حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

درخواست تیک تاک از کاربران؛ هر از چند گاهی از این برنامه دور بمانید

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، شبکه‌های اجتماعی

تیک تاک یکی از شبکه‌های اجتماعی نسبتا نوپا و نوین است که با تمرکز بر انتشار ویدیوهای کوتاه و هدف قرار دادن نوجوانان به عنوان مخاطب خود، رشد چشمگیری داشته است. اخیرا شاهد درخواست تیک تاک از کاربران و دور ماندن از این شبکه اجتماعی، هرچند برای مدتی کوتاه هستیم. با ترنجی همراه باشید.

درخواست تیک تاک از کاربران خود چیست؟!

تیک تاک از کاربرانش می‌خواهد به جای صرف تمام روز برای ساختن ویدیوهای کوتاه و گشت و گذار در برنامه، کارهای دیگری برای انجام دادن پیدا کنند. این برنامه در پیامی به مخاطبین خود که در روز پنجشنبه منتشر شده بود، اقداماتی را که برای کمک به کاربران در ایجاد عادات مثبت در فضای مجازی ارائه کرده است. کاربران در حال حاضر می‌توانند محدودیت‌های زمان استفاده روزانه را تعیین کنند و در چند هفته آینده، با فعال کردن وقفه‌های منظم در زمان نمایش، میزان زمانی را که قصد دارند در تیک تاک صرف کنند را کنترل و محدود نمایند.

این اعلان‌ به کاربران TikTok یادآوری می‌کند که پس از سپری شدن مقدار مشخصی از زمان استفاده بدون وقفه، به کمی استراحت بپردازند. مدت زمان نمایش را می‌توان به اندازه دلخواه تنظیم کرد. کاربران ۱۳ تا ۱۷ ساله TikTok که بیش از ۱۰۰ دقیقه در یک روز از این برنامه استفاده کرده‌اند، دفعه بعد که آن را باز کنند، به آن‌ها یادآوری می‌شود که می‌توانند از ابزار محدودیت زمان استفاده استفاده کنند.

درخواست تیک تاک از کاربران

Carolyn Bunting MBE، مدیر عامل Internet Matters می‌گوید که بر اساس تحقیقات صورت گرفته، کاربران جوان‌تر از معرفی ویژگی‌ها و تنظیمات داخلی استقبال می‌کنند و این کار، آن‌ها را ترغیب می‌کند که هم در مورد زمانی که در آن سپری می‌کنند، عملکرد بهتری اتخاذ کرده و همچنین آن‌ها را تشویق کند تا از تنظیمات برای مدیریت زمانی که در برنامه صرف می‌کنند استفاده نمایند. زیرا مهم است که آن‌ها احساس کنند تجربیات آنلاین خود را تحت کنترل دارند و به آن‌ها کمک شود تا انتخاب‌های سنجیده‌تری داشته باشند.

خلاصه زمان استفاده (Digital Wellbeing) میزان زمانی را که کاربران در TikTok در طول روز و در طول شب صرف کرده‌اند را نشان می‌دهد. تیک تاک اخیرا بیان کرده است که ما دوست داریم با سازندگان با استعداد کار کنیم تا جامعه کاربری این برنامه را در مورد ایمنی آنلاین، رفاه، و ابزارها و گزینه‌های موجود در دسترس آن‌ها قرار دهیم. انرژی و اشتیاق این سازندگان به جامعه، به آنها کمک می‌کند تا با سایر کاربران ارتباط برقرار کنند و درک بهتری از این پلتفرم را به آن‌ها بدهند.

تیک‌تاک بیشترین حجم دانلود را در سراسر جهان در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ داشته است. همچنین این اپلیکیشن پنجمین برنامه در تاریخ است که بیش از ۳.۵ میلیارد نصب را ثبت کرده است. چهار برنامه دیگر (اینستاگرام، فیس بوک، واتس اپ و مسنجر) نیز همگی توسط متا توسعه یافته‌اند.

برنامه تیک‌تاک تقریبا در ایالات متحده ممنوع شده است

در اوایل سال جاری، TikTok تغییرات عمده‌ای را در پلتفرم ویدیوی کوتاه خود ایجاد کرد. TikTok به دنبال یوتیوب، طول حداکثر ویدیوهای خود را از ۶۰ ثانیه به ۱۸۰ ثانیه، یا به عبارتی، از یک دقیقه به سه دقیقه افزایش داد. سپس یک بار دیگر این برنامه طول ویدیو‌ها را از ۱۸۰ ثانیه به ۶۰۰ ثانیه، یعنی از ۳ دقیقه به ۱۰ دقیقه، افزایش داد. این برنامه اکنون بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد.

افزایش مدت زمان ویدیوهای تیک تاک به ۱۰ دقیقه در رقابت با یوتیوب

اگر به خاطر داشته باشید، مدتی پیش در ۱ آگوست ۲۰۲۰، رئیس جمهور وقت آمریکا یعنی دونالد ترامپ، در میانه جنگ تجاری خود با چین، اعلام کرد که ما در حال بررسی تیک تاک هستیم و ممکن است این برنامه را ممنوع کنیم یا اینکه کارهای دیگری درباره آن انجام دهیم. به طور کلی چند گزینه وجود دارد، اما اتفاقات زیادی در حال رخ دادن است، بنابراین ما خواهیم دید که چه اتفاقی می‌افتد و به همین دلیل در حال بررسی گزینه‌های جایگزین درباره TikTok هستیم.

به گفته PhoneArena، در نهایت ترامپ تصمیم گرفت که TikTok توسط یک شرکت آمریکایی خریداری شود و همچنین گفت که برای اینکه این برنامه اجازه استفاده در ایالت‌ها را داشته باشد، باید مالکیت آن با ایالات متحده باشد. به نظر می‌رسد که سه شرکت آمریکایی از جمله مایکروسافت، اوراکل و والمارت (!) به خرید آن علاقه‌مند بودند.

در نهایت، به نظر می‌رسید که رئیس جمهور آمریکا از این ماجرا خسته و بی حوصله شده بود و در حالی که داستان‌های مربوط به خرید احتمالی TikTok در یکی دو سال اخیر، سرفصل غالب اخبار جهان بود، در نهایت این موضوع از دیدگان همه محو شد و پس از شکست ترامپ در انتخابات، این موضوع کاملا به دست فراموشی سپرده شد. از از آن زمان تا کنون، تیک تاک با قدرت به مسیر خود ادامه می‌دهد. نظر شما در این مورد چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان