حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

غیر فعال شدن iMessage و FaceTime در آیفون به خاطر باگ eSIM

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، اینترنت، مشکلات

باگ‌ها و ایرادات نرم‌افزاری همواره بخشی از تجربه کاربری محصولات بوده و هستند. این موضوع در مواردی بسیار آزار دهنده و در مواقعی نیز کم تاثیر است. اخیرا شاهد غیر فعال شدن iMessage و FaceTime در آیفون به خاطر باگ eSIM هستیم که این موضوع انتقادات زیادی به همراه داشته است. با ترنجی همراه باشید.

غیر فعال شدن iMessage و FaceTime در آیفون…!

اخیرا یک باگ در eSim راه خود را به مدل‌هایی از آیفون باز کرده است و به طور تصادفی iMessage و FaceTime را غیرفعال می‌کند. مارک گورمن از بلومبرگ گفته است که او این مشکل را در حین اتصال به حساب T-Mobile خود تجربه کرده است، همچنین دیگران نیز همین مشکلات را در حساب‌های متعلق به اپراتورهای دیگر داشته‌اند. گورمن همچنین می‌گوید که وی به یک باگ آزار دهنده آیفون یا T-Mobile روبرو شده است.

ممکن است با سیم‌کارت‌های فیزیکی که معمولا در شیار سیم‌کارت گوشی خود قرار می‌دهید، آشنا باشید که به شما امکان برقراری تماس تلفنی، ارسال پیام‌های متنی و اتصال به خدمات اینترنت را می‌دهد. سیم کارت به تلفن شما اجازه می‌دهد تا به اپراتور خود متصل شود. اما eSIM یک سیم کارت دیجیتال است که به مادربرد گوشی متصل می‌شود و با تماس با اپراتور شما فعال می‌شود. اولین مدل‌های آیفونی که از eSIM استفاده کردند، آیفون XR و آیفون XS سال ۲۰۱۸ بودند.

غیر فعال شدن iMessage و FaceTime در آیفون

گورمن در توییتی گفته است که یک باگ بسیار بد در آیفون برای اپراتور TMobile وجود دارد که در آن iMessage و FaceTime برای شماره تلفن یک دستگاه به طور تصادفی غیرفعال می‌شوند و هیچ راهی برای فعال کردن مجدد آن وجود ندارد. تنها راه حلی که برای من کارساز بود این است که از یک سیم کارت فیزیکی جدید استفاده کنم که یک مسئله بسیار ناامید کننده است. گورمن همچنین گفته است تا آنجا که او می‌تواند بگوید، این باگ در نسخه‌های iOS 15.4، iOS 15.5 و iOS 15.6 بتا ۱ رویت می‌شود.

برخی دیگر نیز گزارش داده‌اند با وجود اینکه مشتریان T-Mobile نیستند، همین مشکل را تجربه کرده‌اند و یک راه حل وجود دارد که به آن‌ها کمک کرده است. این باگ چندان هم یک مشکل پیچیده نیست و برای رفع آن باید یک سیم کارت فیزیکی را از شرکت مخابراتی خود دریافت کنید و آن را در گوشی خود قرار دهید.

در هر صورت به نظر می‌رسد که این روش بتواند کارساز باشد. برخی دیگر گفته‌اند که غیرفعال کردن eSIM و فعال کردن مجدد آن نیز موثر است، در حالی که بسیاری گفته‌اند که فقط با یک سیم‌کارت فیزیکی مشکل را حل کرده‌اند. یکی از کاربران توییتر گفته است که چه اتفاقی برای او افتاده است و همچنین نمایندگان T-Mobile می‌گویند که اپل نمی‌تواند مشکل را حل کند.

“هفته گذشته eSIM من که در آیفون ۱۳ پرو مکس‌ام روی T-Mobile تنظیم شده است، در اواسط روز غیرفعال شد و با تلاش در تنظیمات برای فعال سازی مجدد به جایی نرسیدم و دستگاه گفت که سرویسی وجود ندارد و eSIM تلفن نیز مجاز نیست. من بایستی T-Mobile را برای اتصال مجدد eSIM جدید مطلع می کردم. بعد از اینکه آنها روش‌های دیگری را نیز امتحان کردند و جوابی نگرفتند، از من خواستند تنظیمات شبکه را بازنشانی کنم اما این مورد هم تاثیری نداشت.”

غیر فعال شدن iMessage و FaceTime در آیفون

گورمن می‌گوید مشکلی با T-Mobile نداشته و حتی از نماینده اپراتور که به سرعت سیم کارت فیزیکی گوشی او را فعال کرده است نیز تشکر کرد. نمایندگان T-Mobile به او گفته‌اند که دیگران نیز با همین مشکل روبرو شده‌اند و اپل قادر به حل این باگ نیست. وی گفته است که او به همین دلیل شخصا به جای اپل به T-Mobile رفته است. زیرا او تصور می‌کرد که اپل نمی‌تواند مشکلش را حل کند. او همچنین گفته است که هیچ روشی برای عیب‌یابی وجود ندارد که من قبلا آن را امتحان نکرده باشم.

همانطور که اشاره کردیم، این موضوع فقط برای مشترکین T-Mobile اتفاق نمی‌افتد. بسیار از کاربران این اپراتور بزرگ نیز در توییتر به این موضوع پرداخته‌اند. یکی از این توییت‌ها گفته است که “من نیز دقیقا همین مشکل را با اپراتور Verizon دارم. قبلا از eSIM استفاده می‌کردم و آپدیت iOS 15.4 باعث ایجاد مشکل در iMessage و FaceTime دستگاهم شده است و حالا مجبور شدم تا eSIM را حذف کنم و با Verizon تماس بگیرم تا یک سیم کارت جدید برای رفع مشکل iMessage دریافت کنم. گویا مشکل فقط از T-Mobile نیست، بلکه یک باگ در iOS 15.4 است.”

به گفته PhoneArena، ظاهرا این باگ در همه جا وجود دارد، حتی در خارج از ایالات متحده، اگر بتوانید به توئیتر مراجعه کنید (که این روزها با خبرهای خریده شدن توسط ایلان ماسک پر شده است)، این توییت را می‌توانید پیدا کنید که گفته است “این اتفاق برای من در هند و با اپراتور Airtel رخ داد. من هر کاری که ممکن بود انجام دادم اما چیزی برای فعال کردن آن تغییر نکرد و در نهایت فهمیدم که فعال نمی‌شود. به همین دلیل نیز مجبور شدم سیم کارتم را عوض کنم و این گونه مشکلم رفع شد.” اگر این مشکل برای شما پیش آمده است، بهتر است از یک سیم کارت جدید استفاده کنید یا از شرکت مخابراتی خود بخواهید از یک eSIM جدید استفاده کند مشکل رفع شود.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان