حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سری گلکسی اس 22 به اولین گوشی‌های هوشمند مجهز به فناوری Vo5G تبدیل شدند

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، شبکه 5G

گلکسی اس 22، اس 22 پلاس و اس 22 اولترا به اولین گوشی‌های هوشمند جهان تبدیل شده‌اند که ارتباطات صوتی ازطریق شبکه 5G یا همان Vo5G را فعال می‌کنند. اپراتور تلفن همراه Zain Kuwait از راه‌اندازی سرویس Vo5G خود خبر داده و تاکنون، این سرویس به‌طور انحصاری برای سری Galaxy S22 سامسونگ در دسترس است.

پشتیبانی سری گلکسی اس 22 از فناوری Vo5G

بر اساس گزارش ithome، اگرچه فناوری 5G کماکان درحال گسترش است، اما عمدتاً با هدف انتقال داده به‌جای تماس‌های صوتی استفاده می‌شود. بااین‌حال، بسیاری از اپراتورهای شبکه درحال بررسی استفاده از Vo5G هستند و Zain Kuwait به اولین اپراتور جهان تبدیل شده است که خدمات Vo5G را برای کاربران گوشی‌های هوشمند ارائه می‌دهد.

سری گلکسی S22 تنها محصولی است که از Vo5G در شبکه Zain پشتیبانی می‌کند، اما این سرویس درنهایت به گوشی‌های 5G بیشتری گسترش خواهد یافت. درحال‌حاضر، مشتریان گلکسی اس 22 تنها کسانی هستند که می‌توانند تماس‌های صوتی شفافی را ازطریق 5G برقرار کنند.

پشتیبانی سری گلکسی اس 22 از فناوری Vo5G

پشتیبانی سری گلکسی اس 22 از فناوری Vo5G

Zain شبکه 5G خود را در اوایل سال جاری و پس از آزمایش‌های گسترده مستقر کرده و در ادامه اعلام کرد که می‌تواند بالاترین کیفیت پیرامون این فناوری را در کشور کویت ارائه کند.

با تکمیل استانداردسازی کامل فاز اول 5G، فرآیند تجاری شبکه‌های 5G آغاز شده است. هنگامی که اپراتورها از 5G استفاده می‌کنند، علاوه‌بر عواملی مانند گسترش پوشش شبکه 5G و بلوغ اکوسیستم ترمینال، باید عواملی دیگری مانند بسیاری از گزینه‌های استقرار شبکه 5G را نیز درنظر بگیرند.

هوآوی در ابتدا، شمای کلی و فنی فناوری Vo5G را در سال 2018 منتشر کرده و در ادامه نیز، بر اساس پیشرفت استانداردهای Vo5G (Voice over 5G) و همچنین استانداردهای کدگذاری صوتی و تصویری، تکامل Vo5G را تحت شبکه‌های مختلف 5G تجزیه‌و‌تحلیل کرد. درعین‌حال، استقرار IMS و تسریع در تجاری سازی VoLTE تنها راه حرکت به سمت Vo5G است.

نظر شما پیرامون پشتیبانی سری گلکسی اس 22، به‌عنوان اولین گوشی‌های هوشمند در جهان از فناوری ارتباطات صوتی ازطریق شبکه 5G یا همان Vo5G چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی