حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بهبود وضعیت تولید تسلا با وجود مشکلات مختلف ناشی از ویروس کرونا

از زمان شیوع کرونا، همه شرکت‌های بزرگ جهان در وضعیتی غیر متعادل به سر می‌بردند. همچنین با آغاز حمله روسیه به اوکراین، مشکلات بیش از گذشته افزایش یافت. اما شاید برای تسلا این موضوع چندان سخت نبوده است. زیرا با وجود مشکلات مختلف، شاهد بهبود وضعیت تولید تسلا در کارخانه گیگافکتوری شانگهای هستیم. با ترنجی همراه باشید.

بهبود وضعیت تولید تسلا تولید ۸۰۰۰ خودرو توسط تسلا با وجود مشکلات مختلف تنها در یک ماه…!

امروز، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین در حساب رسمی وی چت خود فاش کرد که تا تاریخ ۱۹ می، یعنی از زمان از سرگیری کار در کارخانه گیگافکتوری تسلا در شانگهای، در مجموع ۲۶.۰۰۰ خودرو از خط تولید خارج شده است. این گزارش مدعی است که در حال حاضر، وضهیت عرضه در زنجیره صنعت خودرو در حال بهبود است. بسیاری از استان‌ها و شهرستان‌ها تمام تلاش خود را برای تضمین عرضه پایدار و روان در زنجیره صنعت خودرو انجام می‌دهند. زنجیره صنعتی و زنجیره تامین بسیاری از شرکت‌های خودروسازی نیز به تدریج به وضعیت ثبات باز می‌گردد.

علاوه بر این، بیش از ۱۲۰۰ شرکت قطعه سازی خودرو نیز تولید خود را از سر گرفته‌اند. بهبود تدریجی زنجیره تامین همچنین به شرکت‌های خودروسازی مانند تسلا کمک می‌کند تا تولیدات خود را بیشتر کنند. شانگهای مرکز مهم صنعت خودروی چین است و حدود ۱۱ درصد از تولید خودرو جهان را تشکیل می‌دهد. کارخانه شانگهای تسلا یعنی Gigafactory و دیگر شرکت‌های خودروسازی به تدریج کار و تولید خود را از سر می‌گیرند. این امر موجب ارتقای تعادل عرضه و تقاضا در بازار خودروهای برقی نیز خواهد شد.

بهبود وضعیت تولید تسلا

کارخانه تسلا در شانگهای، در ۲۸ مارس به دلیل اعمال قرنطینه در این شهر تعطیل شد. قرنطینه نزدیک به سه هفته ادامه داشت و در ۱۹ آوریل، این کارخانجات فعالیت خود را از سر گرفتند. در زمان از سرگیری، این شرکت حدود ۸۰۰۰ کارمند داشت که همان موقع به سر کار بازگشتند.

در اولین ماه از سرگیری کار (۱۹ آوریل تا ۱۹ می)، کارخانه تسلا در شانگهای در مجموع حدود ۲۶.۰۰۰ خودرو مدل ۳ و مدل Y تولید کرد. با این حال، این رقم هنوز با ظرفیت تولید اولیه کارخانه تسلا قبل از شیوع مجدد فاصله دارد. در ماه‌هایی که حجم تولید بیشتر بود، حجم تولید و عرضه کارخانه تسلا در شانگهای می‌تواند به ۶۵.۰۰۰ تا ۷۱.۰۰۰ دستگاه برسد. اگر در یک چرخه ۶ ماهه (سپتامبر ۲۰۲۱ تا مارس ۲۰۲۲) محاسبه شود، میانگین تولید ماهانه کارخانه تسلا در شانگهای نزدیک به ۵۳.۰۰۰ دستگاه است.

پس از از سرگیری کار کارخانه گیگافکتوری شانگهای، صادرات خودرو نیز از سر گرفته شد. در این مدت، تسلا در مجموع دو کشتی باری به اروپا ارسال کرد. بر اساس گزارش‌ها، هر کشتی بیش از ۴۰۰۰ خودرو را حمل می‌کند. از این تعداد ۴۷۶۷ دستگاه به اسلوونی و ۴۰۲۶ دستگاه نیز به بلژیک ارسال شده است. این بدان معناست که ظرف یک ماه پس از افتتاح، این کارخانه بیش از ۸۰۰۰ خودرو را به اروپا ارسال کرده است.

کارخانه گیگافکتوری شانگهای از یک سیستم مدیریت حلقه بسته استفاده می‌کند

کارخانه گیگافکتوری تسلا در شانگهای یک سیستم مدیریت حلقه بسته را تا اواسط ژوئن اجرا خواهد کرد. این بدان معناست که تا پایان اپیدمی، کارکنان پس از بازگشت به کار در کارخانه زندگی می‌کنند. با وجود نبود خوابگاه، تسلا تشک و کیسه خواب زیادی را بین کارمندانی که در داخل کارخانه می‌خوابند توزیع کرده است.

بهبود وضعیت تولید تسلا

قابل  ذکر است که تسلا تنها شرکتی نیست که مدیریت حلقه بسته را اتخاذ می‌کند. شرکت‌هایی مانند SAIC-GM و CATL نیز اقدامات مدیریت این چنینی را در شانگهای اتخاذ کرده‌اند. زمانی که کارخانه تسلا در شانگهای برای اولین بار شروع به کار کرد، کارگران در شیفت‌های خود، در یک سیستم حلقه بسته کار می‌کردند. تخمین زده می‌شود که در یک شیفت کاری، حدود ۱۰۰۰ خودرو در روز تولید شود.

بر اساس گزارش رویترز، تولید روزانه کارخانه تسلا در شانگهای از ۲۴ می بیش از دو برابر خواهد شد و به ۲۶۰۰ خودروی الکتریکی خواهد رسید. در دوره قبلی از اپیدمی، ظرفیت تولید روزانه کارخانجات تسلا در شانگهای حدود ۱۰۰۰ دستگاه بود. پس از افزایش ظرفیت تولید، ظرفیت تولید هفتگی تسلا نزدیک به ۱۶۰۰ دستگاه خواهد بود.

نتیجه گیری: کارخانه تسلا شانگهای کار خود را به شیوه‌ای منظم از سر می‌گیرد

به گفته GizChina، اپیدمی شانگهای تاثیر زیادی بر تسلا گذاشته است. کارخانه گیگافکتوری شانگهای بیش از نیمی از تولید خود را در سال ۲۰۲۱ خواهد داشت که این موضوع، آن را به بزرگ‌ترین کارخانه فعلی تسلا تبدیل می‌کند. هدف تسلا در سال جاری دستیابی به هدف فروش جهانی نزدیک به ۱.۵ میلیون دستگاه خودرو است و کارخانه شانگهای بدون شک بخش عمده‌ای از این هدف را پیش خواهد برد.

سرقت خودروهای تسلا از طریق بلوتوث امکان پذیر است

به منظور اطمینان از اجرای بدون مشکل این طرح، تسلا همچنین فعالانه از سرگیری تولید و کار را ترویج می‌کند. بر اساس اخبار منتشر شده از سوی وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، دولت اکنون به طور کامل از سرگیری کار و تولید شرکت‌های مرتبط را تضمین می‌کند. با کنترل موثر بیماری همه‌گیر کرونا و سیاست‌های از سرگیری مربوطه صادر شده توسط دولت، تسلا و سایر شرکت‌های خودروسازی فعالانه همکاری کرده‌اند و تنها زمان بهبود تدریجی است. نظر شما در مورد بهبود وضعیت تولید تسلا چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان