حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فیلمبرداری Top Gun: Maverick به گفته کارگردان، سخت‌ترین پروژه سینمایی بوده است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، سینما، فیلم

اگر اهل سینما و فیلم و سریال باشید، احتمالا نام فیلم تاپ گان به گوشتان خورده است که با نقش آفرینی بازیگر محبوب سینما یعنی تام کروز همراه شده است. اخیرا کارگردان این فیلم درباره فیلمبرداری Top Gun: Maverick صحبت‌های جالبی داشته است. به گفته کارگردان، این کار سخت‌ترین پروژه سینمایی ممکن بوده است. با ترنجی همراه باشید.

فیلم Top Gun: Maverick در بخش فیلمبرداری حرف‌های زیادی برای گفتن دارد…!

فیلم سینمایی تاپ گان به خاطر اکشن بسیار سریعی که دارد، در بخش تنظیم دوربین‌های فیلمبرداری واقعا کار سختی داشته و برای این کار، نابغه‌ ترین‌های جهان را در یک حیاط خلوت، کنار هم گرد آورده است. در مصاحبه اختصاصی TechRadar با سازندگان این فیلم، برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آینده این سبک از فیلم‌ها، کارگردان آن یعنی Joseph Kosinski، از این موضوع پرده برداشت که چگونه او و تیمش برای فیلمبرداری این عنوان، بیش از ۸۰۰ ساعت فیلم (۸۱۳ ساعت به طور دقیق‌تر) وقت صرف کردند تا کلیت این فیلم ضبط شود.

این عنوان از نظر فیلمبرداری یکی از مشکل‌ترین آثار سینمایی برای ضبط و برداشت بوده است که وی و تیمش برای فیلم فیلمبرداری کردن آن، دقیقا ۸۰۰ ساعت فیلم (۸۱۳) را فیلمبرداری کرده‌اند. این فیلم قرار است در تاریخ ۲۵ می در انگلیس و در تاریخ ۲۷ می در سایر نقاط جهان منتشر شود.

فیلمبرداری Top Gun: Maverick

این فیلمساز  همچنین گفت که بخشی از این [مقدار فیلم] فقط نتیجه کار در حال اجرا است. ما شش دوربین در کابین خلبان داشتیم و برای زوایای اطراف نیز دو جت همزمان در حال پرواز بودند. بنابراین تا این جا ۱۲ دوربین مورد استفاده قرار گرفته‌اند. همچنین ما چهار دوربین دیگر داشتیم که برداشت از زاویه زمین به هوا را انجام می‌دادند، در کنار این، دو دوربین هم در هوا این کار راانجام می‌دادند و حتی دوربین‌هایی نیز داشتیم که در قسمت بیرونی هواپیما‌ها نصب شده بود.

یعنی با یک حساب سر انگشتی، حدود ۲۰ دوربین مختلف و در زوایای متنوع نصب شده و در حال ضبط صحنه‌ها بودند. وی همچنین افزود که برخی از این دوربین‌ها هنگام تیک آف زدن هواپیماها باید روشن شده و با پایان یافتن صحنه نیز خاموش می‌شدند. بنابراین با تعداد زیادی از دوربین‌های در حال اجرا، ما فیلم‌های زیادی را از زوایای مختلفی برداشت کردیم.

اما همانطور که کارگردان نیز گفته است، تعداد زیاد دوربین‌ها هیچ تضمینی برای موفقیت فیلمبرداری ندارد. وی معتقد است وقتی صحبت از عکاسی یا فیلمبرداری هوایی می‌شود، ممکن است یک روز با ۱۴ ساعت تلاش و فیلمبرداری مداوم، تنها یک یا دو دقیقه از صحنه‌های عالی را بدست آورید و این ماهیت و ذات طبیعی فیلمرداری هوایی است. زیرا ما در مورد اشیاء بسیار سریع و در حال حرکت صحبت می‌کنیم که گاهی اوقات از یکدیگر عبور می‌کنند.

به گفته TechRadar، در مورد چگونگی استفاده کارگردان و شرکت از آن ۱۴ ساعت‌های حوصله‌ سربر، او و تیمش یک برنامه تولید دقیق را ایجاد کرده بودند. گارگردان این فیلم می‌گوید که ما صبح یک جلسه توجیهی دو ساعته را با همه خلبانان، بازیگران، خود تام کروز ، سردبیر و فیلمبردار انجام می‌دادیم. من ۳۸۰۰ صفحه داستان این فیلم را دوست داشتم، بنابراین ما همیشه برنامه‌ای برای اجرا داشتیم.

فیلمبرداری Top Gun: Maverick

همچنین ما یک ساعت تمرین را در هوا و زوایای مختلف انجام می‌دادیم که در واقع بیشتر در کابین خلبان F-18 بود. این بازیگر و هواپیمای نیروی دریایی که با آن‌ها پرواز می‌کند، در کنار من بودند و ما می‌خواستیم از این کار را به شکلی عالی و بی نقض به سرانجام برسانیم تا نتیجه نهایی قابل قبول باشد.

تنها در این صورت بود که پس از این همه آماده سازی، بازیگران فیلم به آسمان رفته و پس از آن، یک ساعت در آن جا قرار گرفته و با هواپیمای خود پرواز می‌کنند.آن‌ها حرکات از پیش تمرین شده را انجام می‌دادند، ما فیلم‌ها را ضبط و برداشت می‌کردیم، آن‌ها را تماشا می‌کنیم، روی آن‌ها یادداشت برداری انجام می‌دادیم و دوباره آن‌ها را سر صحنه (در آسمان) می‌فرستادیم. بنابراین این کار یک روند تمرین شده بود.

این تعهد پر دردسر برای دستیابی به نتایج هوایی مورد نظر مطمئنا زمان و انرژی زیادی می‌طلبد. در بررسی فیلم Top Gun: Maverick، مشخص بود که کارگردان و تام کروز، با موفقیت مجموعه‌ای از حرکات و صحنه‌های عالی هوایی را ارائه داده‌اند که واقعا سطح انتظار بینندگان را از چنین فیلم‌هایی بالاتر می‌برد. وی همچنین  می‌افزاید که شاید با دیدن این فیلم احساس کنید انجام کار آن آسان بوده است. اما این کار به شدت زمان‌گیر بوده و نیازمند انرژی و حوصله زیادی می‌باشد. زیرا خلبانان و بازیگران در این فیلم با سرعتی نزدیک به ۱۰۰۰ مایل در ساعت حرکت می‌کنند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان