگ نجات داده‌اند. گویا این پایان کار نیست و به زودی ویژگی جدید اپل واچ برای بیماران پارکینسون به این ساعت هوشمند افزوده خواهد شد. با ترنجی همراه باشید.

ویژگی جدید اپل واچ برای بیماران مبتلا به پارکینسون چیست؟!

اپل واچ یکی از محبوب‌ترین پوشیدنی‌های موجود در بازار است و نمی‌توان انکار کرد که در وضعیت‌های مختلفی، زندگی مردم را بهتر کرده و یا حتی آن‌ها را نجات می‌دهد. شما می‌توانید هر چه که می‌خواهید در مورد اپل و گجت‌های مختلف آن بگویید، اما تمام داستان‌های موفقیت آمیز پیرامون اپل واچ، بی شک قابل توجه هستند.

اکنون ویژگی مورد استفاده و مهم دیگری برای این پوشیدنی در دست توسعه است، زیرا FDA اخیرا تاییدیه ای را برای استفاده اپل واچ جهت نظارت بر بیماران پارکینسون صادر کرده است. به گزارش رویترز، مجوز Rune Labs، یک استارتاپ بهداشتی مستقر در سانفرانسیسکو است که برای اجرای یک نرم‌افزار ویژه روی ساعت، جهت ردیابی علائم پارکینسون اعطا شده است.

ویژگی جدید اپل واچ برای بیماران پارکینسون

نرم افزار مورد بحث می‌تواند علائم رایج بیماری مانند لرزش، حرکت غیر ارادی یا آهسته، سفتی و تعادل ضعیف و موارد دیگر را تشخیص داده و ردیابی کند. اپل در سال ۲۰۱۸ نرم‌افزار تشخیص سقوط را به واچ سری سری ۴ خود اضافه کرد و متعاقبا این نرم‌افزار را نیز به عنوان بخشی از ResearchKit منبع باز آن منتشر نمود.

این ابزار به توسعه دهندگان این امکان را ی‌دهد تا از Movement Disorder API برای ایجاد برنامه‌ها و راه‌ حل‌های WatchOS جهت ردیابی بیماری‌های مختلف که با علائمی شامل ناهنجاری‌های حرکتی ظاهر می‌شوند، استفاده کنند.

نجات جان یک زن آمریکایی به وسیله اپل واچ؛ فرشته نجات به سبک اپل

قابلیت تشخیص سقوط Apple Watch، جان یک مرد را برای دومین بار نجات داد!

به گفته خبرگزاری PhoneArena، استفاده از ابزارهای پوشیدنی برای ردیابی چنین اختلالاتی موضوعی تازه و جدید نیست، اما راه حل Rune Lab اولین روشی است که برای کاربردهای تجاری طراحی شده است. ایده این است که وضعیت بیمار را در یک دوره معین ردیابی کرده و به پزشکان و متخصصان پزشکی اجازه دسترسی به این داده‌ها داده شود.

البته، این برنامه محدودیت‌های خود را دارد، اما به گونه‌ای طراحی شده است که به عنوان مکملی برای معاینه پزشکی عادی و حضوری عمل کند. این اولین ویژگی اپل واچ نیست که توسط FDA تایید می‌شود. اوایل این ماه، مرجع مذکور ویژگی AFib History ساعت را تایید کرد که به افراد ۲۲ سال به بالا اجازه می‌داد از ساعت هوشمند خود برای نظارت بر وضعیت قلب خود استفاده کنند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان