حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حقوق مدیرعامل اپل، تیم کوک، در سال 2021 چقدر بوده است؟

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، چهره ها

تیم کوک، مدیرعامل اپل، دومین مدیر اجرایی با پردرآمدترین حقوق در بین تمامی 500 شرکت لیست‌شده توسط Fortune در سال 2021 بوده که با درآمد 770 میلیون دلاری، پس از ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، قرار گرفته است.

حقوق مدیرعامل اپل

به‌عنوان رئیس یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری در جهان، انتظار می‌رود تیم کوک درآمد قابل‌توجهی را برای سمت رهبری خود دریافت کند. در تجزیه‌وتحلیل بهترین مدیرعاملان پردرآمد، به‌نظر می‌رسد کوک تقریباً در صدر فهرست است.

در فهرستی که توسط Fortune برای مقایسه پاداش مدیرعاملان در Fortune ایجاد شده است، کوک با مجموع درآمد 770.5 میلیون دلاری در سال 2021، در جایگاه دوم قرار گرفته است. بااین‌حال، این گزارش اذعان می‌کند که این رقم ناشی از حقوق پایه نیست، بلکه بخشی از اعطای 10 ساله سهام به ارزش 1.7 میلیارد دلار نیز می‌شود.

کوک درآمد سالانه معمولی بیشتری را از کمپانی اپل دریافت می‌کند و همچنین مزایای دیگری نیز دارد. در سال 2021، 82 میلیون دلار سهام بیشتر و همچنین تقریباً 630 هزار دلار برای هزینه‌های امنیتی شخصی و 712 هزار دلار برای استفاده از جت خصوصی به‌همراه حقوق پایه دریافت کرد.

در ماه مارس، درحالی‌که منتقدان از سهامداران خواستند که به بسته درآمد 99 میلیون دلاری کوک رأی منفی دهند، سرمایه‌گذاران به این اقدام رأی مثبت دادند.

حقوق مدیرعامل اپل

حقوق مدیرعامل اپل

Fortune بیان می‌کند که درآمد کوک برای سال 2021 به‌دلیل عملکرد بازار سهام اپل و همچنین رسیدن به سود 95 میلیارد دلاری تا پایان سال، قابل‌توجیه است.

فورچون در محاسبات خود حقوق و پاداش‌ها، سایر غرامت‌ها مانند کمک‌های بلاعوض سهام، پرداخت‌های مشوق بلندمدت و سود سهام در قالب ارزش به‌دست‌آمده از اعمال اختیارات سهام را نیز محاسبه کرده است. بااین‌حال، گزینه‌های اعمال‌نشده به‌دلیل غیرقابل‌پیش‌بینی بودن ارزش آن‌ها درنظر گرفته نشده است.

کوک پس از مدیرعامل Space X و تسلا، ایلان ماسک، که در سال 2021 با استفاده از گزینه‌های سهام تسلا در سال 2018، 23.5 میلیارد دلار درآمد دریافت کرده، در جایگاه دوم قرار دارد. در جایگاه سوم نیز Jensen Huang از Nvidia با 561 میلیون دلار و پس از آن نیز Reed Hastings از Netflix با 453 میلیون دلار قرار گرفته‌اند.

این گزارش همچنین نشان داد که میانگین کل درآمد 280 مدیرعامل موردارزیابی توسط Fortune حدود 15.9 میلیون دلار بوده که 30 درصد نسبت‌به سال گذشته افزایش یافته است.

دیدگاه شما پیرامون حقوق مدیرعامل اپل، تسلا و سایر کمپانی‌های بزرگ دنیا چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی