حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کوالکام قصد خرید Arm با همکاری شرکت‌های مطرح دیگر ازجمله سامسونگ را دارد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | شایعات، کوالکام

SoftBank به‌عنوان مالک Arm، همچنان به‌دنبال فروش این شرکت پس از پیشنهاد خرید ناموفق از سوی انویدیا است. کوالکام نیز به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازیگران صنعت تراشه، اخیرا آمادگی خود برای خرید Arm را اعلام کرده؛ اما پس از آن‌که قانون‌گذاران، مانع از نهایی‌شدن قرارداد انویدیا به‌دلیل نگرانی از آسیب رساندن به رقابت شدند، هیچ امیدی برای خرید مستقیم Arm توسط یک شرکت واحد وجود ندارد. درعوض، اکنون گفته می‌شود که اتحاد چندین شرکت که به‌طور مستقیم در زمینه تولید تراشه نقش دارند، احتمالا طلسم فروش Arm را خواهد شکست.

کوالکام به‌دنبال خرید Arm

در سال 2020، شایعات ادعا کردند که سامسونگ یکی از شرکت‌هایی است که به تصاحب Arm علاقه دارد. این شرکت بسیار مشتاق به ادغام و خرید در صنعت تراشه است زیرا به‌دنبال تثبیت قدرت خود در این حوزه می‌باشد. در آن زمان اعتقاد بر این بود که حتی اگر سامسونگ به‌طور کامل Arm را خریداری نکند، ممکن است سهام قابل‌توجهی در این شرکت بدست آورد.

این اتفاق نیفتاد و درنهایت، NVIDIA در سپتامبر 2020 اعلام کرد که Arm را به قیمت 40 میلیارد دلار خریداری می‌کند. این معامله شکست خورد زیرا قانون‌گذاران احساس می‌کردند که این موضوع، یک اقدام ضدرقابتی است. بااین‌حال، اکنون کوالکام علاقه خود را برای خرید Arm ازطریق روش دیگری ابراز کرده است؛ جایی که ممکن است به کمک سامسونگ نیاز داشته باشد.

SoftBank، شرکتی که درحال‌حاضر به‌عنوان مالک Arm شناخته می‌شود، دیگر فعالانه به‌دنبال فروش آن نیست. این شرکت درحال آماده شدن برای عمومی کردن Arm است تا بتواند سهام خود را واگذار کند تا بازده سرمایه‌گذاری خود را بدست آورد.

کریستیانو آمون، مدیرعامل کوالکام به فایننشال تایمز اعلام کرده که کوالکام علاقه‌مند به تشکیل یک کنسرسیوم برای خرید Arm است. او گفت: “ما یک طرف علاقه‌مند در سرمایه‌گذاری هستیم” و افزود که “این یک دارایی بسیار مهم است که برای توسعه صنعت ما ضروری می‌باشد.

کوالکام به‌دنبال خرید Arm

کوالکام به‌دنبال خرید Arm

ایده آمون برای دور زدن موانع نظارتی این است که شرکت‌های زیادی بخشی از این کنسرسیوم باشند. او افزود که قیمت خرید بالقوه به‌اندازه کافی بالا خواهد بود و کوالکام می‌تواند با سایر اعضا معامله‌ای به‌اندازه‌ی کافی بزرگ ایجاد کند.

آمون تنها مدیر ارشد صنعت تراشه نیست که چنین تفکری دارد. پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل، قبلاً همین ایده را ارائه کرده بود که کنسرسیومی از مشتریان Arm را برای تصاحب این شرکت گردهم می‌آورد.

اگر بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعت تراشه این ایده را درنظر بگیرند، سامسونگ احتمالاً بخشی از این مذاکره خواهد بود. ما قبلاً توضیح داده‌ایم که چگونه شکست NVIDIA در خرید Arm به سامسونگ فرصت بزرگی داده است.

اینکه آیا معامله‌ای به این بزرگی می‌تواند محقق شود یا نه، هنوز مشخص نیست و تنها گذشت زمان، این موضوع را تأیید می‌کند. تا اینجای کار، مطمئين هستیم که تصاحب Arm توسط شرکت‌های واحد، به‌تنهایی امکان‌پذیر نیست و کنسرسیوم حاصل از مشارکت جمعی چندین شرکت را طلب می‌کند.

نظر شما پیرامون احتمال خرید Arm توسط کوالکام با همکاری سایر شرکت‌های مطرح چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی