حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تبعیض جنسیتی در گوگل باعث جریمه ۱۱۸ میلیون دلاری این شرکت شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، گوگل

تبعضی جنسیتی در گوگل و یا حتی شرکت‌های بزرگ دیگر موضوعی عجیب و تازه نیست. اما نوع نگاه جامعه به این اتفاقات، بی شک مشکلاتی در مورد تصور عمومی کاربران از فضای کاری این شرکت‌های به همراه دارد. اخیرا نیز تبعیض جنسیتی در گوگل باعث جریمه ۱۱۸ میلیون دلاری این شرکت شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

تبعیض جنسیتی در گوگل این شرکت را به پرداخت ۱۸۸ میلیون دلار محکوم کرد

همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم، تبعیض نژادی و جنسیتی در شرکت‌های بزرگ چیز جدیدی نیست. اما باید به این نکته نیز اشاره کنیم که اکثر آن‌ها قادر به فرار از دست قانون و عدالت نیستند. به عنوان مثال، اخیرا خبری منتشر شده است که بر اساس آن، گوگل با پرداخت ۱۱۸ میلیون دلار برای حل و فصل یک شکایت تبعیض جنسیتی در مورد حدود ۱۵.۵۰۰ کارمند زن موافقت کرده است.

تبعیض جنسیتی در گوگل

به گفته شاکیان، گوگل سالانه ۱۶۷۹۴ دلار کمتر از یک مرد در موقعیت مشابه به کارمندان زن پرداخت می‌کند. برای بسیاری از مردم، این فقط یک پیروزی دیگر بر شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری است. اما این مورد به وضوح نشان می‌دهد که یک مشکل جدی در داخل این شرکت‌ها وجود دارد. این مشکل به موضوعات حساسی مانند تبعیض جنسیتی می‌پردازد.

به هر حال، در چارچوب تبعیض جنسیتی، در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۱۰۰۰ زن برنده حکم دادگاه شدند و بر اساس آن، گوگل باید بیش از ۶۰۰ میلیون دلار می‌پرداخت. اما سوال این است که حالا گوگل چه کار دیگری را باید انجام دهد؟ جدا از پرداخت، Google موافقت کرده است که تمام اطلاعات مورد نیاز را در اختیار یک متخصص مستقل قرار دهد که شیوه‌های استخدام Google را تجزیه و تحلیل کند. همچنین یک اقتصاددان مستقل، مطالعات حقوق و دستمزد گوگل را بررسی خواهد کرد.

تبعیض جنسیتی در گوگل

به گفته خبرگزاری GizChina، هالی پیز، یکی از شاکیان این پرونده گفته است به عنوان زنی که تمام دوران حرفه‌ای خود را در صنعت فناوری گذرانده است، من در این مورد خوشبین هستم و اقداماتی که گوگل موافقت کرده است تا به عنوان بخشی از این توافقنامه انجام دهد، عدالت بیشتری را برای زنان تضمین می‌کند. بیانیه شاکیان اینطور است که این یک اتفاق است، اما این اتفاق در همان روز رخ داد که یک قاضی به طور آزمایشی وضعیت اقدام کلاسی خود را در یک پرونده طولانی مدت دیگر مربوط به شرکت اوراکل تایید کرد.

اگر نمی‌دانید، ما در مورد شرکتی با بیش از ۳۰۰۰ کارمند در ۱۲۵ طبقه بندی شغلی مختلف صحبت می‌کنیم. در مورد گوگل، زنان در ۲۳۶ عنوان شغلی مختلف حضور دارند. با این حال، ما همچنین باید توجه داشته باشیم که شکایت‌های یکسان علیه شرکت توییتر و شرکت مایکروسافت نتوانسته‌اند وضعیت مشابهی را به دست آورند. جلسه رسیدگی به تایید اولیه برای ۲۱ ژوئن تعیین شده است و تنها پس از آن، قاضی تصمیم نهایی را خواهد گرفت. نظر شما کاربران ترنجی در این مورد چیست؟! آیا این پرونده می‌تواند آخرین پرونده تبعضی جنسیتی شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان